Hundred Swords - Poradnik
Developer & Producent: Smilebit / SEGA
Platforma: SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU: 27
Gra Obsługuje: Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, Klawiatura, VGA, Myszka
Liczba graczy: 1 (do 4 w Online Multiplayer)
Liczba GD-Rom: 1
SPIS TREŚCI:
- 1) Wstęp
- 2) Podstawy
- 3) Jak grać?
- 4) Postacie
- 5) Tryby gry
- 6) Strategia gry
- 7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis)
- 8) Lista czarów i opis
- 9) Sekrety
- 10) Tipy
1) Wstęp
To mój pierwszy poradnik i mam nadzieję, że wam pomoże. Sprawa z nim była o tyle trudna, że Hundred Swords jest po japońsku. Wspomagałem się wersją z PC (a importy to moja specjalność).
Gra jak wiecie jest RTS'em, więc poniekąd każdy zna jej zasady. Szkoda, że europejczycy nie dostali anglojęzycznej wersji tej gry z dostępnym dla nas trybem multiplayer, no ale cóż - tak bywa.
Jeśli macie jakieś pytania, to piszcie na mój e-mail.
2) Podstawy
HP - Życie
SP - punkty czarów potrzebne na ich wykonanie, przybywają wraz z czasem gry
Dragon Blood (takie niby jajka) - surowiec
Dragon Bones (takie chmurki) - surowiec
AI - rozkazy
3) Jak grać?
W tym poradniku znajdziecie opis wszystkich funkcji w grze. System jest bardzo prosty jak w każdej strategii. W zależności od misji mamy tu do czynienia z RTS z elementami RPG, więc każdy w choć w małym stopniu na pewno zna zasady tego gatunku.
3.1) Opis funkcji pada
L/R : obraca kamerę o 45 stopni w lewo lub prawo
L+R razem : mapa z lotu ptaka
A: Komenda / Wejście do menu / Trzymając A wybieramy flagi 1-9, do wytyczenia drogi jednostką
Y : Zmiana na następnego generała
B : Przerwanie akcji/powrót
X : Wybór jednostek / Wybór Obiektu
A+B+X+Y+START : Reset gry
START : Pauza i tu mamy Cel zwycięstwa, Porady, Powtórzenie misji i Koniec gry.
Naciśnięcie A na Generale włącza Action menu i tu mamy:
- Atak
- Stop
- Buduj / Naprawiaj budynki
- AI / Rozkazy
- Osłony (czyli użycie czaru)
- Leczenie (tylko jednostki Gran!)
- Zniszczenie jednostki
Naciśnięcie A na jednostkach kiedy generał jest nie wybrany, powoduje przywołanie podobnego menu i tu mamy:
- Atak
- Powrót do generała
- Stop
- Zniszczenie jednostki
Naciśnięcie X na jednostce kiedy generał jest nie wybrany, pokazuje nam info o jednostkach i ich obiektach.
3.2) Ekran podczas walki (funkcje)
- Na dole z lewej strony poziom doświadczenia generała, ilość HP (życie), SP (magia), ilość jednostek i ich HP, bieżące ustawienia AI.
- Na górze mamy surowce najpierw Dragon Bone potem Dragon Blood
- Z prawej strony mamy swoich generałów
- Generał pulsuje jeśli jest w ruchu, Czerwony jest wtedy gdy atakuje bądź jest atakowany i kolor niebieski jeśli jest w trakcie budowy.
- Na dole z prawej strony mamy mapę i cel misji.
3.3) Kontrola Keyboard'a
Klawiatura jest użyteczna i bardzo przydatna podczas gry lub do walki w trybie Multiplayer.
3.4) Ustawienia AI
Ustawienia AI decydują jak będziemy atakować. Są zależne od trybu np. w Adventure Mode mamy ich więcej w zależności jak rośnie nam parametr KING. W Mission Mode mamy zawsze po cztery AI na generała. Są bardzo przydatne!
Oto one:
- Standard (Niebieska trąbka): idź za generałem (zawsze na starcie)
- Hunt (Czerwona trąbka): Pościg za wrogimi jednostkami, które np. się wycofują
- Defend (Tarcza): Zwiększ obronę, jednostki nie atakują
- Lead (Białe ludziki): Chroń generała
- Berserk (Dwa miecze): Siła +20% ale zmniejszenie trochę szybkości i obrony
- Defend Area (Flaga): Utrzymuj tą pozycję
- Heal (Strzała w sercu): Lecz sojuszników (Tylko Gran)
- Surround (Diament): przełamanie obrony wrogów i ich otoczenie
- Run (Biegacz): Zwiększa szybkość, ale zmniejsza siłę o %10
- Skirmish (Kurczak): Jednostki uciekają jeśli nie mają szans lub atakują od tyłu jeśli pozwala na to sytuacja
3.5) Generałowie
Generałowie są naszymi głównodowodzącymi i to oni rządzą jednostkami wspierają je magią, wydają rozkazy AI. Niektórzy z nich mają specjalne właściwości jak np. Davidov (facet z fają) z Mascar jest niewidzialny. Tylko oni potrafią budować, naprawiać, wskrzeszać jednostki więc dbajcie o nich. Każdy z nich ma inną max. liczbę jednostek. Możesz także zdecydować się kierować samymi jednostkami klikając w ikonkę "G". Ich twarze znajdują się w prawym rogu.
Maksymalnie możesz kierować 8 generałami. W przypadku śmierci możesz ich ożywić wybierając ich twarz z HALI.
3.6) Obiekty (budynki)
Mamy do wyboru cztery typy obiektów: Hale, Kopalnie, Rafinerie i Faktorie.
- Jeśli chcesz wybudować jakiś obiekt wybierz opcje budowy (chatka) i kliknij w miejsce gdzie chcesz wznieść budynek. Za chwilę budynek będzie gotów.
- To samo ma się kopalni i rafinerii. Wybierz młotek.
- Do naprawy wybierz opcję Repair (młotek) i zaznacz obiekt do naprawy.
- Jeśli chcesz zniszczyć nie użyteczne budynki wybierz opcję Destroy.
- Kiedy wybierzesz budowę na dole masz widoczny pasek postępującej budowy.
- Więcej generałów budujących tą samą faktorie powoduje zwiększenie szybkości budowy lub naprawy!
Hale:
Nie możesz budować Hal są one gotowe już na starcie. Jeśli zniszczysz Hale wroga lub wróg zniszczy twoją przegrałeś walkę więc jej pilnujcie. Hala używana jest do przywoływania Generałów. Koszt tego przywołania to 200 DBones i 200 DBlood.
Komendy Hali:
- Przywołaj Generała (Dispatch General)
Faktorie:
Faktorie produkują jednostki i je leczą gdy generał jest w środku. Faktorie służą także do odnowy życia (HP). Gdy generał jest w środku możesz także wysyłać żołnierzy do walki, nie muszą wracać do Faktorii aby odnawiał się im stan życia.
Faktorie wybudowane są kosztem 400 DBones + 200 DBlood. Możesz także podnieść właściwości bojowe faktorii. Są tu trzy wybory. Od lewej do prawej:
- Zwiększenie produkcji jednostek (ikonka strzała w dachu)*
- Zwiększenie umiejętności (ikonka serce)
- Zwiększenie żywotności (ikonka budynku)
To do zwiększenia produkcji jednostek:
* Zwiększenie produkcji (800 DBlood): Pozwala na produkcję ciężkiej armii (Golemy, Katapulty, i Statki Transportowe)
* Zwiększenie umiejętności (400 DBlood): Pozwala szybciej leczyć generała i jednostki
* Zwiększenie żywotności (400 DBlood): Potraja HP (żywotność) Faktorii.
Komendy faktorii:
- Make unit / Leave, Upgrade, Destroy building (czyli przywołaj jednostki, podnieś właściwości, zniszcz faktorię)
- Upgrade --> Trzy komendy do wyboru podczas podnoszenia właściwości:
- Leave, Stop production, Destroy building (czyli Opuść faktorię, Zatrzymaj produkcję, Zniszcz faktorię)
3.7) Surowce i ich wydobycie
Budowa kopalni i rafinerii jest bardzo prosta. Po prostu klikamy na odkrywkę i jedziemy z budową (pojawią się ikonka Łopaty). Istnieją dwa podstawowe surowce. Dragon Blood i Dragon Bones (tak się zwą). Jedna to ikonka coś a'la Jajko druga to Chmurka.
Każda kopalnia lub rafineria ma zaznaczone jaki surowiec posiada. Kopalnie można także zdobyć jeśli zniszczymy je naszemu wrogowi. Pamiętajcie, że jeśli nie możecie wybudować więcej kopalni musici jakąś bezużyteczną zniszczyć!
Komendy Kopalni i Rafineri:
- Stop Production (zatrzymanie produkcji)
- Destroy (zniszczenie kopalni)
3.8) Czary wspomagające
Magia w Hundred Swords jest bardzo użyteczna i dzieli się na cztery kategorie: Ofensywne, Defensywne, Inne i Specjalne. Aby je wykonać trzeba mieć odpowiedni Level SP (pomarańczowe paski). Czary mogą rzucać jedynie generałowie. Nie każdy czar może być używany przez wszystkie jednostki (Lista Poniżej). Każdy generał może mieć 2 różne czary! Czary zdobywasz w Adventure Mode i Mission Mode. Nie każdy czar jest od razu aktywny i trzeba poczekać aż zostanie naładowany. W Mission Mode nie możesz zmieniać czarów. I CO NAJWAŻNIEJSZE ZALEŻNIE OD RANGI DOSTAJEMY RÓŻNE CZARY I MOŻEMY POWTARZAĆ MISJE W NIESKOŃCZONOŚĆ, A CO ZA TYM IDZIE ZDOBYWAMY TAKŻE NIESZKOŃCZONĄ ILOŚĆ MAGII! ŚWIETNY POMYSŁ! Bo przecież niekiedy brakowało nam czarów bo dostał już je ktoś inny....
3.9) Zanim rozpoczniesz walkę (ekran wyboru generałów)
Zanim rozpoczniesz walkę masz możliwość wyboru swoich generałów (ilość zależna od misji). Wybierasz ich klikając na postaciach klawiszem A. Masz tu także przedstawione ich statystyki (HP, SP, Ilość jednostek, Czary itp).
Po zakończonej walce na ekranie widzimy: RANK A-D, Zdobyte Czary, Ilość zabitych wrogów, Ilość zabitego twojego wojska oraz Ilość wydobytych surowców. Ostatnia opcja potwierdzona klawiszem A powoduje kontynuacje gry.
4) Postacie
Zdecydowałem się je opisać, znalazłem tłumaczenie na angielski w mojej wersji z PC wiec je wam przedstawiam, wybaczcie ale nie tłumaczyłem historii bo jest tego trochę ale macie przynajmniej normalne litery i możecie się czegoś o nich dowiedzieć). Postacie są ustawione w kolejności, tak gdy je przesuwamy w lewo.
Mamy cztery rożne armie w Hundred Swords. Oto główni bohaterowie:
[ NALAVALE ]
- Raaf Nalavale (bardzo młody jak na władcę)
- Palmira Nalavale
- Rashid (Day Danon)
- Nell Shrinkman
- Diamond Aabras
- Anna Lewisman
- Rune Somervill
- Jelky Dakro
- Shu Anbro
[ GRAN ]
- Fals (Ru Gran)
- Igor Winogradu
- Ashley Winogradu
- Edith Winogradu
- Vary Winogradu
- Akka Rebelholt
- Altwool Pro
- Krut Gaal
- Yuri Fongol
- Feofan Godo
- Eroll (San Just)
[ RUPULSTORIE ]
- Zaan Kaliostia (mój faworyt- ignoruje zróżnicowanie terenu i no ta siła!)
- Eris Arlington
- Natalia Backett
- Gail Roadkilly
- Ing Godresh
- Udedd
- Marilion
[ MASCAR ]
- Lentz Mascar
- Priscilla Kaloon
- Davidov Wodred (silny i niewidzialny koleżka, no i fajnie wygląda)
- Hem Sakin
- Moepp Sakin
- O Bando
- Ed Kragin
- Mirapo Antisanct
5) Tryby gry
Mamy do wyboru sześć trybów: Tutorial Mode, Adventure Mode, Mission Mode, Network Mode, Record, i Option.
5.1) Tutorial Mode
Tutaj możesz potrenować i nauczyć się wszystkich zasad gry od podstaw.
5.2) Adventure Mode
Ten tryb to długa i barwna kampania podzielona na szereg interesujących misji. Podzielony jest na 6 epizodów, przez pierwsze trzy będziesz kontrolował Raaf'a dowódce królestwa Nalavale, a następnych epizodach będziesz stał po stronie Fals-królowej Gran.
Nie będę rozpisywał jak przechodzić poszczególne misje gdyż jest to wyjaśnione przed każdą walką. Należy zauważyć, że nieraz pojawią się odpowiedzi do charakterystycznego licznika (KING i PERSON) ma to znaczenie, że gdy będzie nam rósł poziom KING zwiększy nam się stan jednostek kontrolowanych przez nas, a rosnący poziom PERSON zwiększy nam HP i SP generałów.
Przed i po rozpoczęciu walki dostępne są OPCJE takie jak (po kolei od góry):
- START
- SAVE
- LOAD
- ENCYKLOPEDIA
- LISTY
- OPCJE
- KONIEC GRY
5.3) Mission Mode
Ten tryb ma 18 misji podzielonych na 3 rożne poziomy. Kierujemy w nich wszystkimi czterema armiami nawet tymi złymi. Za wykonanie misji dostajemy RANGE (A-D) i nagrodę w postaci czaru. Po wyjściu z tego trybu zawsze mamy Auto Save. Możemy je powtarzać mimo ukończenia! Zdobywamy w nich masę czarów!
5.4) Network Mode
Rozgrywka przez NET niestety dostępna jest tylko w Japonii. Tu także mamy opcje Equipment - w której możemy wstawić sobie wybrane czary i wypróbować je w misji treningowej. Polecam tą misję wszystkim początkującym graczom!
5.5) Record Mode
Tu znajdziemy bardzo fajne opcje. Encyklopedia przedstawia nam armie, historię, świat i dokładnie opisane postacie wraz ze zdjęciami. Jest to coś na wzór bazy danych w grze Tactics Ogre (fajne ale po japońsku). Letter - to po prostu listy jakie dostają postacie podczas gry w Adventure Mode. Interesujące ale także po japońsku.
6) Strategia gry
6.1) Generalna strategia w ataku
Czyli które jednostki są wyczulone na inne.
- * Kawaleria dobra na Jednostki Konne
- * Kawaleria dobra na Czarodziei i Katapulty
- * Czarodzieje dobrzy na Konne Jednostki i Golemy
- * Łucznicy na koniach dobrzy na każdy rodzaj.
- * Katapulty dobre na Konne Jednostki i Golemy
- * Golemy dobre na Kawalerię i Jednostki Konne
Jest to podstawowa strategia ale niektóre jednostki są specyficzne i nie posiadają słabych punktów. Łatwo się połapiecie co jest dobre na kogo (zresztą jeśli macie dużo surowców to dacie sobie rade nawet słabymi jednostkami-przewaga liczebne he he). Łucznicy, Katapulty i magicy mogą atakować przez drzewa i z różnych wysokości!
6.2) Adventure Mode (OPIS)
Nie będę rozpisywał się nad misjami w tym trybie bo jest ich dużo i łatwo skumacie o co chodzi. No ale mogę wam podpowiedzieć, że odpowiedzi (punkty przyznawane na dwie strony KING lub PEOPLE), zwiększają nam ilość naszych HP oraz jednostek jakie możemy ze sobą zabrać do walki. Więc obserwujcie co zwiększa ich jak najwięcej. Cel każdej misji zawsze jest opisany w przygotowaniach do walki.
6.3) Mission Mode (OPIS)
Misje w tym trybie są interesujące i wymagające, możemy tutaj także podziwiać inne plansze bardzo ciekawe strategicznie. Szczególną uwagę zwracajcie na komendy AI gdyż są tu niezbędne!
Pierwsze 6 misji to coś dla nowicjuszy (no nie wiem..), potem średniaków i ostatnie dla wymagających graczy (po minimum 60 min. na jej wykonanie i bardzo dobrze!). Wiem że niektóre misje są nie do rozszyfrowania więc wam je przedstawię. Nie będę opisywał jak je wykonać bo odbiorę wam całą przyjemność z gry. Sami pokombinujcie bo RANGA A jest w zasięgu. Pamiętajcie o różnych nagrodach w zależności od rangi. Jeśli chcecie otrzymać jeszcze raz ten sam czar po prostu powtórzcie misje!
Kolejno POZIOM NR.MISJI NAZWA:
Beginner Level 1 "Mascar Training"
Cel: Zabij Priscille w 8 minut.
Porażka: Lentz umrze, lub koniec czasu.
Beginner Level 2 "The Caged Dog"
Cel: Ocal Lentz'a i doprowadź go do bezpiecznego punktu (gwiazdka).
Porażka: Lentz albo Davidov zostaną zabici.
Beginner Level 3 "The Invisible Man"
Cel: Zabij Davidov'a w 5 minut.
Porażka: Diamond zostanie zabity albo czas się skończy.
Beginner Level 4 "The Unexpected Guests"
Cel: Zniszcz wrogie (73) oddziały
Porażka: Hala zostanie zniszczona
Beginner Level 5 "Happy Hunting"
Cel: Zniszcz wszystkie oddziały Nalavale w 15 minut.
Porażka: Eris zostanie zabita lub koniec czasu.
Beginner Level 6 "The Tide Rises"
Cel: Zniszcz Gran i Nalavale
Porażka: Twoja Hala is zostanie zniszczona.
Intermediate Level 1 "Burn the Bridges!"
Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie w 12 minut.
Porażka: Wszyscy generałowie umrą, Hala zostanie zniszczona
Intermediate Level 2 "Destroy the Alliance"
Cel: Zniszcz Hale Gran.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Intermediate Level 3 "The Arches"
Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Intermediate Level 4 "Bring the Baggage"
Cel: Zniszcz Hale Nalavale.
Porażka: Wszyscy generałowie umrą.
Intermediate Level 5 "Deadly Dragonflies"
Cel: Zniszcz wszystkie 7 faktorii
Porażka: Zaan zostanie zabity
Intermediate Level 6 "Unlikely Alliance"
Cel: Zniszcz Hale Mascar
Porażka: Fals umrze albo Hala zostanie zniszczona
Advanced Level 1 "Mascar's Revenge"
Cel: Zniszcz Hale Nalavale
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Advanced Level 2 "Desert Storm"
Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Advanced Level 3 "Help the Healer"
Cel: Zaprowadź Ashley'a i Feofan do bezpiecznego punktu.
Porażka: Ashley lub Feofan zostaną zabici.
Advanced Level 4 "Save Ashley Again!"
Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie.
Porażka: Fals albo Ashley umrą albo twoja Hala is legnie w gruzach
Advanced Level 5 "The Long Trip Home"
Cel: Zniszcz wszystkie jednostki Gran
Porażka: Twoja Faktoria zostanie zniszczona
Advanced Level 6 "Assassinate the Young King"
Cel: Zabij Raaf'a w 45 minut.
Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona lub czas się skończy.
Ufff.. Mam nadzieje, że dacie radę. Pamiętajcie o AI i analizujcie różne taktyki.
7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis)
Legenda:
- Jednostki konne: Zwykłe jednostki produkowane bez upgrade'u
- Kawaleria: Zwykłe jednostki produkowane bez koni bez upgrade'u
- Łucznicy: Zwykłe jednostki produkowane bez upgrade'u
- Czarodzieje: Zwykłe jednostki magiczne produkowane bez upgrade'u
- Golemy: Ciężkie jednostki musisz upgrade'ować Faktorię
- Katapulty: Ciężkie jednostki bombardujące musisz upgrade'ować Faktorię
- Transport: Potężne statki do transportu jednostek musisz upgrade'ować Faktorię
- Specjalne: Jednostki dostępne dla specjalnego dowódcy
- Generał: Główny dowódca Armii
Mam też mały opis innych bestii żyjących w tym fantastycznym świecie:
Eho (Leśny potwór)
HP: 100
Gniazdo Eho
HP: 800
* produkuje potwory Eho*
Taleron (Leśny potwór)
HP: 600
Refugee (Cos jak niedźwiedź)
HP: 100
Specjalne Katapulty
HP: 999
* Atakują z daleka *
* nie można ich zniszczyć kawalerią *
Drzewa i inne przeszkody
HP: 200, 400
* blokują przejście *
Skrzynie
HP: 400
* zawierają czary *
8) Lista czarów i opis
Legenda:
Nazwa(jap) Tłumaczenie(ang)
Dla kogo:
Jaki efekt (Ilość poziomu SP aby wykonać ten czar)
8.1) Czary ofensywne
Flame Sword
Kawaleria
Zwiększa siłę ataku (1)
Flame Spear
Jednostki konne
Zwiększa siłę ataku (1)
Flame Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa siłę ataku (1)
Flame Staff
Czarodzieje
Zwiększa siłę ataku (1)
Fists of Flame
Golemsy
Zwiększa siłę ataku (1)
Flame Cannon
Katapulty
Zwiększa siłę ataku (1)
HellFire Sword
Kawaleria
Zwiększa siłe ataku x2 (2)
HellFire Spear
Jednostki konne
Zwiększa siłę ataku x2 (2)
Hurricane Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa szybkość ataku (2)
Hurricane Staff
Czarodzieje
Zwiększa szybkość ataku (2)
Hurricane Cannon
Katapulty
Zwiększa szybkość ataku (3)
Long Spears
Kawaleria
Specjalny atak na Jednostki konne (2)
Magic Missiles
Czarodzieje
Specjalny atak na Kawaleria (2)
Blazing Sword
Kawaleria
Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)
Blazing Spear
Jednostki konne
Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)
Blazing Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa silę ataku na dłuższy okres czasu (2)
Blazing Staff
Czarodzieje
Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)
Sword of Balance
Kawaleria
Redukuje siłę wrogiego generała (1)
Spear of Balance
Jednostki konne
Redukuje siłę wrogiego generała (1)
Bow of Balance
Jednostki konne
Redukuje siłę wrogiego generała (1)
Staff of Balance
Czarodzieje
Redukuje siłę wrogiego generała (2)
Sword of Destruction
Kawaleria
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
Spear of Destruction
Jednostki konne
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
Bow of Destruction
Oddziały strzelające
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
Staff of Destruction
Czarodzieje
Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
8.2) Czary defensywne
Shield of Toughness
Kawaleria
Zwiększa obronę (1)
Robe of Toughness
Czarodzieje
Zwiększa obronę (1)
Barding of Toughness
Jednostki konne
Zwiększa obronę (1)
Breastplate of Toughness
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę (1)
Shield of Magical Escape
Kawaleria
Zwiększa szansę uniku (1)
Barding of Magical Escape
Jednostki konne
Zwiększa szansę uniku (1)
Breastplate of Magical Escape
Oddziały strzelające
Zwiększa szansę uniku (1)
Banner of Magical Escape
Wszystkie jednostki
Zwiększa szansę uniku (1)
Defensive Shield
Kawaleria
Increases Defense Long Duration (2)
Defensive Robe
Czarodzieje
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
Defensive Barding
Jednostki konne
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
Defensive Breastplate
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
Defensive Banner
Wszystkie jednostki
Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
A Drop of Wisdom
Wszystkie jednostki
Odnawia HP(życie) (1)
A Breath of Wisdom
Wszystkie jednostki
Odnawia HP podwójnie (2)
A Drop of Speed
Wszystkie jednostki
Odnawia HP i zwiększa Szybkość (2)
Shield of the Wind Goddess
Kawaleria
Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3)
Barding of the Storm God
Jednostki konne
Zwiększa obronę na ataki z bliska(3)
Breastplate of the Wind Goddess
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3)
8.3) Czary inne
Belt of Speed
Kawaleria i Golemy
Zwiększa szybkość (1)
Boots of Speed
Czarodzieje i Golemy
Zwiększa szybkość (1)
Horseshoes of speed
Jednostki konne i Golemy
Zwiększa szybkość (1)
Sandals of Speed
Oddziały strzelające i Golemy
Zwiększa szybkość (1)
Belt of Quickness
Kawaleria i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)
Boots of Quickness
Czarodzieje i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)
Horseshoes of Quickness
Jednostki konne i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)
Sandals of Quickness
Oddziały strzelające i Golemy
Zwiększa szybkość x2 (2)
Belt of Floating
Kawaleria i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu(2)
Boots of Floating
Czarodzieje i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)
Horseshoes of Floating
Jednostki konne i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)
Sandals of Floating
Oddziały strzelające i Golemy
Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)
8.4) Czary specjalne
Light Arrows
Oddziały strzelające
Zwiększa zasięg ataku (1)
Walking Staff
Czarodzieje
Zwiększa zasięg ataku (1)
Explosive Catapult
Katapulty
Zwiększa zasięg ataku (2)
Magical Sword
Kawaleria
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
Magical Spear
Jednostki konne
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
Magical Bow
Oddziały strzelające
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
Staff of Power
Czarodzieje
Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
Crown of Kings
Tylko Raaf ! (Nalavale)
Niewidzialność o Odnowa HP (2)
The Darksword
Tylko Lentz (Mascar)
NIewidzalność i zwiększenie ataku (3)
Sandals of Thieves
Tylko Davidov (Mascar)
Zwiększa szybkość na dłuższy okres czasu (2)
The Power of Ignorance
Tylko Fals (Gran)
Niewidzialność i Odnowa HP (2)
The Everfull Jug
Tylko Ashley (Gran)
Pozwala odnawiać więcej HP (2)
The Wisdom of the Owl
Tylko Feofan (Gran)
Zwiększa obronę na ataki z dalekiego dystansu (2)
The Scripture of Fallen Angels
Tylko Igor (Gran)
Niewidzialność i zwiększenie szybkości (3)
The Doctrine of Saints
Tylko Zaan (Rupulstorie)
Specjalny atak na budynki (3)
Tracker's Boots
Tylko Eris (Rupulstorie)
Zwiększa szybkość na dłuższy okres czasu (2)
9) Sekrety
W grze znajdziecie kilka bonusów jak dodatkowe obrazki oraz nowe postacie do Encyklopedii jeśli przejdziecie jeszcze raz Adventure Mode.
No i mamy świetną balladę na CD, po prostu włóżcie CD do wieży!
Ukryta postać! Tak jest możecie nią dowodzić w Adventure Mode gdy dojdziecie do Epizodów Królestwa GRAN (młody mężczyzna ciemnymi włosami na koniu). Stanie właśnie po ich stronie i będzie dysponował jednostkami konnymi!
Niestety jego profilu nie znajdziecie w Encyklopedii i to mnie zaskoczyło...
10) Tipy
- Uważajcie na mocne jednostki (Golemy itp) z nimi jest ciężko.
- Niszczcie kopalnie wroga i budujcie je jako swoje.
- Używajcie czarów bo są bardzo przydatne.
- Odnawiajcie życie będąc w Faktorii i podczas odnowy walczcie z wrogiem.
- Zapoznajcie się z głównymi zasadami gry.
- Używajcie zróżnicowanego terenu (drzewa, góry) aby z zaskoczenia atakować np. łucznikami jednostki wroga.
- Niech zawsze ktoś pilnuje Hali aby wróg nas nie zmiażdżył.
- Czym więcej generałów buduje lub naprawia budynki tym szybciej wszystko jest zrobione.
- W razie najazdu i ciężkiej sytuacji niech ktoś naprawia Halę to zmniejszy tempo jej niszczenia a innym generałem atakuj wroga.
- W przypadku specjalnych jednostek atakujcie wroga a potem uciekajcie.
KONTAKT I INFO
Mam nadzieję, że Hundred Swords ten miły import stał się dla was łatwiejszy. Należy również wspomnieć o wersji z PC, która jest po angielsku i posiada oczywiście opcje gry w trybie multiplayer.
Wielkie podziękowania dla Segi i Smilebit za miodną grę rts z przepiękną muzyką i ciekawym scenariuszem.
Stronki w internecie:
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl