REKLAMA NA PORTALU SEGA-SKY

 


Rayblade : Seirei Hata  -  Poradnik

  
Platforma - Sega Dreamcast
Autor - Rolly

 

 

Developer & Producent : Winkysoft
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 8
Gra Obsługuje :
Pad, VMU, VGA
Liczba graczy :
1 Liczba GD-Rom : 1

Spis treści
1.1 WSTĘP

1.2 MÓJ E-MAIL
1.3 TŁUMACZENIE MENU I OPIS PADA
1.4 PORADY TIPSY I SEKRETY
1.5 POWIĄZANIA
1.6 CZARY I SPECJALNE UMIEJETOŚCI
1.7 Grywalne Postacie i ich angielskie imiona i przydatność.
1.8 PYTANIA
1.9 SCENARIUSZ W SKRÓCIE
2.0 INFO


1.1 WSTĘP


Według mnie gra jest jednym z najciekawszych importów na DC i naprawdę warto ją mieć.
Zalicza się także do ścisłej czołówki gier z rodzaju taktycznych rpg (obok takich najlepszych tytułów jak - Riglord Saga, Black / Matrix, Summon Night czy Final Fantasy Tactics). 
Wiem, że wielu z was nie zwróci na nią uwagi z powodu japońskiego tekstu występującego w grze i to dla was jest ten poradnik.
Solucję tą przybliżam wam po 9-krotnym przejściu Rayblade (~400 godzin grania !). Mimo to sporo rzeczy pozostaje do odkrycia, więc jeśli uda mi się namierzyć sekret itp. To znajdzie się na pewno w poradniku. Ponadczasowy tytuł czas zacząć !
1.2 MÓJ E-MAIL

Piszcie na mój e-mail który jest DOSTĘPNY NA STRONIE GŁÓWNEJ, jeśli będziecie mieli z czymś problem - służę pomocą.
1.3 TŁUMACZENIE MENU I OPIS PADA

Opis pada:

"A" : potwierdza wszystkie komendy,wyświetla status postaci po najechaniu na nią,otwiera drzwi na statku i tradycyjnie przeskakujemy tym klawiszem tekst.

"B" : wychodzi z wszystkich czynności.
"X" : pozwala biegać po statku oraz przyspiesza kursor podczas walki.
"Y" : przywołuje menu podczas walki i gdy jesteśmy na statku.
"L" : przesuwa tekst, oraz pozwala szybko przełączać się pomiędzy mechami podczas walki.

"R" : przyspiesza tempo tekstu i pozwala zmieniać się szybko pomiędzy mechami tak jak klawisz "L".

"L" i "R" : pozwalają podczas wyboru mecha obracać się tak abyśmy nie zostali zaatakowani od tyłu.

"START" : służy do startu gry

"X"+"Y"+"B"+"A"+"START" : resetuje grę


--------------------------------------------------------------------------------------------



Oto tłumaczenie MENU podczas walki do którego macie dostęp po naciśnięci "Y":
Główne komendy po kolei:

ƒtƒFƒCƒXŹI—ą - Zakończenie tury( nawet jeśli nie wykonaliście ruchu wszystkimi mechami)
•”‘ŕ•\ - Informacja o naszej drużynie(HP,EXP,LV,SP).Aby przesunąć strony naciskajcie "R"
”˝Ś‚–˝—ß - Auto pilot (Jest tu parę komend które będzie wykonywał komputer-kolejno od góry w dół:

1.Tylko obrona
2.Tylko unik
3.Tylko atak
4.Gdy będziesz miał mało HP komputer wykona blok lub unik

Ťě�í–Ú“I - Cel misji i warunek przegranej

“P‘Ţ - Odwrót (Uciekacie z pola walki i tracicie EXP-nie polecam chyba że musicie*) 
ƒVƒXƒeƒ€ - OPCJE (tu mamy wszelkie ustawienia gry oraz ważne albumy oto one:

1. Przezroczystość elementów otoczenia (ON/OFF)
2. Włączenie kolorów ( niebieski to kolor twojej drużyny, żółty to osoby będące po twojej stronie ale nie sterowani przez gracza oraz czerwony to wrogie jednostki).(ON/OFF)
3. Włączenie siatki dzielącej planszę na heksy (ON/OFF)
4. Muzyka (STEREO/MONO)
5. Odtwarzacz kawałków z Rayblade (muza jest naprawdę b.dobra !)
6. Album z odkrytymi postaciami i ich opis
7. Album z odkrytymi mechami i ich opis
8. Album ze zdjęciami i filmikami

ƒZ�[ƒu - Save (wiadomo nagranie stanu gry)



--------------------------------------------------------------------------------------------
Menu podczas walki
--------------------------------------------------------------------------------------------

1. ˆÚ“® - Wykonanie ruchu po heksach
2. ŤUŚ‚ - Wybranie opcji ataku - lista dostępnych ciosów
3. �M—Š - Użycie czaru
4. ”\—Í - Lista dodatkowych umiejętności
5. ‘Ň‹@ - Oddanie ruchu 
6. ŹC—ť - *Naprawa czyli odnowienie HP
7. “ÁŽę”\—Í - * Odnowa amunicji

* oznacza że mają to tylko niektóre mechy

--------------------------------------------------------------------------------------------
Menu podczas akcji
--------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------- --------------------------
| Imię postaci | | Imię postaci |
|Zdjęcie LV. EXP. | |Zdjęcie LV. EXP. |
| Nazwa mecha | | Nazwa mecha |
| HP ??/?? | | HP ??/?? |
| | | |
|Punkty Motywacyjne +?| |Punkty Motywacyjne +? |
--------------------------- --------------------------


--------------------------- --------------------------
| Nazwa ataku | |Nazwa ataku |
--------------------------- --------------------------

-------------------- ---------------------
|Animacja(on/off/all)| | Wysokość terenu | 
-------------------- --------------------- 

OPIS KOMEND PODCZAS AKCJI

1. ”˝Ś‚ŠJŽn - Potwierdza wybraną komendę
2. •�Ší‘I‘đ - Wybierasz atak
3. ‰ń”đ - Unik czyli zwiększa się szansa na unik w %
4. –hŚä - Garda (Obrona) czyli zwiększa się obrona o okło 25-37%


Sprostowanie:

Pamiętajcie o auto pilocie że jeśli go włączycie komputer sam będzie wybierał rodzaj akcji.
Podczas walki możemy także podczas swojej tury naciskać "R lub "L" co spowoduje przeskakiwanie pomiędzy naszymi mechami.
Możemy także zobaczyć status wrogich jednostek klikając "A" na mechu nieprzyjaciela.
To jest naprawdę dokładnie odwzorowane więc zwróćcie na to uwagę.

ŹÁ”ďƒvƒ‰�[ƒi - Planowane punkty motywacji (MP) za zadane uderzenie. Jeżeli atakujemy w przeciwnika o niskim LV. np. niższym od nas o 1 lub więcej LV. otrzymamy 0 MP natomiast gdy zaatakujemy postać o wyższym od nas LV. możemy otrzymać nawet 3 MP za uderzenie!! Za zniszczenie wroga otrzymujemy zawsze 5 MP.
I co ważne o ataki z wysoka są na ogół silniejsze a z niskiego pułapu słabsze.
Na początku mamy zawsze 0 punktów motywacji. 

Wysokość terenu - czyli z jakiej wysokości przeprowadzany jest atak. Postacie bez odpowiedniej umiejętności (Skills) nie mogą wejść na wysokie wzniesienia.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Menu po skończonej walce(misji)
ƒCƒ“ƒ^�[ƒ~ƒbƒVƒ‡ƒ“
--------------------------------------------------------------------------------------------

1. ƒZ�[ƒu - Wiadomo save
2. ƒXƒe�[ƒ^ƒX - Pokazuje aktualny status mechów,broni i postaci
3. ƒ†ƒjƒbƒg‰ü‘˘ - Podnoszenie właściwości mechów (Czyli HP i PANCERZA) za kasę oczywiście
4. ƒvƒ‰ƒCƒx�\ƒg - Tryb prywatny i wejście na statek
5. ƒp�\ƒgƒi�\•ĎŤX - Zmiana partnerki zasiadającej z Touyą (dostępne później)
6. ƒ„ƒ}ƒgƒ`ƒGƒbƒN - Licznik naszego kota Yamato pokazujący uczucie jakim darzą nas laski
7. ƒVƒXƒeƒ€ - Opcje
8. Žź‚Ö‚·‚·‚Ţ - Koniec, czyli jedziemy dalej



--------------------------------------------------------------------------------------------
TRYB PRIVATE (gdy jesteśmy na statku i naciśniemy "Y")
--------------------------------------------------------------------------------------------


1. ƒZ�\ƒu - Wiadomo Save czyli nagranie stanu gry
2. ˆÚ“® - Przeskok na dane piętro bez potrzeby korzystania z windy
3. b‘čƒŠƒXƒg - Lista słów którymi posługujemy się w rozmowie z laskami (w nawiasie mamy imię osoby do której powinniśmy się udać i pogadać z nią. Kąż3. b‘čƒŠƒXƒg - Lista słów którymi posł3.
4. ƒp�[ƒgƒi�[•ĎŤX - Zmiana partnerki dostępna później w grze 
5. ƒ„ƒ}ƒgƒ`ƒGƒbƒN - Licznik naszego kota Yamato
6. ƒVƒXƒeƒ€ - Opcje
7. ŹI—ą‚·‚é - Koniec trybu prywatności


Sprostowanie do listy słów:
Pierwsza odpowiedź jest zawsze potwierdzająca np. Czy pójdziesz ze mną ?
1) Tak
2) Nie ,raczej nie
Jeśli nie jesteś pewien odpowiedzi save'ój i wybieraj te które powodują pikanie serca lub wzrost parametru Private (czerwona strzałka w górę to wzrost,niebieska strzałka w dół to spadek parametru).

Sprostowanie do opcji Private:
Pamiętajcie że czym większy współczynnik PRIVATE tym ta postać ma więcej SP !
A dziewczyny(partnerki) dodają oprócz specjali także punkty do parametrów głównego bohatera.
Oto dziewczyny z którymi możesz wsiąść do mecha oraz siła specjali dodanych przez nie:

- z niebieskimi włosami (Yumiru) PW. 220 *
- z żółtymi włosami (Oreri) PW. 300 *
- z jasnoniebieskimi włosami (Ai) PW. 330 *
- z jasnoniebiesko-zielonymi wł. (Reone) PW. 225 *
- z żółtymi włosami młoda (Merubi) PW. ???
- z różowymi włosami młoda (Kururu) PW. ???
- z czarnymi włosami w okularach (Kasumi) PW. 220 *
- z jasnofiloetowymi włosami (Serika) PW. 220 *

* - oznacza że z tą dziewczyną uzyskałem 100 na Liczniku Kota Yamato

Każda z dziewczyn dodaje Touyi do statystyk określoną liczbę w zależność od stanu Licznika Yamato. Moją faworytką jest Reone, która dodaje do ataku 20 punktów przy stanie licznika 100.



MENU BRONI (czyli ataki)

----------------------------------------------
| 3. •�Ší–Ľ |4. ŤUŚ‚ | 5. ŽË’ö | 6. –˝’† |
----------------------------------------------
| 7. ?’e�” | | 1. |
---------- | 2. |
------------------


3. •�Ší–Ľ - Nazwa broni i ataku
4. ŤUŚ‚ - Siła ataku
5. ŽË’ö - Zasięg ataku (w heksach)
6. –˝’† - Celność ataku (dodatkowo dodaje lub odejmuje do % celności)
7. ?’e�” - Liczba pozostałej amunicji danego ataku
1. - Ilość potrzebnych pkt. motywacyjnych do wykonania ataku (w nawiasie aktualny stan)
2. - Ilość czarów potrzebnych do wykonania ataku (w nawiasie aktualny stan SP)


•K—v“¬Žu - PUNKTY MOTYWACJI,które pozwalają zwiększyć atak i obronę na czas trwania misji max. ilość to +50 co można odczytać jako wzrost parametrów ataku i obrony o 50%. Co widać wyrazie że o ile na początku dostajesz obrażenia to czym więcej atakujesz i się bronisz obrażenia mogą spaść do 0 ale i również może wynosić -50 co automatycznie nas osłabia. Bardzo dobra rzecz! Punkty te potrzebne są także do wykonania specjalnego ataku.

ŹÁ”ďƒvƒ‰�[ƒi - 
Na początku mamy zawsze 0 punktów motywacji. 

Przy nazwie ataku są także małe literki "P" lub "W" co oznacza że dany atak jest tylko na jedną osobę lub atak jest na daną liczbę punktów i zadaje obrażenia wszystkim w jego zasięgu. Ataki "w" posiadają kolor żółty gdy zostaną wybrane.
Ataki "w" przeważnie mają tylko jeden strzał więc wykonujcie je z rozsądkiem.

-------------------------------------------------------------------------------

Status postaci (sojuszników i wrogów) gdy naciśniemy raz "A"

-------------------------------------------------------------------------------
| LV. EXP. | Typ mecha | 
| Zdjęcie Imię postaci | Typ poruszania | 
| Imię mecha | Wysokość mecha |
| | Zasięg ruchu |
| | Pancerz | 
| | |
|Punkty Motywacji SP | |
|----------------------------------------------------------------|
|Parametry Czary | Specjalne umiejętności |
|‹ß�Ú ??? | |
|ŠÔ�Ú ??? | |
|–hŚä ??? | |
|–˝’† | |
|‰ń”đ | |
|ƒvƒ‰ƒCƒx�\ƒg �M—Š“x + ?? |
----------------------------------------------------------------

OPIS:
(Z LEWEJ STRONY NA DOLE)
�M—ŠƒRƒ}ƒ“ƒh
‹ß�Ú - Siła ataku z bliska
ŠÔ�Ú - siła ataku z daleka
–hŚä - Obrona
–˝’† - celność w %
‰ń”đ - Unik w %
�M—Š“x - MAGIA
�M—ŠƒRƒ}ƒ“ƒh - KOMENDY MAGICZNE
ƒvƒ‰ƒCƒx�\ƒg - punkty z rozmów Prywatnych Ilość dodanych punktów SP �M—Š“x + ??
ƒ†ƒjƒbƒg“ÁŽę”\ƒJ - Umiejętności specjalne

(Z LEWEJ STRONY NA GÓRZE)

Zdjęcie postaci
Imię pilota
Level i punkty EXP pilota
Nazwa mecha
Ilość punktów życia mecha(HP)
Punkty motywacyjne - 50 do + 50 

( Z PRAWEJ STRONY U GÓRY)

ƒTƒCƒY�@ - Rozmiar mecha (LL,L,M,S,XS)
ˆÚ“®ƒ^ƒCƒv - Typ porusznaia się (Latanie lub chodzenie)
ˆÚ“®—Í - Zasięg ruchu
‘•Ťb - Odporność pancerza (które możemy możemy zwiększyć za pieniądze)

(Z PRAWEJ STRONIE NA DOLE)
ƒ†ƒjƒbƒg“ÁŽę”\ƒJ - Umiejętności specjalne (lista poniżej)



1.4 PORADY TIPSY I SEKRETY

Podstawowym celem każdej misji jest przeważnie zniszczenie wszystkich jednostek lub głównego dowódcy. Reszta jednostek może się wtedy wycofać. Nieraz zdarzy się że misja skończy się inaczej więc musicie kombinować i save'ować podczas gry bo naprawdę rozwiązań jest sporo i wpływają one na dalszą część gry. Np. gdy nie przyłączymy do drużyny jakieś ukrytej postaci niektóre misje będą zupełnie inne niż wtedy gdy dana postać byłaby w drużynie,to samo ma się do zakończenia więc postarajcie się a na pewno ujrzycie to czego ja nie odkryłem.
Ważne jest także że gdy przegramy misja zaczyna się od nowa i nie tracimy punktów EXP i kasy dzięki czemu możemy podbić trochę nasz level.
Niestety level można podbijać tylko jeśli twój poziom jest niższy od przeciwnika (np. twój LV.2 a przeciwnika LV.5) co powoduje przybywanie większej ilości EXP. natomiast jeśli twój poziom jest równy lub większy automatycznie otrzymujesz mniej EXP. Jeśli przeskoczysz przeciwnika o 5 Leveli będziesz otrzymywał już tylko 1EXP.
Mój największy Level to 42, ale poniżej napisałem jak nabić Level 99 (tak jest to możliwe!) ale tylko dzięki trikowi.
Pamiętajcie przełomowym Levelami są 37 i 38 wtedy parametry wzrastają nam o 5(normalnie o 1 lub 2).

Ważnym elementem podczas walki jest także sposób w jaki atakujemy a mowa tu o ustawieniu się i ustawieniu przeciwnika (czyli z boku,tyłem czy z przodu). Jeśli ustawimy się „twarzą w twarz” z przeciwnikiem automatycznie spada nam celność ataku (%) oraz siła z jaką uderzymy. Natomiast jeśli uderzymy przeciwnika stojącego do nas bokiem prawdopodobieństwo skutecznego ataku wzrośnie (~ 3-7%) i w takim samym stosunku wzrośnie nam siła. Jeśli wreszcie zaatakujemy przeciwnika w plecy celność ataku wzrośnie znacznie (~ 9-13%) i to samo ma się do siły ataku.
Należny także wspomnieć o uderzeniu krytycznym,które nie występuje zbyt często (około 2 razy na misję) i znacząco zwiększa silę ataku około x 1.5) i towarzyszy temu filmik ale tylko wersji DC.
Bardzo rzadko i tylko wtedy gdy mamy bardzo wysoki współczynnik uniku może pojawić się taki znak "!" - który powoduje że gdy jesteśmy atakowani od tyłu lub z boku nasz mech odwraca się i nie daje się zaskoczyć i co automatycznie zaskakuje wroga. 

SZYBKIE EXP I PIENIĄDZE

Mam też dla was specjalny Trik na który wpadłem całkiem przypadkowo oto on:
Jeśli z menu podczas walki wybierzemy odwrót to automatycznie tracimy EXP i pieniądze,ale
jest na to sposób. Przed wybraniem opcji odwrotu nagrywamy stan gry i resetujemy grę.
Normalnie gdybyśmy to zrobili bez save'wania całe nasz wysiłek poszedłby na marne ale nie teraz. Ładujemy stan gry. I dopiero teraz bierzemy opcje ODWRÓT co powoduje, że konsola odczytuje to jako, że od tego momentu zaczęliśmy grę (czyli mamy 0 EXP i kasy) ale tak nie jest ! Jest to bardzo przydatne i gdy nie jesteśmy pewni jak potoczy się misja. Nie musimy czekać aż zostaniemy zabici aby zacząć od nowa i wymęczyć trochę pieniędzy i EXP !

LV.99

Tak jest możliwy ale dzięki trikowi który napisałem wyżej i tylko na misji w której przyjdzie nam walczyć między sobą. Chodzi oto że wszyscy z drużyny będą mieli zbliżone Levele i tylko wtedy nie przeskoczymy na większy poziom jakby to miało miejsce w przypadku zwykłych wrogów gdyż reszcie drużyny nie przybywają EXP. W tej misji mimo, że resztą naszej ekipy steruje komputer to punkty EXP przybywają. Jest to naprawdę ciężki zadanie i w przybliżeniu zajmie około 25-40 godzin ! I uważajcie bo ta misja jeśli nie użyjecie triku kończy się po trzech przegranych i scenariusz postępuje dalej.

Jeśli chodzi o sekrety uff.. jest ich trochę.

Gdy po raz pierwszy przejdziemy grę odkryjemy opcję,którą włączamy podczas walki klawiszami "R" i "L" gdy pojawi się menu. Widać to z boku i jest tam napisane coś takiego "ON","OFF".
Te dwie opcje mają zastosowanie do animacji podczas walki "ON" włącza sporadycznie występujące obrazki. Jeśli natomiast odkryjemy trzecią opcję "ALL" będziemy mogli oglądać non-stop obrazki i co ważniejsze przy criticalu filmiki!!!!
Następna rzecz to ukryte postacie - ja odkryłem następujące:

1. Melisa - czyli laska z brązowymi włosami
Jak ją zdobyć?
Kiedy nieoczekiwanie pojawi się na jednej z misji nie atakuj jej i podejdź do niej blondynem (Syiuteen) i cały czas trzymaj Garde (czyli broń się) po pewnym czasie przyłączy się do ciebie.

2. Resuto (tylko Dreamcast!) - Pan z ciemnoniebieski włosami ,który ma podobnego mecha do złego gościa (Kain - z fioletowymi włosami).
Aby grać tą postacią należy wybrać na początku gry (pierwsze odpowiedzi scenariusza) odp. nr.1 i przejść grę minimum 3 razy zarówno w scenariuszu A i B.
Pojawi się w pod końcem i będzie dostępny tylko przez jedną walkę.

3. Reone - dziewczyna z jasnoniebiesko-zielonymi włosami (która pojawia się w scenariuszu jako eksperyment genetycznym).
Tak jak z jasnoniebieskim kolesiem odp. nr.1 (pierwsze odpowiedzi scenariusza) i gdy podczas jednej z walk zaatakuje naszą drużynę podejdź do niej Touyą (główny bohater) i trzymaj Gardę (obronę) i nie atakuj jej!
Poczekaj aż zniknie a później się do ciebie przyłączy.

4. Seru - Młody koleś z brązowymi włosami (spotykasz go w barze) i będzie pilotował stary mech Touy'i. Aby go zdobyć należy wybrać na początku gry(pierwsze odpowiedzi) odp. nr.2. i potem gdy będzie akcja w miejskim barze (pojawi się tam on-taki szczeniak) należy wybrać odp. nr.1 i potem czekać aż w jednej z misji się pojawi w naszym znajomym mechu od Touyi.

Prawdopodobnie są jeszcze jakieś ukryte postacie ale trzeba trochę pokombinować aby je zdobyć. Mam nadzieje że mi i wam się uda.

Pewnie zastanawiacie się jak odkryć drugą opcję w Albumie ze zdjęciami?
Ja też nie wiedziałem ale do czasu....
Należy po prostu przejść grę z partnerką w mechu, którą powinna być Yumiru lub Reone Wtedy ta opcja stanie się aktywna i będą tu zakończenia dla każdej z dziewczyn z którymi skończysz grę.

Przedstawiam też aktualne stany moich albumów (wersja z mojego DC):
Album z odkrytymi postaciami : 87 postaci
Album z odkrytymi mechami : 77 mechów
Album ze zdjęciami i filmikami:
1.141/155 zdjęć
2.13/26 zdjęć 
3.9/?
4.62/65 filmów

Jest pewnie jeszcze wiele rzeczy do odkrycia więc gdy coś znajdę na pewno jeszcze pojawi się w poradniku.
Pamiętajcie że gdy przejdziecie grę, na końcu jest save, który pozwala kontynuować dalej grę z zapisanymi wszystkimi sekretami. Jest jeszcze hasło do "Secret Room" na stronie Winkysoft ale niestety strona została już zdjęta z serwera. A oto garść kodów z Gamesharka, które sam zmontowałem metodą prób i błędów !

- ZMIANA TWARZY CLOVIS - zawiesza po misji
800CD616 0000 (dwie ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F)
- ZMIANA TWARZY SYIUTEEN - zawiesza po misji
800CD676 0000 (dwie ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F)
- ZMIANA TWARZY AI - zawiesza po misji
800CD646 0000 (dwie ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F) 
- ASA 99 EXP
800CD636 0064
- FEIN 99 EXP
800CD666 0064
- ORERI 99 EXP
800CD696 0064 
- AI 99 EXP
800CD64F 0064 
- AI MODYFIKACJA LEVELU
800CD648 1111 (pierwsze dwie cyfry to dziesiątki, następne cyfry to jednostki) 
- AI MODYFIKACJA MP&SP
800CD648 3333 (pierwsze dwie cyfry to SP, następne cyfry to MP) 
- NIESKOŃCZONE RUCHY DLA AI !!
800CD64F BB64
- MODYFIKACJA HP TOUYA&SERU
800CD60C 6111 (druga cyfra to setki,trzecia dziesiątki,a ostatnia to jednostki
- ATAK 999 TOUYA&SERU
800CD244 03E7 
- WSZYSTKIE POSTACIE MP & SP NA MAXA
50000A18 0000
- NIEREDUKUJĄCA SIĘ AMUNICJA
D00800BE 2442 
800800BC 0000 
D007FD62 2442 
8007FD60 0000 
- KUPA SZMALU 
800CDA7C 03E7 

1.5 POWIĄZANIA

Tą rzecz odkryłem zupełnie niedawno i co ważne ma znaczący wpływ na scenariusz.
Np. gdy rozpoczniemy rozmowę z jakąś postacią to w przyszłości może nam pomóc w ciężkich walkach lub do nas się przyłączyć! Ale niestety nie każda postać chce rozmawiać z obojętnie jaką trzeba po porostu dobrze trafić ja na razie znalazłem kilka:
- Koleżka z blond włosami( Syiuteen) z naszej drużyny nawiązuje rozmowę z brązową laską(Melisa) w zielonym mechu.
- Młody chłopak (Seru) z brązowymi włosami nawiązuje rozmowę z rudym gościem w czerwonym mechu (nieraz pilotuje pomarańczowego) ma wysoki LV i nosi białą skórę z kołnierzem.
Na pewno jest ich więcej więc gdy tylko coś znajdę od razu dopiszę do poradnika.


Przepraszam za brak, niektórych imion ale ich nie pamiętam, postaci jest mnóstwo. 

1.6 CZARY I SPECJALNE UMIEJETOŚCI

--------------------------------------------------------------------------------------------
Specjalne umiejętności (SKILLS)
--------------------------------------------------------------------------------------------

Lista może być nie pełna gdyż jeszcze nie odkryłem wszystkich mechów.

ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒoƒŠƒA - (Plasma Barrier Wszystkie ataki o dalekim zasięgu energetycznym czyli z takim znaczkiem są osłabiane przez tą barierę,czyli otrzymujemy mniej strat HP.)

“ÁŽęƒtƒB�[ƒ‹ƒh - Special Field (Gdy zostaniemy zaatakowani przez mecha,nie dostajemy jakichkolwiek obrażeń czyli straty HP są równe zeru. Jednyną możliwością aby ta bariera przestała działać jest Anti-Field. Tak mi się wydaje..) 

‘΃tƒB�[ƒ‹ƒh - Anti-Field (Nie działają specjalne bariery i osłony wrogów, dzieki którym zabieraliśmy wrogowi zawsze zero HP. Wiąże się to z umiejętnością powyżej,czyli neutralizuje działanie Special Field.) 

ƒoƒŠƒA - Barrier (Gdy zostaniemy zaatakowani ta osłona redukuje nam siłę ataku wroga czyli dostajemy mniej obrażeń,więc słabsze są zarówno ataki z bliska jak i z daleka.) 

ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒR�[ƒg - Plasma Coat (Wszystkie ataki z bliskiego zasięgu zostają osłabione przez tą barierę,czyli otrzymujemy mniej strat HP.) 

‘ÎŽŔ’eƒoƒŠƒA - Ball Chain Barrier (Wszystkie ataki o dalekim zasięgu rakietowym są osłabiane przez tą barierę,czyli otrzymujemy mniej strat HP.) 

Ź¬HP‰ń•ś - Odnawia HP co turę temu mechowi, który ma tą umiejętność (niedużo). 
’†HP‰ń•ś - Odnawia HP co turę temu mechowi, który ma tą umiejętność (średnio).
‘śHP‰ń•ś - Odnawia HP co turę temu mechowi, który ma tą umiejętność (dużo).

ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒ‚�\ƒ^�[ - Plasma Motor (Pozwala w zależności od liczby jaką mamy po kresce (od 2 do 6) na ignorowanie wysokości terenu. Czyli możemy wchodzić na wszelkiego rodzaju wzniesienia. ) 

ŹC—ť”\ƒJ - Repair Ability (Przez wybranie odpowiedniej komendy odnawia HP wybranemu mechowi.Im odnawiany mech ma większy LV. tym więcej otrzymamy EXP. za odnowienie tej postaci. Max 10 EXP.)

•â—Ť”\—Í - Assistant Ability (Odnawia całą AMUNICJE wybranemu mechowi gdy wybrana zostanie taka komenda dzięki czemu możemy wykonywać ciosy jednostrzałowe więcej razy,ale powoduje także odebranie mechu który odnawia 5 punktów z Punktów Motywacji.) 

•ĎŚ` - Deformation (Pozwala zmienić formę poruszania się,czyli latać - a wtedy ignorujemy zróżnicowanie terenu i możemy wejść wszędzie!Oraz pozwala normalnie chodzić po ziemi,przez wybranie odpowiedniej komendy.) 

* Sprostowanie do Specjalnych umiejętności:
Niestety te najbardziej wypasione umiejętności mają tylko wrogowie.
Ale nasze mechy też mają ich sporo i należy się z nimi zapoznać, aby wiedzieć jak najlepiej się bronić.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Magiczne komendy (CZARY SUPORTUJĄCE)
--------------------------------------------------------------------------------------------

ăJ - Odnowa 30%HP tylko dla jednej postaci - Koszt 30 SP

—FŹî - Odnawia 30%HP wszystkim z naszej drużyny - Koszt 80 SP

Śƒ—ă - Zwiększa szanse na unik - Koszt 30 SP

‰Á‘¬ - Zwiększa zasięg ruchu o 3 heksy - Koszt 10 SP

?’† - Nie można nas zaskoczyć atakami z boku lub tyłu ! - Koszt 20 SP

’ĽŠ´ - Zwiększa szanse na unik - Koszt 30 SP

“Sr – Zwiększa siłę ataku o 30% - Koszta 45 SP

“S•Ç - Zwiększa obronę o 40% - Koszt 40 SP

ŤÄ“® - Mamy dodatkowy ruchu kosztem utraty tury tej postaci,która wykonywała ten czar! - Koszt 70 SP

Ž@’m - ten czar dodaje 10 punktów motywacyjnych ! - Koszt 40 SP

* Sprostowanie do Komend Magicznych:
Aby wykonać czar trzeba mieć odpowiednią ilość SP (Spirit Points z ang.)
Komendy magiczne działają tylko przez jedną turę lub przez ten czas dopóki ich nie użyjemy(czyli na przykład jeśli zwiększymy sobie atak to będzie to trwało tak długo aż nie zaatakujemy-dobry pomysł!).
Nie możemy ich wykonać jeśli mamy za mało SP. Uczymy się ich zgodnie ze scenariuszem i jeśli mamy odpowiedni Level. Znaki zapytania "???" oznaczają nie nauczony czar.
To chyba wszystkie Magiczne komendy bo niektórymi postaciami nie udało mi się nauczyć trzeciego czaru..
1.7 Grywalne Postacie i ich angielskie imiona oraz ich przydatność.

Touya - główny bohater z zielonymi włosami (mocna postać, potężne ataki,daleki zasięg)
Artur - murzyn (przeciętna postać)
Clovis – przyjaciel Artura, filetowe włosy (przydatne czary, niezły atak)
Fein - koleżka z niebieskimi włosami (dobre ataki i czar przyspieszenia)
Yumiru - laska z z jasnoniebieskimi włosami (niema mecha (chyba), dobre czary)
Oreri - dziewczyna z żółtymi włosami (dobra w dalekim dystansie, bardzo mocny specjal dla Touyi) 
Ai – dziewczyna niebieskimi włosami (przydatne czary odnowy HP) 
Reone - dziewczyna z jasnoniebiesko-zielonymi włosami (moja faworytka) (mocne ataki,czary)
Kururu - młoda dziewczyna z różowymi włosami (odnawia HP i czar dodania Punków Motywacyjnych)
Kasumi - dziewczyna z czarnymi włosami w okularach (odnawia Amunicję,słabe ataki) 
Serika - dziewczyna z jasnofiloetowymi włosami (odnawia HP,słabe ataki,czary przydatne)
Merisa - dziewczyna z brązowymi włosami (też niezła..) (silne ataki i dobre czary)
Merumi - młoda dziewczyna z żółtymi włosami (odnawia,HP słabe ataki)
Syiuteen - blondyn (mocne ataki,przydatne czary)
Seru - młody koleżka z brązowymi włosami (przeciętna postać,czary odnowy HP)
Resuto – niebiesko włosy gość, grywalny tylko przez jedną walkę (świetny atak,czar oddania tury)
Ich dokładne opisy znajdziecie w OPCJACH.


1.8 PYTANIA

Czy możliwy jest LV.99?

Tak ale dzięki trikowi który napisałem wyżej i tylko na misji w której przyjdzie nam walczyć między sobą. Chodzi oto że wszyscy z drużyny będą mieli zbliżone Levele i tylko wtedy nie przeskoczymy na większy poziom jakby to miało miejsce w przypadku zwykłych wrogów gdyż im nie przybywają EXP a w tej misji mimo że resztą naszej drużyny steruje komputer to punkty EXP przybywają. Jest to naprawdę ciężki zadanie (naprawdę hardcorowe-ale ja to wykonam) i w przybliżeniu zajmie około 25-40 godzin! I uważajcie bo ta misja jeśli nie użyjecie triku kończy się po trzech przegranych i scenariusz postępuje dalej.


Czy są jakieś walki nie do wygrania (lub ultra trudne)?

Jasne i to nie tylko jedna. Jest ich naprawdę sporo więc wymagający gracze znajdą coś dla siebie i pamiętajcie o save'owaniu.
Nie do wygrania jest walka z bossem w fioletowym mechu (ten z intro) gdy spotkamy się z nim pierwszy raz i gdy otacza się chmarą latających mechów.
Teoretycznie misja kończy się gdy zniszczymy trzy takie chmary, ale jest jeszcze boss któremu możemy zadać obrażenia ale problem w tym że jeśli jego HP zejdzie do poniżej 760HP odnawia sobie około 350 HP nawet kilkakrotnie!
Więc jak z nim wygrać? Z mojego doświadczenia w walce z nim wynika ,że należy zrobić to tak:
W mechu z nami musi siedzieć Oreri (dziewczyna z żółtymi włosami, ma mocnego specjala 300 i dodaje do parametru ataku punkty). Następnie trzeba nabić Touya'ją przynajmniej LV. 40 nie będzie to trudne gdyż boss ma poziom 35 oraz zwiększyć sobie czarem Punkty motywacji do +30. Dalej zabić Touya'ją wszystkie latające mechy, tak aby mieć max +50 Punktów Motywacji i uderzać w bossa, aż do zabrania około 770 HP (nie mniej!). Teraz zwiększamy czarem siłę ataku, i najmocniejszym specjalem (300) uderzamy od tyłu w bossa. Jeśli uda się zabrać 770HP to powinien przegrać ale to nie jest takie pewne. Jak dojdę to tego momentu i uda mi się go pokonać (wtedy miałem złą dziewczyna w mechu - za słaby specjalny cios) to dam znać. Mimo to SPRÓBUJCIE!


Jaki jest twój ulubiony mech i postać?

Mój ulubiony mech to pilotowany przez zombiaka w jednej z misji gigantycznych rozmiarów niebieski robot (największy ze wszystkich) ma może niezbyt mocne trzy ataki.Konkretny specjal, no i ten wygląd...
Genialny jest też nowy mech Rimonda (Ten koleżka z brązową prostą fryzurką) - świetny wygląd (czarny) mocne ataki no i przydatne umiejętności (odowa HP).

Natomiast postać to pan z kitką w ciemnych okularach (KINARI) - nie jest zbyt mocny ale ma ciekawy design. Resuto i ten Rudy pan też MAJĄ doskonałą kreskę. 
1.9 SCENARIUSZ W SKRÓCIE

Niestety nie mogę wam przetłumaczyć scenariusza ze względu,że po prostu nie znam w takim stopniu japońskiego.
Niestety nie wiem w którym roku dzieje się akcja gry ale wydaje mi się że jest to niedaleka przyszłość.
Z animacji wynika,że uczeń jednej z japońskich szkół zostaje przypadkowo wplątany w walkę dwóch wielkich mechów. Po silnym uderzeniu z jednego z nich wypada pilot. Nasz główny bohater decyduje się stanąć za jego sterami z pokonuje ciemnego mecha.
Po chwili budzi się w domu myśląc że to sen,ale nagle zaczyna czuć ranę jaką zdobył podczas walki. Odczytuje także list który zostawili mu rodzice gdyż wyjechali na pewien czas z miasta.
Gdy Touya wybiera się do szkoły zaczepia go dziwny mężczyzna. Zostaje zabrany do samochodu i w lesie zostaje mu wstrzyknięta dziwna substancja. Touya traci przytomność i znajduje się w dziwnym miejscu.
I tak zaczyna się ta opowieść w której przyjdzie nam walczyć po różnych stronach konfliktu i z ludźmi opętanymi przez tajemnicze siły.
A jaki będzie koniec zobaczycie sami dodam że trochę zaskakujący. 
2.0 INFO
Podziękowania dla Winkysoft (www.winky.co.jp) za ponadczasową i mega grywalną pozycję ! 
Mam nadzieje że poradnik wam pomoże. Sam Rayblade zabierze wam dużo czasu no i mogę się założyć, że ukończycie ją kilka razy ^_^.


Stronki w necie:
www.winky.co.jp 

---------------------
AUTOR:
---------------------
(c) Copyright 2006 ROLLY




2005-2018 © SEGA-SKY Polska is fan site. All Rights Reserverd.
Sonic the Hedgehog, Dreamcast and all other SEGA, ATLUS, Sammy related trademarks and games © SEGA Sammy Holdings.