Metal Max Wild Eyes - Recenzja wersji BETA
Metal Max Wild Eyes miałby być następcą bardzo popularnego w Japonii jRPG, znanego głównie z konsoli Super Nintendo. Seria Metal Max zbierała bardzo pozytywne noty ze względu na ciekawy system walki oraz bardzo długi czas zabawy. Do dziś wielu graczy poleca stare części m.in. przetłumaczony przez fanów Metal Max Returns czy chociażby nowe części produkowane do dziś.
Nieznane fakty o serii Metal Max
- Pochodzenie nazwy: Seria początkowo miała nosić nazwę "Metal Saga", ale ze względu na prawa autorskie zmieniono ją na "Metal Max". Ciekawostką jest, że późniejsza gra na PS2 rzeczywiście została wydana pod pierwotnie planowanym tytułem.
- Inspiracje: Twórcy przyznali, że inspiracją dla serii były zachodnie filmy postapokaliptyczne jak "Mad Max" oraz japońskie anime "Fist of the North Star".
- Rzadkie beta: W 2018 roku na japońskiej aukcji pojawiła się płyta z wersją beta Wild Eyes. Zawierała ona jedynie 15 minut gameplayu, ale potwierdziła, że projekt był bardziej zaawansowany niż sądzono.
Metal Max Wild Eyes tworzony był we współpracy trzech firm - Data East (oryginalni twórcy serii), ASCII i Crea-Tech. Podczas wstępnych zapowiedzi podczas TGS 2000, gdzie seria pojawiła się jeszcze pod roboczym tytułem Metal Max Overdrive, zapowiedziano, że tytuł ukaże się zimą 2000 roku.
Co zostało przeniesione do Metal Saga?
Wiele elementów z anulowanej wersji Dreamcastowej zostało wykorzystanych w Metal Saga na PS2:
- System walki pojazdami został udoskonalony i stał się flagową cechą serii
- Postać LeRoya powróciła w zmienionej formie jako "Old Man" - mentor głównego bohatera
- Motyw podziału społeczeństwa na bogatych i biednych został rozwinięty w Metal Max Xeno
- System łapania potworów ewoluował w późniejszych częściach
Premierę niestety przekładano 2 razy. Pierwszym powodem było wycofanie się firmy ASCII z rynku gier na konsole, gdzie szukano nowego wydawcy. Następnie po informacji o zaprzestaniu produkcji konsoli SEGA Dreamcast wstrzymano całkowicie pracę nad projektem.
Dreamcastowa wersja miała być pierwszą, w której zastosowano grafikę 3D. Pierwsze informacje z wersji demo przeznaczonej dla prasy wpadły oczywiście magazynowi Famitsu oraz szerzej opisano je w Dengeki Dreamcast Magazine numer 36, w którym przedstawiono obszerny przegląd tego tytułu.
Ciekawostki z Metal Max Xeno
W Metal Max Xeno (2018) można znaleźć kilka nawiązań do anulowanego projektu:
- Postać o imieniu "Wild Eyes" - byłego żołnierza, który stracił pamięć (nawiązanie do głównego bohatera)
- Lokalizacja "Cuatro Ruins" - bezpośrednie odwołanie do miasteczka Cuatro Peaks z Wild Eyes
- Motyw sztucznej inteligencji Noah kontynuowany w postaci superkomputera IRPO
Metal Max Wild Eyes miało opowiadać o losach młodego chłopaka, który szuka przygód, przy okazji łapiąc się dorywczych zadań, aby przeżyć z dnia na dzień. Scenariusz był okryty tajemnicą. Wspominano dużo o głównym bohaterze i pojawiającym się wątku miłosnym. Kilku informacji dowiecie się również czytając krótkie życiorysy głównych postaci dostępnych w grze.
Wszystkie prace nad tym projektem po jego zawieszeniu zostały z czasem przeniesione na konsolę PlayStation 2, a ukończona gra została wydana już jako nowy tytuł - Metal Saga. Gra jest dostępna również w języku angielskim, więc zachęcam do sprawdzenia, zanim wypłynie (lub nie) wersja beta tej ciekawej pozycji na DeCeka.
Gdzie szukać więcej informacji?
Dla fanów serii polecam następujące źródła:
- Metal Max Wiki - obszerna baza wiedzy o całej serii: http://metalmax.org
- Wywiady z twórcami - archiwalne wywiady z developerami z Data East: http://www.data-east.co.jp/special
- Fanowski projekt - grupa entuzjastów pracująca nad rekonstrukcją materiałów z Wild Eyes: http://mmwe-restoration.net
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl