Psychic Force 2012 - Poradnik
Developer & Producent: Taito
Platforma: SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU: 9
Gra Obsługuje: Pad, VMU, Vibration Pack, Arcade Stick, Wędka
Liczba graczy: 1 - 2
Liczba GD-Rom: 1
SPIS TREŚCI
1. PODSTAWY GRY I OPIS PADA
HISTORIA GRY:
W 2010 Keith i Burn zostali pokonani przez zawodników. W 2012 Keith zakłada grupę Neo Noa, która ma bronić pokoju na świecie. W tym samym czasie Richard Wong tworzy własną grupę Army Of Psychiccers i chce zniszczyć całą ludzkość. Starcie tych dwóch grup będzie nieuniknione. Poza tym wiele postaci pozna swoją przeszłość oraz poznają prawdę o swoim pochodzeniu.
OPIS PADA (kierunki w tej grze są pojęciem względnym, gdyż wszystko zależy od tego gdzie stoimy, dlatego kierunki przedstawiłem w ten sposób):
góra
góra/lewo o o o góra/prawo
\|/
lewo o-- o --o prawo
/ |\
dół/lewo o o o dół/prawo
dół
360° - całe kółko na padzie
180° - połowa kółka na padzie
G - czyli Garda (blok)
L - czyli Lekki Atak
S - czyli Silny Atak
Start - pauza gry
X+Y+A+B+Start - reset gry
OGÓLNE ZASADY GRY:
Z boku planszy mamy dwa paski o różnych kolorach (zarówno pierwszy jaki i drugi gracz). Górna połowa to nasze życie czyli LIFE GAUGE, a dolna część to energia Psy czyli PSY GAUGE. Aby wykonać jakiś specyficzny cios będziecie potrzebowali właśnie tej energii PSY, bez niej nic nie zrobicie z wyjątkiem combosów i małych kul energetycznych. Energia PSY może być nabita poprzez PSYCHO CHARGE (G + L + S) lub gdy nie będziemy wykonywać żadnych ruchów. Natomiast komendą 360° + G + L + S wykonamy HYPER CHARGE dzięki której zwiększy swoją siłę ataków ciosów oraz pojemność PSY GAUGE ale niestety automatycznie zmniejszymy sobie życie więc uważajcie!!
Walka odbywa się w zamkniętym kwadracie, który służy do masakrowania postaci przy ścianie. Można go rozwalić!! Wystarczy w ostatniej rundzie wykonać mocny cios i przeciwnik musi polecieć albo na lewą albo na prawą stronę kwadratu, inaczej ściana nie pęknie!!!
- Ściany -
Ściany służą do używania combosów na postaciach oraz przydają się do niektórych ciosów gdyż wróg nie ma gdzie uciec dzięki czemu możemy naprawdę wyprowadzić niezłą serię kończąc ją np. Rzutem. Ważnym elementem jest również to, że postać która uderzy w ścianę ma chwilowego Stuna.
- Bariery -
Bariery służą nie tylko do blokowania potężniejszych kuli energetycznych i ataków ale również przydają się gdy znajdziemy się pod ścianą a wróg zacznie zalewać nas seriami ciosów. Wykonując barierę odrzucimy go na bezpieczną odległość. Barierą możemy również zadać obrażenia jeśli jesteśmy blisko postaci i dodatkowo dodajemy małego Stuna.
OTO OPIS DOSTĘPNYCH GARD ORAZ JAK JE WYKONAĆ:
- Normal Guard -
Wciśnij G
Ta garda powoduje blokowanie podstawowych ciosów, combosów i małych kul energetycznych wykonanych poprzez wciśnięcie L lub S.
- Barrier Guard -
360° + G
Tą blokadą zablokujesz wszystkie ciosy i uderzenia. Niestety redukuje ona energię PSY. Gdy wróg jest blisko i wykonasz tą barierę odrzucisz go na dalszą odległość.
- Retreat Barrier -
o-- --o + G
Tą barierą zatrzymasz się gdy będziesz leciał na ścianę i szybko odzyskasz nad nią kontrolę. Przez chwile zapali się również Barrier Guard. Pamiętajcie, że po nokaucie musicie trzymać blok.
Psy: 50%
OTO OPIS WSZYSTKICH UŻYTECZNYCH RUCHÓW:
- Normal Dash -
Dowolny kierunek + L + S
Ta kombinacja powoduje szybkie poruszanie się po planszy dzięki czemu unikniemy ciosów.
- Quick Dash -
L + S
Tą kombinacją możecie poruszać się po planszy z tą różnicą, że szybkość jest znacznie większa i zawsze znajdziemy się blisko wroga, więc możemy już go katować. Ten ruch powoduje również odbicie małych kul energetycznych wykonanych pod L lub S.
- Slide Dash -
o-- --o + L + S
Tą kombinacją wykonasz jakby side step czyli unik w bok.
- Psycho Charge -
G + L + S
Tą kombinacją zwiększamy swoją Energię PSY.
- Hyper Charge -
360° + G + L + S
Tą kombinacją zwiększamy pojemność Energii PSY oraz siłę ataku naszej postaci(POW) ale zmniejszamy sobie ilość życia (LIFE).
- PSY Impluse -
Naciskaj L lub S szybko kilka razy
Gdy wróg zacznie cię masakrować pod ścianą i znokautuje cię kilka razy, możesz uratować się jakby kontrującą barierą. Ta bariera zadaje również obrażenia wrogowi!!!!
Psy: 25%
- Barrier Break -
--o + S
Ten ruch działa gdy oboje zawodników jest niedaleko siebie i ma za zadanie zniszczyć Barierę obroną wroga. Cios ten zadaje obrażenia ale może być zablokowany przez Normalną Gardę.
Psy: 50%
- Rzut -
Blisko postaci G + L
Wykonasz rzut w zależności od postaci. Można łączyć go z combosami!!!
Podstawowe comba mogą być wykonywane z bliskiej odległości i różnią się od siebie ze względu na wagę postaci. Oto opis:
- Waga lekka postaci -
L, L, L, L
L, S, Special
L, S, L, Special
L, L, S, Special
- Waga średnia postaci -
L, L, L
L, S, Special
L, L, S, Special
- Waga ciężka postaci -
L, L
S, Special
L, S, Special
L, S, S
Aby wykonywać inne comba np. z daleka wystarczy poznać specyfikę wszystkich ciosów, gdyż wszystko zależy od ich zasięgu szybkości itp. Np. wykonajcie Setsuną: S potem o-- --o +L. Widzicie na tym polega nabijanie jak najwięcej Hit. Ważna jest również ściana gdyż przy niej postać nie ucieknie nam daleko więc możemy jeszcze bardziej przedłużyć combosy nawet do 6 - 7 Hit !! Wystarczy comba kończyć np. rzutem !
OPIS TRYBÓW:
- Arcade Mode -
W tym trybie zmierzycie się z postaciami aby pobić rekord czasu gry. Podczas gry może dołączyć się drugi gracz.
- Story Mode -
W tym trybie poznamy historię postaci, przeplataną animacjami CG.
- Training Mode -
Tutaj możemy sobie potrenować ciosy i ustawić dowolne kombinacje walki.
- VS Human Mode -
W tym trybie pogramy z drugim graczem, czyli będzie można skopać tyłek żywej osobie ;-).
- VS Com Mode -
Tutaj możemy powalczyć z dowolnie wybranym wrogiem, kierowanym przez CPU.
- Watch Mode -
Tutaj możemy zobaczyć jak walczą postacie sterowane przez CPU. Najlepiej ustawić najwyższy poziom trudności w Opcjach.
- Options Mode -
Tutaj możemy ustawić wszystkie opcje związane z grą.
- Records -
Tutaj możemy zobaczyć wszystkie rekordy z gry zarówno dla jaki i dwóch graczy.
WYBÓR TRYBU WALKI:
- Normal -
Ten tryb to zero pomocy wszystko wykonujemy manualnie.
- Beginner -
W tym trybie energia PSY przybywa automatycznie jeśli nie ruszamy się postacią. Komputer pomaga nam również w wykonaniu gardy, których ilość możemy ustawić.
2. OPIS POSTACI I ZAGRANIA
MIGHT
Master of Lightning
Imię: Might
Grupa: Brak
Typ: Waga lekka
Wiek: 16
Electrigger
S lub --o --o + S
Psy: 30%
Obrażenia: 200
Zmiana Kierunku Electrigger
Podczas tego ciosu przytrzymaj S.
Psy: 0%
Magnet Anchor
180° + L
Psy: 30%
Lightning Hound
o-- --o + L
Psy: 40%
Podczas tego ciosu przytrzymaj (podczas Lightning Hound, Max. 2 razy)
Dowolny kierunek + L
Psy: 40%
Lightning Sword
180° + S
Psy: 40%
Thunder Break
o-- --o --o + L
Psy: 45%
Zwiększa parametry wybranych ciosów!!. Efekt znika gdy Might dostanie obrażenia. Oto te ciosy:
Magnet Anchor - szybszy, większy zasięg
Lightning Hound - szybszy, większy zasięg
Lightning Sword - większy miecz i zasięg jego uderzeń
Excursion - szybszy, większy zasięg
Excursion
o-- --o --o + S
Psy: 60%
PATTY
Master of Tone
Imię: Patricia Myars
Typ: Waga lekka
Płeć: Kobieta
Wiek: 15
Holy Whisper
S lub --o --o + S
Psy: 30%
Obrażenia: 160
Prelude Key (Max. 8 kluczy)
o-- --o + L
Psy: 20%
Obrażenia: 0 (Daje 210 kiedy eksploduje)
Eternal Harp
o-- --o --o + L
Psy: 50%
Obrażenia: 0
Wszystkie klucze na planszy wybuchają.
Sweet Tone
180° + L
Psy: 0%
Obrażenia: 0
Resonance
180° + L
Psy: 20%
Obrażenia: 0
Sonic Rhapsody
180° + S
Psy: 40%
Obrażenia: 200
Dobry cios na niszczenie ścian.
Reverse Noise
o-- --o + S
Psy: 45%
Obrażenia: 160
Tworzy barierę która kontruje każdego Fireballa.
Holy Purge
--o --o + L
Psy: 90%
Obrażenia: 0
Saint Requiem
o-- --o --o + S
Psy: 80%
Obrażenia: 180 + 129
Patty otacza się wielicką barierą która atakuje wroga oraz w tym samym momencie chroni ją przed Fireballami.
WENDY
Master of Wind
Imię: Wendy Ryan
Grupa: Brak
Typ: Waga lekka
Wiek: 17
Air Crescent
S lub--o --o + S
Psy: 30%
Obrażenia: 180
Air Slasher
o-- --o + L
Psy: 40%
Obrażenia: 170 + 119
Vortex Stream
--o --o + L
Psy: 45%
Obrażenia: 300
Slipheed Dance
o-- --o --o + L
Psy: 50%
Obrażenia: 0
Zwiększa szybkość Wendy.
Mirage Step
180° + L
Psy: 50%
Obrażenia: 0
Wendy teleportuje się blisko wroga.
Tri-Crescent
180° + S
Psy: 50%
Obrażenia: 160 + 112 + 79
Tri-Crescent Split (po ciosie Tri-Crescent)
180° + S
Psy: 0%
Obrażenia: -
Wendy tworzy 3 koła i zmienia swoją pozycję ruchową.
Earth Gale
o-- --o --o + S
Psy: 70%
Obrażenia: 140 +...
3. BONUSY
- UKRYTE POSTACIE -
Wong:
Skończ tryb Story wszystkimi postaciami (minimalna ilość rund to jedna) lub graj przynajmniej 18 godzin.
Keith:
Skończ tryb Arcade wszystkimi postaciami (minimalna ilość rund to dwie) lub graj przynajmniej 18 godzin.
Burn:
Skończ tryb Story Wong'iem i Keith'em (minimalna ilość rund to dwie) lub graj przynajmniej 18 godzin.
Silver Emilio:
Zagraj Emilio 30 razy lub graj przynajmniej 16 godzin. Przy wyborze postaci naciśnij na zwykłym Emilio "X".
Golden Emilio:
Zagraj Emilio 50 razy lub graj przynajmniej 18 godzin. Przy wyborze postaci naciśnij na zwykłym Emilio "Y".
UKRYTE SCENERIE WALKI:
Oto dodatkowe scenerie dostępne w trybie VS.
Sceneria Palace:
Odblokuje się gdy Wong będzie już grywalny.
Sceneria Noa:
Odblokuje się gdy Keith będzie już grywalny.
Sceneria Midnight:
Odblokuje się gdy Burn będzie już grywalny.
Psychic Zone - Sceneria Silver Emilio:
Tak też jest ta sceneria !!! Odblokuje się gdy Silver Emilio będzie już grywalny.
Inne ciekawostki:
Niektóre postacie mają specjalne rozmowy jeśli napotkają na siebie. Np. Reggina i Carlo. Są to przeważnie powiązania z trybu Story.
Oprócz standardowego intro Might i Emilio, gdy odblokujesz Keith'a i Burn'a pojawi się druga wersja otwierająca grę. Poczekajcie chwile i sami zobaczycie.
Walcz dwoma Keithami i spauzuj grę a usłyszysz dziwny okrzyk!
Walcz dwoma Wongami i spauzuj grę a usłyszysz dziwny okrzyk!
Walcz dwoma Setsunami i spauzuj grę a usłyszysz dziwny okrzyk!
4. KONTAKT I INFO
Mam nadzieję, że poradnik będzie dla was użyteczny. Psychic Force 2012 może i nie należy do czołówki bijatyk, ze względu na swój dość system walki ale warto naprawdę zapoznać się z tą serią. Rozgrywka daje wyjątkowo dużo frajdy. Brakuje Wam serii Dragon Ball na DeCe? Spróbujcie a na pewno się nie zawiedziecie.
Stronki w necie:
www.taito.co.jp
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl