Logo SEGA-SKY i Dr. Robotnika z serii Sonic

SEGA-SKY

Niebo dla fanów konsol Dreamcast i Saturn od 2005 roku

Import stanów gry z Grandia II na DC do Grandia® II Anniversary Edition

Autor - Rolly → Poradnik | FAQ SEGA Dreamcast PC Steam
Grandia II - porównanie wersji Dreamcast i Steam

To była jedna z najbardziej wyczekiwanych gier na konsolę SEGA Dreamcast. Grandia II po debiucie w 2000 roku, okazała się jedną z najbardziej cenionych gier gatunku jrpg jakie ukazały się na konsole. Jakże dużym zaskoczeniem okazało się iż po 15 latach(!) nie lada gratka trafiła się wszystkim miłośnikom japońskiego rpg, stworzonego przez studio Game Arts.

Klasyk, którego sportowano na PC otrzymał bowiem odświeżoną grafikę, dodano karty i osiągnięcia Steam, wbudowano dodatkowy poziom trudności oraz możliwość wybrania ścieżki dźwiękowej.

Najważniejszą natomiast funkcją jest możliwość odczytu stanów gry z konsoli Dreamcast.

Tak, tak! Do PC-towej wersji wczytacie sejwy z DC!

Wystarczy zgrać je np. przy pomocy aplikacji Dreamshell na kartę SD, adaptera Wingman SD bądź ściągnąć go ze strony typu BlueSwirl lub GameFaqs.

Przy całej karcie natomiast będziemy potrzebować tylko plik VMS. Wyeksportujemy go np. za pomocą VMU Exploler by Speud. Więcej o tym jak to zrobić pisaliśmy w poradniku pod tym linkiem.

Gotowy plik musimy odpowiednio nazwać i przenieść go do folderu ze stanami gry.

Jeśli nie zapisywaliście postępu w grze, należy utworzyć folder o nazwie saves w folderze z grą o nazwie data

Następnie nasz plik nazywamy np. : GRANDIA2_000.VMS

Przy kolejnych zmieniamy tylko cyfrę dla rozróżnienia przez silnik gry. Wyglądać powinno to jak na poniższym zrzucie ekranu.

Struktura folderów i plików zapisu Grandia II

Po wybraniu opcji LOAD z menu gry pojawią się po chwili załadowane stany z gry z DeCe z całym waszym postępem osiągniętym podczas zabawy na konsoli.

Wczytany zapis z Dreamcast w wersji Steam

To tyle. Czas na dobrą zabawę z Grandia® II Anniversary Edition odpalając własny save.

PS. Testowałem również przeniesienie stanu gry z PC do DC. Niestety nawet po modyfikacji podstawowych danych i stworzeniu pliku .VMI, nie chciały się one poprawnie zapisać się na Dreamcastowej memorce (podgląd w hexedytorze wyświetla trochę inną strukturę).

Autor: Rolly

Kontakt

Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl