Hundred Swords  -  Poradnik  |  Autor - Rolly

  

 

Developer & Producent : Smilebit / SEGA
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 27
Gra Obsługuje :
Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, Klawiatura, VGA, Myszka
Liczba graczy : 1 (do 4 w Online Multiplayer) Liczba GD-Rom : 1

SPIS TREŚCI :
1) WSTĘP

2) Podstawy
3) Jak grać?
3.1) OPIS FUNKCJI PADA
3.2) Ekran podczas walki (funkcje) 
3.3) Kontrola Keyboard'a
3.4) Ustawienia AI
3.5) Generałowie
3.6) Obiekty(budynki)
3.7) Surowce i ich wydobycie.
3.8) Czary wspomagające
3.9) Zanim rozpoczniesz walkę (ekran wyboru generałów)
4) POSTACIE
5) Tryby gry (MODES)
5.1) Tutorial Mode
5.2) Adventure Mode
5.3) Mission Mode
5.4) Network Mode
5.5) Record Mode
6) STRATEGIA GRY
6.1) Generalna strategia w ataku
6.2) Adventure Mode (OPIS)
6.3) Mission Mode (OPIS)
7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis)
8) Lista czarów i opis 
8.1) Czary ofensywne
8.2) Czary defensywne
8.3) Czary inne
8.4) Czary specjalne
9) Sekrety
10) Tipsy

1) WSTĘP


To mój pierwszy poradnik i mam nadzieje że wam pomorze. Sprawa z nim była o tyle trudna, że Hundred Swords jest po japońsku. Wspomagałem się wersją z PC (a importy to moja specjalność).

Gra jak wiecie jest RTS'em więc poniekąd każdy zna jej zasady.
Szkoda, że europejczycy nie dostali anglojęzycznej wersji tej gry z dostępnym dla nas trybem multiplayer, no ale cóż – tak bywa.
Jeśli macie jakieś pytania to walcie na mój e-mail.
 

2) Podstawy
 

HP - Życie
SP - punkty czarów potrzebne na ich wykonanie,przybywają wraz z czasem gry

Dragon Blood (takie niby jajka) - surowiec
Dragon Bones (takie chmurki) - surowiec
AI - rozkazy

3) Jak grać?

W tym poradniku znajdziecie opis wszystkich funkcji w grze.
System jest bardzo prosty jak w każdej strategi, poczytajcie o tym poniżej. W zależności od misji mamy tu do czynienia z RTS z elementami RPG, więc każdy w choć w małym stopniu na pewno zna zasady tego gatunku.
 

3.1) OPIS FUNKCJI PADA
 

L/R : obraca kamerę o 45 stopni w lewo lub prawo

L+R razem : mapa z lotu ptaka


A: Komenda / Wejście do menu / Trzymając A wybieramy flagi 1-9, do wytyczenia drogi jednostką

Y : Zmiana na następnego generała

B : Przerwanie akcji/powrót

X : Wybór jednostek / Wybór Obiektu

A+B+X+Y+START : Reset gry

START : Pauza i tu mamy Cel zwycięstwa, Porady, Powtórzenie misji i Koniec gry.

Naciśniecie A na Generale włącza Action menu i tu mamy :

- Atak
- Stop
- Buduj / Naprawiaj budynki
- AI / Rozkazy
- Osłony (czyli użycie czaru)
- Leczenie (tylko jednostki Gran!)
- Zniszczenie jednostki 

Naciśniecie A na jednostkach kiedy generał jest nie wybrany,powoduje przywołanie podobnego menu i tu mamy :

- Atak
- Powrót do generała
- Stop
- Zniszczenie jednostki

Naciśniecie X na jednostce kiedy generał jest nie wybrany, pokazuje nam info o jednostkach i ich obiektach.


3.2) Ekran podczas walki (funkcje) 


- Na dole z lewej strony poziom doświadczenia generała, ilość HP (życie), SP (magia), ilość jednostek i ich HP, bieżące ustawienia AI.
- Na górze mamy surowce najpierw Dragon Bone potem Dragon Blood

- Z prawej strony mamy swoich generałów
- Generał pulsuje jeśli jest w ruchu, Czerwony jest wtedy gdy atakuje bądź jest atakowany i kolor niebieski jeśli jest w trakcie budowy.
- Na dole z prawej strony mamy mapę i cel misji.


3.3) Kontrola Keyboard'a


Klawiatura jest użyteczna i bardzo przydatna podczas gry lub  do walki w trybie Multiplayer .

3.4) Ustawienia AI


Ustawienia AI decydują jak będziemy atakować. Są zależne od trybu np. w Adventure Mode mamy ich więcej w zależności jak rośnie nam parametr KING. W Mission Mode mamy zawsze po cztery AI na generała. Są bardzo przydatne!

Oto one:

- Standard (Niebieska trąbka): idź za generałem (zawsze na starcie)
- Hunt (Czerwona trąbka): Pościg za wrogimi jednostkami,które np. się wycofują
- Defend (Tarcza): Zwiększ obronę, jednostki nie atakują
- Lead (Białe ludziki): Chroń generała
- Berserk (Dwa miecze): Siła +20% ale zmniejszenie trochę szybkości i obrony
- Defend Area (Flaga): Utrzymuj tą pozycję
- Heal (Strzała w sercu): Lecz sojuszników (Tylko Gran)
- Surround (Diament): przełamanie obrony wrogów i ich otoczenie
- Run (Biegacz): Zwiększa szybkość,ale zmniejsza siłę o %10
- Skirmish (Kurczak): Jednostki uciekają jeśli nie mają szans lub atakują od tyłu jeśli pozwala na to sytuacja


3.5) Generałowie


Generałowie są naszymi głównodowodzącymi i to oni rządzą jednostkami wspierają je magią, wydają rozkazy AI. Niektórzy z nich mają specjalne właściwości jak np. Davidov (facet z fają) z Mascar jest niewidzialny. Tylko oni potrafią budować,naprawiać,wskrzeszać jednostki więc 
dbajcie o nich. Każdy z nich ma inną max. liczbę jednostek. Możesz także zdecydować się kierować samymi jednostkami klikając w ikonkę "G". Ich twarze znajdują się w prawym rogu.

Maksymalnie możesz kierować 8 generałami. W przypadku śmierci możesz ich ożywić wybierając ich twarz z HALI. 

 3.6) Obiekty (budynki)

Mamy do wyboru cztery typy obiektów : Hale,Kopalnie,Rafinerie i Faktorie.
- Jeśli chcesz wybudować jakiś obiekt wybierz opcje budowy (chatka) i kliknij w miejsce gdzie chcesz wznieść budynek. Za chwilę budynek będzie gotów.

- To samo ma się kopalni i rafinerii. Wybierz młotek.
- Do naprawy wybierz opcję Repair (młotek) i zaznacz obiekt do naprawy.
- Jeśli chcesz zniszczyć nie użyteczne budynki wybierz opcję Destroy.
- Kiedy wybierzesz budowę na dole masz widoczny pasek postępującej budowy.
- Więcej generałów budujących tą samą faktorie powoduje zwiększenie szybkości budowy lu naprawy !

Hale:
Nie możesz budować Hal są one gotowe już na starcie.
Jeśli zniszczysz Hale wroga lub wróg zniszczy twoją przegrałeś walkę więc jej pilnujcie.
Hala używana jest do przywoływania Generałów. Koszt tego przywołania to 200 DBones i 200 DBlood.
Komendy Hali:
- Przywołaj Generała (Dispatch General)

Faktorie:
Faktorie produkują jednostki i je leczą gdy generał jest w środku. Faktorie służą także do odnowy życia (HP).
Gdy generał jest w środku możesz także wysyłać żołnierzy do walki,nie muszą wracać do Faktorii aby odnawiał się im stan życia.

Faktorie wybudowane są kosztem 400 DBones + 200 DBlood
Możesz także podnieść właściwości bojowe faktorii. Są tu trzy wybory. Od lewej do prawej:
- Zwiększenie produkcji jednostek (ikonka strzała w dachu)* 
- Zwiększenie umiejętności (ikonka serce) ,
- Zwiększenie żywotności (ikonka budynku)
To do zwiększenia produkcji jednostek:
* Zwiększenie produkcji (800 DBlood): Pozwala na produkcję ciężkiej armii
(Golemy, Katapulty, i Statki Transportowe)
* Zwiększenie umiejętności (400 DBlood): Pozwala szybciej leczyć generała i jednostki

* Zwiększenie żywotności (400 DBlood): Potraja HP (żywotność) Faktorii.

Komendy faktorii:
- Make unit / Leave, Upgrade, Destroy building (czyli przywołaj jednostki,podnieś właściwości,zniszcz faktorię)
- Upgrade --> Trzy komendy do wyboru podczas podnoszenia właściwości:
* Leave, Stop production, Destroy building ( czyli Opuść faktorię,Zatrzymaj produkcję,Zniszcz faktorię)


3.7) Surowce i ich wydobycie.


Budowa kopalni i rafinerii jest bardzo prosta. Po prostu klikamy na odkrywkę i jedziemy z budową (pojawią się ikonka Łopaty). Istnieją dwa podstawowe surowce. Dragon Blood i Dragon Bones (tak się zwą). Jedna to ikonka coś a'la Jajko druga to Chmurka.

Każda kopalnia lub rafineria ma zaznaczone jaki surowiec posiada.
Kopalnie można także zdobyć jeśli zniszczymy je naszemu wrogowi.
Pamiętajcie, że jeśli nie możecie wybudować więcej kopalni musicie jakąś bezużyteczną zniszczyć !
Komendy Kopalni i Rafineri:
- Stop Production (zatrzymanie produkcji)
- Destroy (zniszczenie kopalni)


3.8) Czary wspomagające

Magia w Hundred Swords jest bardzo użyteczna i dzieli się na cztery kategorie : Ofensywne, Defensywne, Inne i Specjalne. Aby je wykonać trzeba mieć odpowiedni Level SP( pomarańczowe paski). Czary mogą rzucać jedynie generałowie. Nie każdy czar może być używany przez wszystkie jednostki (Lista Poniżej). Każdy generał może mieć 2 różne czary ! Czary zdobywasz w Adventure Mode i Mission Mode. Nie każdy czar jest od razu aktywny i trzeba poczekać aż zostanie naładowany. W Mission Mode nie możesz zmieniać czarów. I CO NAJWAŻNIEJSZE ZALEŻNIE OD RANGI DOSTAJEMY RÓŻNE CZARY I MOŻEMY POWTARZAĆ MISJE W NIESKOŃCZONOŚĆ, A CO ZA TYM IDZIE ZDOBYWAMY TAKŻE NIESZKOŃCZONĄ ILOŚC MAGII ! ŚWIETNY POMYSŁ ! Bo przecież niekiedy brakowało nam czarów bo dostał już je ktoś inny....



3.9) Zanim rozpoczniesz walkę (ekran wyboru generałów)

Zanim rozpoczniesz walkę masz możliwość wyboru swoich generałów (ilość zależna od misji).
Wybierasz ich klikając na postaciach klawiszem A. Masz tu także przedstawione ich statystyki (HP, SP, Ilość jednostek, Czary itp).

Po zakończonej walce na ekranie widzimy : RANK A-D, Zdobyte Czary, Ilość zabitych wrogów, Ilość zabitego twojego wojska oraz Ilość wydobytych surowców. Ostatnia opcja potwierdzona klawiszem A powoduje kontynuacje gry.

4) POSTACIE

Zdecydowałem się je opisać, znalazłem tłumaczenie na angielski w mojej wersji z PC wiec je wam przedstawiam, wybaczcie ale nie tłumaczyłem historii bo jest tego trochę ale macie przynajmniej normalne litery i możecie się czegoś o nich dowiedzieć). Postacie są ustawione w kolejności, tak  gdy je przesuwamy w lewo.


Mamy cztery rożne armie w Hundred Swords. Oto główni bohaterowie:


[ NALAVALE ]

Raaf Nalavale (bardzo młody jak na władcę)
Palmira Nalavale
Rashid (Day Danon)
Nell Shrinkman 
Diamond Aabras
Anna Lewisman
Rune Somervill
Jelky Dakro
Shu Anbro

 [ GRAN ]

Fals (Ru Gran)
Igor Winogradu
Ashley Winogradu
Edith Winogradu
Vary Winogradu.
Akka Rebelholt
Altwool Pro
Krut Gaal
Yuri Fongol
Feofan Godo.
Eroll (San Just)

[ RUPULSTORIE ]

Zaan Kaliostia (mój faworyt- ignoruje zróżnicowanie terenu i no ta siła !)
Eris Arlington
Natalia Backett
Gail Roadkilly
Ing Godresh
Udedd
Marilion

[ MASCAR ]

Lentz Mascar
Priscilla Kaloon
Davidov Wodred ( silny i niewidzialny koleżka, no i fajnie wygląda)
Hem Sakin
Moepp Sakin
O Bando
Ed Kragin
Mirapo Antisanct

5) Tryby gry (MODES)

Mamy do wyboru sześć trybów: Tutorial Mode, Adventure Mode, Mission Mode, Network
Mode, Record, i Option.


5.1) Tutorial Mode

Tutaj możesz potrenować i nauczyć się wszystkich zasad gry od podstaw. 

5.2) Adventure Mode

Ten tryb to długa i barwna kampania podzielona na szereg interesujących misji.
Podzielony jest na 6 epizodów,Przez pierwsze trzy będziesz kontrolował Raaf'a dowódce

królestwa Nalavale, a następnych epizodach będziesz stał po stronie Fals-królowej Gran.
Nie będę rozpisywał jak przechodzić poszczególne misje gdyż jest to wyjaśnione przed każdą
walką. Należy zauważyć,że nieraz pojawią się odpowiedzi do charakterystycznego licznika(KING i PERSON) ma to znaczenie,że gdy będzie nam rósł poziom KING zwiększy nam się stan jednostek kontrolowanych przez nas, a rosnący poziom PERSON zwiększy nam HP i SP generałów.

Przed i po rozpoczęciu walki dostępne są OPCJE takie jak (po kolei od góry) :

START
SAVE

LOAD
ENCYKLOPEDIA
LISTY
OPCJE 
KONIEC GRY

5.3) Mission Mode

Ten tryb ma 18 misji podzielonych na 3 rożne poziomy. Kierujemy w nich wszystkimi czterema armiami nawet tymi złymi. Za wykonanie misji dostajemy RANGE (A-D) i nagrodę w postaci czaru. Po wyjściu z tego trybu zawsze mamy Auto Save. Możemy je powtarzać mimo ukończenia ! Zdobywamy w nich masę czarów !

5.4) Network Mode

Rozgrywka przez NET niestety dostępna jest tylko w Japonii.
Tu także mamy opcje Equipment - w której możemy wstawić sobie wybrane czary i wypróbować je w misji treningowej. Polecam tą misję wszystkim początkującym graczom !

5.5) Record Mode

Tu znajdziemy bardzo fajne opcje. Encyklopedia przedstawia nam armie, historię, świat i dokładnie opisane postacie wraz ze zdjęciami. Jest to coś na wzór bazy danych w grze Tactics Ogre (fajne ale po japońsku) . Letter - to po prostu listy jakie dostają postacie podczas gry w Adventure Mode. Interesujące ale także po japońsku.

5.6) OPCJE (Option)

Oto opcje gry :

Szybkość tekstu: Slow / Medium / Fast 
????? : 1 / 3 / 5 minut

Dźwięk : Stereo / Mono
Vibration Pack (Rumble): On / Off
Net play (auto rozłączenie podczas gry w necie) : 5 / 15 / 30 / 45 / 60 minut 
Konfiguruje Keyboard 
Default : powrót do starych ustawień
EXIT : Wyjście


6) Strategia gry

6.1) Generalna strategia w ataku :
Czyli które jednostki są wyczulone na inne.

* Kawaleria dobra na Jednostki Konne
* Kawaleria dobra na Czarodziei i Katapulty
* Czarodzieje dobrzy na Konne Jednostki i Golemy 
* Łucznicy na koniach dobrzy na każdy rodzaj.
* Katapulty dobre na Konne Jednostki i Golemy
* Golemy dobre na Kawalerię i Jednostki Konne

Jest to podstawowa strategia ale niektóre jednostki są specyficzne i nie posiadają słabych punktów.
Łatwo się połapiecie co jest dobre na kogo (zresztą jeśli macie dużo surowców to dacie sobie rade nawet słabymi jednostkami-przewaga liczebne he he)
Łucznicy, Katapulty i magicy mogą atakować przez drzewa i z różnych wysokości !

6.2) Adventure Mode (OPIS)


Nie będę rozpisywał się nad misjami w tym trybie bo jest ich dużo i łatwo skumacie o co chodzi. No ale mogę wam podpowiedzieć, że odpowiedzi (punkty przyznawane na dwie strony KING lub PEOPLE), zwiększają nam ilość naszych HP oraz jednostek jakie możemy ze sobą zabrać do walki. Więc obserwujcie co zwiększa ich jak najwięcej. Cel każdej misji zawsze jest opisany w przygotowaniach do walki.

6.3) Mission Mode (OPIS)

Misje w tym trybie są interesujące i wymagające, możemy tutaj także podziwiać inne plansze bardzo ciekawe strategicznie. Szczególną uwagę zwracajcie na komendy AI gdyż są tu niezbędne !
Pierwsze 6 misji to coś dla nowicjuszy (no nie wiem..), potem średniaków i ostatnie dla wymagających graczy (po minimum 60 min. na jej wykonanie i bardzo dobrze !). Wiem że niektóre misje są nie do rozszyfrowania więc wam je przedstawię. Nie będę opisywał jak je wykonać bo odbiorę wam całą przyjemność z gry. Sami pokombinujcie bo RANGA A jest w zasięgu. Pamiętajcie o różnych nagrodach w zależności od rangi. Jeśli chcecie otrzymać jeszcze raz ten sam czar po prostu powtórzcie misje !


Kolejno POZIOM NR.MISJI NAZWA:

Beginner Level 1 "Mascar Training"
Cel: Zabij Priscille w 8 minut.
Porażka: Lentz umrze,lub koniec czasu.


Beginner Level 2 "The Caged Dog"
Cel: Ocal Lentz'a i doprowadź go do bezpiecznego punktu (gwiazdka).
Porażka: Lentz albo Davidov zostaną zabici.


Beginner Level 3 "The Invisible Man"
Cel: Zabij Davidov'a w 5 minut.
Porażka: Diamond zostanie zabity albo czas się skończy.


Beginner Level 4 "The Unexpected Guests"
Cel: Zniszcz wrogie (73) oddziały
Porażka: Hala zostanie zniszczona


Beginner Level 5 "Happy Hunting"
Cel: Zniszcz wszystkie oddziały Nalavale w 15 minut.
Porażka: Eris zostanie zabita lub koniec czasu.

Beginner Level 6 "The Tide Rises"
Cel: Zniszcz Gran i Nalavale
Porażka: Twoja Hala is zostanie zniszczona.


Intermediate Level 1 "Burn the Bridges!"
Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie w 12 minut.
Porażka: Wszyscy generałowie umrą, Hala zostanie zniszczona


Intermediate Level 2 "Destroy the Alliance"
Cel: Zniszcz Hale Gran.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.


Intermediate Level 3 "The Arches"
Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie .
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.


Intermediate Level 4 "Bring the Baggage"
Cel: Zniszcz Hale Nalavale .
Porażka: Wszyscy generałowie umrą.

Intermediate Level 5 "Deadly Dragonflies"
Cel: Zniszcz wszystkie 7 faktorii
Porażka: Zaan zostanie zabity


Intermediate Level 6 "Unlikely Alliance"
Cel: Zniszcz Hale Mascar 
Porażka: Fals umrze albo Hala zostanie zniszczona


Advanced Level 1 "Mascar's Revenge"
Cel: Zniszcz Hale Nalavale
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.


Advanced Level 2 "Desert Storm"
Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.


Advanced Level 3 "Help the Healer"
Cel: Zaprowadź Ashley'a i Feofan do bezpiecznego punktu.
Porażka: Ashley lub Feofan zostaną zabici.


Advanced Level 4 "Save Ashley Again!"
Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie.
Porażka: Fals albo Ashley umrą albo twoja Hala is legnie w gruzach


Advanced Level 5 "The Long Trip Home"
Cel: Zniszcz wszystkie jednostki Gran
Porażka: Twoja Faktoria zostanie zniszczona


Advanced Level 6 "Assassinate the Young King"
Cel: Zabij Raaf'a w 45 minut.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona lub czas się skończy.

Ufff.. Mam nadzieje,że dacie radę. Pamiętajcie o AI i analizujcie różne taktyki.

7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis)

Legenda : 


Jednostki konne : Zwykłe jednostki produkowane bez upgrade'u

Kawaleria : Zwykłe jednostki produkowane bez koni bez upgrade'u
Łucznicy : Zwykłe jednostki produkowane bez upgrade'u
Czarodzieje : Zwykłe jednostki magiczne produkowane bez upgrade'u
Golemy : Ciężkie jednostki musisz upgrade'ować Faktorię
Katapulty : Ciężkie jednostki bombardujące musisz upgrade'ować Faktorię
Transport : Potężne statki do transportu jednostek musisz upgrade'ować Faktorię
Specjalne : Jednostki dostępne dla specjalnego dowódcy
Generał: Główny dowódca Armii


Mam też mały opis innych bestii żyjących w tym fantastycznym świecie :

Eho (Leśny potwór)
HP: 100

Gniazdo Eho
HP: 800
* produkuje potwory Eho*

Taleron (Leśny potwór)
HP: 600

Refugee (Cos jak niedzwiedź)
HP: 100

Specjalne Katapulty
HP: 999
* Atakują z daleka *
* nie można ich zniszczyć kawalerią *

Drzewa i inne przeszkody
HP: 200, 400
* blokują przejście *

Skrzynie
HP: 400
* zawierają czary *

8) LISTA CZARÓW I OPIS

Legenda :
Nazwa(jap) Tłumaczenie( ang )

Dla kogo :
Jaki efekt ( Ilość poziomu SP aby wykonać ten czar )

8.1) Czary ofensywne

‰Š‚ĚŚ• Flame Sword
Kawaleria

Zwiększa siłę ataku (1)

‰Š‚Ě‘„ Flame Spear
Jednostki konne
Zwiększa siłę ataku (1)

‰Š‚Ě‹| Flame Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa siłę ataku (1)

‰Š‚ĚŹń Flame Staff
Czarodzieje
Zwiększa siłę ataku (1)

‰Š‚Ě‘śŚ‚ Fists of Flame
Golemsy
Zwiększa siłę ataku (1)

‰Š‚Ě–CŚ‚ Flame Cannon
Katapulty
Zwiększa siłę ataku (1)

‹Ć‰Î‚ĚŚ• HellFire Sword
Kawaleria
Zwiększa siłe ataku x2 (2)

‹Ć‰Î‚Ě‘„ HellFire Spear
Jednostki konne
Zwiększa siłę ataku x2 (2)

Žľ•—‚Ě‹| Hurricane Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa szybkość ataku (2)

Žľ•—‚Ě‘„ Hurricane Staff
Czarodzieje
Zwiększa szybkość ataku (2)

Žľ•—‚Ě–CŚ‚ Hurricane Cannon
Katapulty
Zwiększa szybkość ataku (3)

‹R•ş‚±‚낵 Long Spears
Kawaleria
Specjalny atak na Jednostki konne (2)

•ŕ•ş‚±‚낵 Magic Missiles
Czarodzieje
Specjalny atak na Kawaleria (2)

‘o‰Š‚ĚŚ• Blazing Sword
Kawaleria
Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)

‘o‰Š‚Ě‘„ Blazing Spear
Jednostki konne
Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2) 

‘o‰Š‚Ě‹| Blazing Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa silę ataku na dłuższy okres czasu (2)

‘o‰Š‚Ě‘„ Blazing Staff
Czarodzieje
Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)

Ź«”j‚č‚ĚŚ• Sword of Balance
Kawaleria
Redukuje siłę wrogiego generała (1)

Ź«”j‚č‚Ě‘„ Spear of Balance
Jednostki konne
Redukuje siłę wrogiego generała (1)

Ź«”j‚č‚Ě‹| Bow of Balance
Jednostki konne
Redukuje siłę wrogiego generała (1)

Ź«”j‚č‚ĚŹń Staff of Balance
Czarodzieje
Redukuje siłę wrogiego generała (2)

”j‰ó‚ĚŚ• Sword of Destruction
Kawaleria
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)

”j‰ó‚Ě‘„ Spear of Destruction
Jednostki konne
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)

”j‰ó‚Ě‹| Bow of Destruction
Oddziały strzelające
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)

”j‰ó‚ĚŹń Staff of Destruction
Czarodzieje
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)

8.2) Czary defensywne

Ťd‰»‚ĚŹ‚ Shield of Toughness
Kawaleria

Zwiększa obronę (1)

Ťd‰»‚ĚƒŤ�[ƒu Robe of Toughness
Czarodzieje
Zwiększa obronę (1)

Ťd‰»‚Ě”n‹ď Barding of Toughness
Jednostki konne
Zwiększa obronę (1)

Ťd‰»‚Ě‹ą“–‚Ä Breastplate of Toughness
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę (1)

‘Ţ–‚‚ĚŹ‚ Shield of Magical Escape
Kawaleria
Zwiększa szansę uniku (1)

‘Ţ–‚‚Ě”n‹ď Barding of Magical Escape
Jednostki konne
Zwiększa szansę uniku (1)

‘Ţ–‚‚Ě‹ą“–‚Ä Breastplate of Magical Escape
Oddziały strzelające
Zwiększa szansę uniku (1) 

‘Ţ–‚‚ĚŚRŠř Banner of Magical Escape�@
Wszystkie jednostki
Zwiększa szansę uniku (1)

ŽçŚě‚ĚŹ‚ Defensive Shield
Kawaleria
Increases Defense Long Duration (2)

ŽçŚě‚ĚƒŤ�[ƒu Defensive Robe
Czarodzieje
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)

ŽçŚě‚Ě”n‹ď Defensive Barding
Jednostki konne
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)

ŽçŚě‚Ě‹ą“–‚Ä Defensive Breastplate
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)

ŽçŚě‚ĚŚRŠř Defensive Banner
Wszystkie jednostki
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2) 

Ś«—´Ž÷‚Ě‚µ‚¸‚­ A Drop of Wisdom
Wszystkie jednostki
Odnawia HP(życie) (1)

Ś«—´Ž÷‚Ě‘§�� A Breath of Wisdom
Wszystkie jednostki
Odnawia HP podwójnie (2)

Ť‚‘¬‚Ě‚µ‚¸‚­ A Drop of Speed
Wszystkie jednostki
Odnawia HP i zwiększa Szybkość (2)

•—�_‚ĚŹ‚ Shield of the Wind Goddess
Kawaleria
Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3)

—‹�_‚Ě”n‹ď Barding of the Storm God 
Jednostki konne
Zwiększa obronę na ataki z bliska(3)

•—�_‚Ě‹ą“–‚Ä Breastplate of the Wind Goddess
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3) 

8.3) Czary inne

Ť‚‘¬‚ĚŹ¬‹ď‘« Belt of Speed
Kawaleria i Golemy

Zwiększa szybkość (1)

Ť‚‘¬‚Ěƒu�[ƒc Boots of Speed
Czarodzieje i Golemy
Zwiększa szybkość (1)

Ť‚‘¬‚Ě’ű Horseshoes of speed
Jednostki konne i Golemy
Zwiększa szybkość (1)

Ť‚‘¬‚Ě–ŘŚC Sandals of Speed
Oddziały strzelające i Golemy
Zwiększa szybkość (1)

�_‘¬‚ĚŹ¬‹ď‘« Belt of Quickness
Kawaleria i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)

�_‘¬‚Ěƒu�[ƒc Boots of Quickness
Czarodzieje i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)

�_‘¬‚Ě’ű Horseshoes of Quickness
Jednostki konne i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)

�_‘¬‚Ě–ŘŚC Sandals of Quickness
Oddziały strzelające i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)

•‚—V‚ĚŹ¬‹ď‘« Belt of Floating
Kawaleria i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu(2)

•‚—V‚Ěƒu�[ƒc Boots of Floating
Czarodzieje i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)

•‚—V‚Ě’ű Horseshoes of Floating
Jednostki konne i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)

•‚—V‚Ě–ŘŚC Sandals of Floating
Oddziały strzelające i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)

8.4) Czary specjalne

ŽR‰z‚¦‚Ě‹| Light Arrows
Oddziały strzelające

Zwiększa zasięg ataku (1)

ŽR‰z‚¦‚ĚŹń Walking Staff
Czarodzieje
Zwiększa zasięg ataku (1)

”š—ô‚Ě–CŚ‚ Explosive Catapult
Katapulty
Zwiększa zasięg ataku (2)

–‚ƒJ‚ĚŚ• Magical Sword
Kawaleria
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)

–‚ƒJ‚Ě‘„ Magical Spear
Jednostki konne
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)

–‚ƒJ‚Ě‹| Magical Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)

•¨—ť‰»‚ĚŹń Staff of Power
Czarodzieje
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)

‰¤‚Ě�M”O Crown of Kings
Tylko Raaf ! (Nalavale)
Niewidzialność o Odnowa HP (2)

”ń“ą‚Ě‹�Ś• The Darksword
Tylko Lentz (Mascar)
NIewidzalność i zwiększenie ataku (3)

‰e‘–‚č Sandals of Thieves
Tylko Davidov (Mascar)
Zwiększa szybkość na dłuższy okres czasu (2)

–Ŕ‚˘‚ĚƒJ The Power of Ignorance 
Tylko Fals (Gran)
Niewidzialność i Odnowa HP (2)

Ś`Ś©‚ĚŽđ•r The Everfull Jug
Tylko Ashley (Gran)
Pozwala odnawiać więcej HP (2)

ƒtƒNƒŤƒE‚Ě•‘ The Wisdom of the Owl
Tylko Feofan (Gran)
Zwiększa obronę na ataki z dalekiego dystansu (2)

�ą‚Č‚éŤß‹Ć The Scripture of Fallen Angels
Tylko Igor (Gran)
Niewidzialność i zwiększenie szybkości (3)

�ą•ś‰»”rŹś The Doctrine of Saints
Tylko Zaan (Rupulstorie)
Specjalny atak na budynki (3)

‹­ŤsŚR Tracker's Boots
Tylko Eris (Rupulstorie)
Zwiększa szybkość na dłuższy okres czasu (2) 

9) SEKRETY

W grze znajdziecie kilka bonusów jak dodatkowe obrazki oraz nowe postacie do Encyklopedii jeśli przejdziecie jeszcze raz Adventure Mode.

No i mamy świetną balladę na CD, po prostu włóżcie CD do wieży !


Ukryta postać ! Tak jest możecie nią dowodzić w Adventure Mode gdy dojdziecie do Epizodów Królestwa GRAN (młody mężczyzna ciemnymi włosami na koniu). Stanie właśnie po ich stronie i będzie dysponował jednostkami konnymi!
Niestety jego profilu nie znajdziecie w Encyklopedii i to mnie zaskoczyło...

10) TIPSY

- Uważajcie na mocne jednostki (Golemy itp) z nimi jest ciężko.
- Niszczcie kopalnie wroga i budujcie je jako swoje.

- Używajcie czarów bo są bardzo przydatne.
- Odnawiajcie życie będąc w Faktorii i podczas odnowy walczcie z wrogiem.
- Zapoznajcie się z głównymi zasadami gry.
- Używajcie zróżnicowanego terenu ( drzewa, góry ) aby z zaskoczenia atakować np. łucznikami jednostki wroga.
- Niech zawsze ktoś pilnuje Hali aby wróg nas nie zmiażdżył.
- Czym więcej generałów buduje lub naprawia budynki tym szybciej wszystko jest zrobione.
- W razie najazdu i ciężkiej sytuacji niech ktoś naprawia Halę to zmniejszy tempo jej niszczenia a innym generałem atakuj wroga.
- W przypadku specjalnych jednostek atakujcie wroga a potem uciekajcie.

KONTAKT I INFO

Mam nadzieję, że Hundred Swords ten miły import stał się dla was łatwiejszy.
Należy również wspomnieć o wersji z PC, która jest po angielsku i posiada oczywiście opcje gry w trybie multiplayer.

Wielkie podziękowania dla Segi i Smilebit za miodną grę rts z przepiękną muzyką i ciekawym scenariuszem.

Stronki w internecie:

www.hundred-dricas.ne.jp 
www.hundredswords.smilebit.com/pc/
www.big.or.jp/~yoshio

---------------------
AUTOR:
---------------------
(c) Copyright 2006 ROLLY