Aero Dancing i - Poradnik do gry

Developer & Producent: CRI
Platforma: SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU: 8 bloków i 12 bloków Replay
Gra Obsługuje: Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, Link Cable
Liczba graczy: 1 - 2 (4 - również Online VS Multilayer)
Liczba GD-Rom: 1
SPIS TREŚCI:
- Obsługa pada
- Opis ekranu pilota
- Opis trybów
- Opis plansz
- Opis broni
- Opis samolotów
- Ogólne porady i jak latać?
- Kontakt i info
1) OBSŁUGA PADA
Gałka: Ruch samolotem
Krzyżak:
- Lewo: zmiana widoku (czyli kamery) podczas lotu
- Prawo: zmiana aktualnie używanej broni
- Dół: Wypuszczenie kół do lądowania i ich schowanie (Flap)
- Góra: użycie Air Brake, czyli hamulca w powietrzu, przydaje się on do utrzymania kontaktu (czyli odpowiedniej i stałej odległości z wrogiem) oraz jest najważniejszy podczas lądowania!!!!
A: zwiększenie szybkości, przy 100% naciśnięcie jeszcze raz A powoduje włączenie dopalacza (oznaczenie A/B), ale nie każdy samolot go posiada więc najpierw sprawdźcie. Oczywiście żre on więcej paliwa!
B: zmniejszenie szybkości
X: przytrzymanie go dłużej powoduje przejście na tryb widoku pilota
Y: użycie wybranej broni czyli po prostu strzał
L: skręt boczny w lewo
R: skręt boczny w prawo
Start: Pausa - a tu możemy:
- Cancel - powrót do gry
- Stop - zakończenie misji lub rozgrywki
- Restart - rozpoczęcie od nowa
- Hud - wyłączenie wszystkich liczników ON/OFF
- Radar - wyłączenie Radaru ON/OFF
- Cockipt - widok z kokpitu pilota ON/OFF
- Strike View - widok na rakiety ON/OFF
- BGM - wybór utworu towarzyszącego nam podczas lotu
A+B+X+Y+Start: Reset
2) OPIS EKRANU PILOTA
Lewa Góra
- Stan Samolotu: pokazany jest on na tym małym rysunku samolotu i podzielony jest na części. Uważajcie na kolory, gdyż wpływają one znacząco na zachowanie myśliwca!! (kolor zielony: wszystko ok, kolor żółty: drobne uszkodzenia, kolor czerwony: poważne uszkodzenie).
- Stan uzbrojenia: czyli aktualny zasób wszelkiej maści broni, opis broni poniżej.
Prawa Góra
- Time (Czas gry): aktualny czas gry lub pozostały do końca zadania
- Score (punkty): stan zdobytych punktów za zniszczenie celów
Lewy Dół
- Fuel (paliwo): czyli aktualny stan paliwa (F: pełny bak, E: pusty bak)
- Prędkość (%): aktualny stan prędkości (literki A/B - dopalacz)
Prawy Dół
- Radar: Kolorowe punkty (np. fioletowe, czerwone itp.) to wrogowie, białe punkty to Rakiety, Kolorowe punkty w białym kółku oznaczają, że ten pilot właśnie cię namierza.
Środek ekranu (HUD)
Tu znajdują się wszystkie matematyczne informacje o locie. Czyli wysokość, przeciążenie, odchylenie samolotu oraz komunikaty.
Objaśnienie komunikatów:
- Air Brake: Komunikat ten pojawia się podczas używania hamulca w powietrzu, przydaje się on do utrzymania kontaktu (czyli odpowiedniej i stałej odległości z wrogiem) oraz jest najważniejszy podczas lądowania!!!!
- OverSpeed: Przegrzanie silnika, występuje on głównie gdy za długo lecimy na dopalaczu i powoduje obniżenie prędkości lotu.
- Flap: jest to wystawienie lub schowanie kół do lądowania na lotnisku.
- Gear: Pojawia się gdy koła nie są opuszczone i ich schowanie. Służy do lądowania.
- Flare: Wypuszczenie flary za samolotu gdy pędzi w nas rakieta wroga, służy do zmylenia i odpala się automatycznie.
- Alert: Komunikat pojawia się wtedy gdy wróg nas namierza.
- Missle: Komunikat pojawia się wtedy gdy zbliża się do nas rakieta!
- Głos pomocy: sympatyczny głos czyta nam komunikaty oraz informuje na której godzinie pojawił się wróg (np. godz 9 czyli z lewej strony radaru).
3) OPIS TRYBÓW
== MISSION ==
To najważniejszy tryb gry. Tu odkryjemy samoloty i poznamy prawdziwe zadania bojowe.
- Air Attack ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
- Surface Attack ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
- Dog Fight ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
- Operation ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
Operation odkryjemy dopiero wtedy gdy ukończymy Air Attack, Surface Attack i Dog Fight niestety...
== FREE FLIGHT ==
W tym trybie możemy sobie sami wybrać zadania i stawić im czoła. A to opis:
- Air Attack: Czyli walka z samolotami wroga. Wybieramy samolot (naciskając krzyżak w prawo wybieramy rodzaj uzbrojenia), planszę, wroga (samoloty w tym niedostępne!) oraz rodzaj startu.
- Surface Attack: Czyli walka z celami naziemnymi. Wybieramy samolot (naciskając krzyżak w prawo wybieramy rodzaj uzbrojenia), planszę, wroga (czołgi lub okręty) oraz rodzaj startu.
- Solo Flight: Tu po prostu sobie polatamy i zapoznamy się z terenem i jego ukształtowaniem.
- Random: Czyli ustawienie losowe.
== VERSUS ==
One Console -------> Normal Battle (normalna walka, sami wszystko ustawiamy)
-------> Random Battle (wszystko ustawia się losowo)
Double Console -------> połączenie dwóch konsolek DC do multiplayerowej jatki. Jako że nie mam kabla Link nie wiem jak się gra w tym trybie.. Pewnie wypas:-)
== TRAINING ==
- Basic Flight: Tu uczymy się podstawowych zasad gry.
- Air to Air: Tu uczymy się niszczyć cele powietrzne.
- Air to Surface: Tu uczymy się niszczyć cele naziemne.
- AV-8B Basic Flight: Tu nauczymy się latać specyficzną maszyną AV-8B a to ze względu na typ startowania z lotniska.
== HANGAR (Emblem Editor, Personal Data) ==
- Emblem Editor: tu możemy narysować swoje własne logo na nasz ulubiony samolot albo skorzystać z gotowych.
- Status naszych poczynań w grze:
- Strona pierwsza
- Ilość zestrzelonych wrogich samolotów ??????????
- Ilość naszych zestrzeleń przez wrogie maszyny Rekord prędkości (Mach)
- Ilość rozbić o elementy otoczenia Rekord wysokości lotu (Ft.)
- Ilość zniszczonych celów naziemnych
Punkty za Zadania w Trybie MISSION
Czas gry (Godzina, minuty, sekundy)
-Strona Druga-
Nazwa Maszyny| Ilość lotów |Zniszczone cele naziemne| Cele latające | Ilość śmierci |Ilość rozbić|
== REPLAY THEATER ==
- Replay: czyli powtórka ostatniego wykonanego lotu
- Load Replay: załaduj Powtórkę
- Save Replay: nagraj Powtórkę
== INTERNET BATTLE ==
Tak tak jest nawet dostępna gra przez internet. Walka pewnie charakteryzuje się innymi zasadami! Nie wiem czy jeszcze ktoś gra bo nie sprawdziłem.
== OPTIONS ==
- Key Config: tu ustawiamy klawiaturę na padzie.
- Game Config: tu ustawimy wszystkie aspekty gry (wybór strzałów, sterowanie i inne rzeczy)
- View Config: tu ustawiamy tryb widoku samolotu
- Sound Config: tu ustawiamy opcje dźwiękowe
- Save / Load: Wiadomo nagraj i załaduj stan gry.
- Others: Tu możemy obejrzeć zajawki z Power Jet Racing 2001 na DC, niezły tytuł.
== HOME PAGE ==
Czyli wejście na Oficjalną Stronę Aero Dancing. Nadal dostępną!!!! Możecie tam obejrzeć masę informacji na temat tej części oraz także innych części tej serii. Niestety wszystko jest po japońsku.
4) OPIS PLANSZ
Tu znajdziecie opisy plansz dostępnych w trybach MISSION, FREE FLIGHT i VERSUS. Nie wiem jakie plansze występują w NETWORK BATTLE i przy połączeniu kablem LINK.
Nazwa | Czas | Pogoda | VS |
---|---|---|---|
Hills | Południe, Zachód | Dobre | - |
Oil Plant | Południe | Dobre, Deszcz | - |
Desert | Południe, Zachód | Dobre | + |
Sea | Południe, Zachód, Noc | Dobre, Chmury, Deszcz, Śnieg | + |
Base I | Poranek, Południe, Zachód, Noc | Dobre, Burza | - |
Base N | Poranek, Zachód, Noc | Dobre | - |
Base S | Poranek, Zachód, Noc | Dobre, Deszcz | - |
Base M | Poranek, Południe, Zachód, Noc | Dobre, Chmury | - |
Base C | Południe, Noc | Dobre, Śnieg | - |
CV | Południe, Zachód, Noc | Dobre | - |
LHD | Południe, Zachód | Dobre | - |
Bay | Poranek, Zachód, Noc | Dobre | - |
W. Coast | Południe, Noc | Dobre, Mgła | - |
5) OPIS BRONI
- MRM - rakiety dalekiego zasięgu o dobrej sile rażenia, natomiast nie nadaje się do strzelania poniżej odległości 1.800 gdyż przeważnie nie trafia..
- SRM - rakieta średniego zasięgu, o średniej sile rażenia, nadaje się doskonale na strzelanie z odległości od 1000 do 2.220
- AGM - rakieta średniego zasięgu o dobrej sile rażenia zarówno dla jednostek powietrznych jak i naziemnych.
- BOMB - rakieta średniego zasięgu o średniej sile rażenia, nadaje się do niszczenia jednostek naziemnych. Jest zrzucana na wroga, czyli nie posiada własnego napędu.
- GUN - pistolet maszynowy, ciężko nim zabić ale ma niezłą siłę rażenia. Najlepiej używać poniżej odległości 0.900
6) OPIS SAMOLOTÓW
- F-1
- F-2 ( typ A i B )
- F14
- F15
- F15J
- F16
- F/A-18
- AV-8
- A-7
- A-10
- TND
- Mr2000 ( typ A i B )
- MiG21
- Su-27
- WW2 ( typ A i B )
- T-3 ( typ A i B )
- T-2 ( typ A i B )
- T-4 ( typ A i B )
- F-86
- F-104
Każda z maszyn różni się prędkością (mach), uzbrojeniem (przesuwamy je w bok), wielkością (ft) i ilością amunicji. Niektóre maszyny są tylko do latania i nie posiadają uzbrojenia.
Wszystkie maszyny dostajemy za przechodzenie zadań oraz za ustanowienie nowego rekordu. Niestety nie wszystkie maszyny są w spisie, a to ze względu że aktualnie męczę MISSION a tam to dopiero jest trudno ale w zamian czuć te prawdziwe wyzwania jakimi są operacje wojskowe....
7) OGÓLNE PORADY I JAK LATAĆ?
Co mogę wam podpowiedzieć.... Przede wszystkim dużo trenujcie bo trening czyni mistrza.
- A małe porady dotyczą przede wszystkim jak uciec wycelowanej w nas rakiecie? Przede wszystkim schodzimy w dół (nurkujemy) używając klawiszy R i L manewrujemy w różne strony ewentualnie odbijamy w prawo lub lewo, oczywiście można wykorzystywać teren (czyli budynki itp). Oczywiście lecimy z jak największą prędkością (100% lub A/B) i powinno się udać...
- Jak lądować? Przede wszystkim obniżamy stopniowo pułap lotu i zmniejszamy prędkość do minimum, włączamy Air Brake (krzyżak do góry) i staramy się wyrównać tor lotu, oczywiście nie zapomnijcie wysunąć kół do lądowania (Flap - krzyżak na dół). Później już tylko dobrze manewrujemy gałką i udało się!
- Jak namierzać wroga? Jeśli mamy ustawione automatyczne dobieranie broni, CPU sam nam wybierze odpowiednią broń, a my tylko czekamy na pojawienie się napisu SHOOT i naciskamy "Y". Staramy się obserwować tor lotu bo nieraz konieczne jest odpalenie drugiego pocisku.
- Starajcie się mieć przeciwników zawsze przed sobą, gdyż mając ich z tyłu jesteśmy narażeni na ataki rakietowe i częściej będą nas namierzać!!!
- Wykorzystujcie w ciężkich sytuacjach zróżnicowanie terenu (np. lecąc kanionem, budynki) łatwiej jest zgubić wroga oraz rakiety.
- Zaczynając grę, jeśli jesteś wymagający możesz zacząć na trudniejszym poziomie Advanced (lub Normal).
- Jeśli robi się coraz ciężej w misjach, wybierajcie samoloty o największej ilości broni (krzyżak w dół powoduje sprawdzenie wyposażenia myśliwca) i najszybsze (powyżej 2.0 machów) bo będzie naprawdę nie za łatwo ale na pewno po paru razach dacie radę!
8) KONTAKT I INFO
Mam nadzieję, że poradnik wam pomoże, gdyż jest to najlepszy, realistyczny, piękny i emocjonujący symulator lotów jaki jest dostępny na kochanego DC. Obok niedawno ukazanego się hitu bardziej arcadowego jakim jest Propeller Arena, Aero Dancing i jest drugą genialną grą z samolotami w roli głównej! Tylko brać pady w ręce i zamieniać się w rasowych pilotów bo "Aero Dancing i" to prawdziwa perełka!
Dla ciekawskich dodam, że najnowsze części Aero Dancing wydaje już SEGA a develeporem jest AM2! Mimo to CRI przetarło szlaki dla serii.
Stronki w necie:
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl