REKLAMA NA PORTALU SEGA-SKY

 


THE RHAPSODY OF ZEPHYR ( Nishikaze no Kyousoukyoku ) -  Poradnik

  
Platforma - Sega Dreamcast
Autor - Rolly

 

 

Developer & Producent : Softmax / Nihon Falcom
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 40
Gra Obsługuje :
Pad, VMU, Modem, VGA
Liczba graczy :
1 Liczba GD-Rom : 1


SPIS TREŚCI :

1) Obsługa pada.
2) Menu Start.
3) Menu Walki.
4) Czary i Żywioły.
5) Special Move.
6) Potwory.
7) Przedmioty.
8) Postacie i ich opis.
9) Miasta.
10) Opis przejścia.
11) Tipsy i porady jak grać.
12) Kontakt i info.


1. OBSŁUGA PADA


Gałka: Nieużywana

Krzyżak: Poruszanie się po menu itp oraz poruszanie się postacią

A: potwierdzenie komed,przyspiesznie tekstu,rozmowa z postaciami,otwieranie drzwi,otwieranie skarbów itp.

B: cofnięcie komendy,wyjście z menu,bieg

X: nieużywany

Y: nieużywany

L: nieużywany

R: nieużywany 

START - przywołanie głownego Menu ze Statusami gry

X+Y+A+B+START - reset gry


2. MENU START

|----------------------------------|
| I |
| A. I B. |
| I |
|----------------------------------|
| I |
| C. I D |
| I | 
|----------------------------------|
| E. |
|----------------------------------|
| F. |
|----------------------------------|

A. LISTA PRZEDMIOTÓW dostępnych w tobołku - Tu znajdą się wszelkiego rodzaju przedmioty suportujące postać i które możemy użyć niekoniecznie w walce np. odnowa HP,MP itd.
B. STATUS POSTACI - opis znajduje się poniżej.
C. SAVE/LOAD/OPTION - czyli nagranie stanu gry (ważne !!!! starajcie się nie nagrywać stanu gry w zamkniętych budynkach lub podczas jakieś akcji ze scenariusza bo czasami możecie trafić na małe buggi!) Można takżę załadować stan gry oraz w opcjach ustawić siłe głosu itp.
D. FORMACJA - tu możecie ustawić pozycje zajęte przez postaci podczas walki.
E. MAPA ANATRII - tu możecie zobaczyć gdzie się znajdujecie oraz gdzie znajdują się inne lokacje. 
- Ikonka z lasem to przeważnie Główne Dungeony na otwartym powietrzu. 
- Ikonka z jaskinią to Dungeony w zamkniętych lokacjach. 
- Domki to miasta. 
Napisy to nazwy lokacji. Niektóre miejsca nie są zaznaczone na mapie więc zwrócie uwage na kwadraciki.Jeśli jest on zamknięty to nie napotkacie tam nic ciekawego jeśli jest on zamknięty to albo jest tam miasto lub jakaś akcja ze scenariuszem ! Nauczcie się też korzystać z mapy gdyż jest ona troche nietypowa.
F. KASA/CZAS GRY - wiadomo pieniążki (ELD) zarobione przez nas i czas poświęcony na grę.


================
B. STATUS POSTACI
================

|----------------------------------------------------------|
| 1. | 2. | 3. | 4. |
|----------------------------------------------------------|
| 5. | 13. | 21. | 22. |
| 6. | 14. | | | 
|----------| 15. |----------------------------|
| 7. | 16. | 23. | 24. |
| 8. | 17. | | |
| 9. | 18. |----------------------------|
|---------- 19. | TYPE | NAME | HP |
| 10. | 20. | | | |
| 11. |------------------------------------------------| 
|--------- | WEAPON | 25. | 26. | 27. | 28. |
| 12. | BULLET | |
| | OPTION 1 | |
| | OPTION 2 | |
|----------------------------------------------------------|
| INFORAMTION |
|----------------------------------------------------------|

1. Postać nr. 1 (Lider) w drużynie.
2. Postać nr. 2 w drużynie.
3. Postać nr. 3 w drużynie.
4. Postać nr. 4 w drużynie.
5. Imię i nazwisko danej postaci.
6. Klasa postaci w zależoności od czasu gry i LV. ulega zmianie.
7. Poziom doświadczenia czyli tzw. Level (LV.) z jego wzrostem podoszą nam się parametry bitewne,uczy się czarów lub Special Move.Warto mieć jak największy !
8. Aktualne Punkty doświadczenia zdobywane za zabijanie wrogów w walce.Dzięki nim zwiększy swój poziom doświadczenia LV.
9. Punkty doświadczeniea potrzebne aby wzróśł nam kolejny LV.
10. HP czyli ilość Życia danej postaci.
11. MP czyli ilość Punktów Magii potrzebnych aby wykonać czar.
12. XP czyli ilość Extra Punktów potrzebnych aby wykonać Special Move lub Super Special Move.Wzrastają za każego zabitego wroga lub gdy użyjemy przedmiotu.Gdy przekroczą 100% zerują się.
13. Parametr odpowiedzialny za Atak fizyczny bronią.
14. Parametr odpowiedzialny za obronę na ataki fizyczne.
15. Parametr odpowiedzialny za siłę Ataków magią
16. Parametr odpowiedzialny za odpornośc na Magię.
17. Parametr odpowiedzialny za celność postaci,dzięki czemu uderzamy częściej obrażeniami krytycznymi,które zwiększają siłę ataku o 1.5 x (tzw. Critical).
18. Parametr odpowiedzialny za unik postaci,dzięki któremu postać może zablokować bronią atak wroga nie ponosząć przy tym strat HP postaci,lecz stratą HP broni.
19. Parametr za Szczęście postaci,dzięki czemu szybciej uciekniemy z pola walki i zwiększy się prawdopodobieństwo,żę po walce za wroga otrzymamy jakiś przedmiot !!
20. Parametr odpowiedzialny za szybkość postaci dzięki czemu otrzyma ona swoją turę i będzie mgła wykonywać dane ruchy.
21. Lista czarów,niektóre możemy użyć nie będąc w walce np. odnowe HP.(palą się na jasno).
22. Lista Special Move i ich objaśnienia.
23. Lista Super Special Move i ich objaśnienia.
24. Lista przedmiotów do założenia na postać.
25. Lista Przedmiotów do założenia na postać tzn. bronie.
26. Lista Przedmiotów do założenia na postać tzn. amunicja do pistoletów.
27. Lista Przedmiotów do założenia na postać tzn. akcesoria.
28. Pasek przewijania.
WEAPON - czyli aktualnie używana przez postać broń.
BULLET - czyli aktualna ilość amunicji dla pistoletu.
OPTION 1 - czyli założone na postać akcesoria lub rezerowa broń numer 1.
OPTION 2 - czyli założone na postać akcesoria lub rezerowa broń numer 2.
INFORMATION - czyli informacie o wybranym przez nas jakimkolwiek przedmiocie w języku japońskim.Ale zwrócie uwage na to co jest tam napisane bo większość to parametry lub inne info łatwe do skapowania.



3. MENU WALKI


HP - czyli ilość Życia danej postaci.
MP - czyli ilość Punktów Magii potrzebnych aby wykonać czar.
XP - czyli ilość Extra Punktów potrzebnych do wykonania Special Move i Super Special Move.
T - szybkość postaci potrzebna aby dostała swoją turę i mogła wykonać ruch.

|-----------------------------------|------|
| 1. | 2. | |
| | | |
|-----------------------------------| |
| 3. | 4. | 7. |
| | | |
|-----------------------------------| |
| 5. | 6. | |
| | | |
|-----------------------------------|------|

1. Użycie specialnego ataku (Special Move) do którego musimy mieć przynajmniej 50% XP.
2. Użycie przedmiotu suprtującego postać z dostępnych w naszym t.Np. odnowy HP.
3. Użycie czaru z dostępnej listy Magii.
4. Ekwipuek posataci i jego zmiana w razie uszkodzenia np.broni z rezerwy (czyli Option 1&2).
5. Użycie super ataku (Super Special Move) do którego musimy mieć przynajmniej 99% XP.
6. Oddanie tury po wykonaiu lub nie ruchu.
7. Ucieczka z pola walki.W zależności od parametry Szczęscia wynosi od 50% w górę.


=========
MENU ATAKU
=========

/\ 
/ \ |--------------| 
/ \ | 9. |
/ \ |--------------|
/ \
|---------| |--------------|
| 8. | | 10. |
|---------| |--------------| 
\ /
\ / |--------------|
\ / | 11. |
\ / |--------------|
\/

8. Potwierdzenie wybranego przez nas ataku.
9. Atak z bliska (zasięg od 1 do 3 heksów)
10. Atak z bliska (zasięg od 1 do 3 heksów)
11. Atak z daleka (zasięg od 1 do 6 heksów)


================
OPIS WALKI
================

Podczas walki poruszamy się po planszy podzielonej na tzw. heksy.Każda z posatci ma swój ruch po którym może wykonać atak.Gdy wykoanmy najpierw atak tracimi automatycznie możliwość poruszania się po heksach,więc lepiej dobrze przygotować atak i wyliczyć jego zasięg oraz zasięgi ataków naszych wrogów. Podczas walki możemy atakować bronią,magią,Special Move czy Super Special Move używać przedmiotów oraz zmieniać ekwipunek postaci. Gdy któraś z posatci będzie miała 0 HP nie uczestniczy w walce.Możemy ją ożywić albo przedmiotem albo czarem.Gdy cała drużyna będzie miała 0 HP niestety skończymy grę. Z pola walki możemy także uciec.Wszystko opisane jest dokładnie w powyższych menusach. Wytężcie też uszy bo gdy usłyszymy charakterystyczne pęknięcie wtedy postać używa do obrony swojego oręża.Jeśli zostanie nam zabrane życie (HP) to i także broń straci swoje HP.Jeśli obrażenia wyniosą 0 wtedy broń jest nadal w doskonałym stanie. Natomiast wszelkie obrażenia posatci bez dźwięku nie powodują uszkodzenia broni. Należy zwrócić uwagę także na uderzenia krytyczne (Critical) gdyż są one zdecydowanie silniejsze a gdy wróg nam je zada nawet broń o wysokiej obronie może zosatać wtedy uszkodzona i zostanie jej i nam zabrane HP,więc dobrze dobierajcie broń. Zarówno zadany przez nas i przez wroga Critical charakteryzuje się mignięceim na biało ekranu oraz zwiększeniem siły ciosu o około 1.5 raza.



4. CZARY I ŻYWIOŁY


Pewnie wielu z was zauważyło,że w grze znajduję się pokażna ilość czarów. Większość z nich to czary ofensywne,resztą to czary defensywne i wspomagające. Każdy z nich posiada swój zasięg i ilość possatci które mogą zostać objęte jego działaniem.Każdy także zużywa punkty magii (MP). Nie bięde opisywał każdego a wymienię tylko parę użytecznych:
- Odnowy HP
- Przywrócenie do życia (postać musi mięć 0 HP aby czar zadziałał)
- Wszelakie zwiększenia parametrów (Np.szybkośći)
- Ataki ofensywne. 

Jeśli to wam niewystarcza poprostu po nagarniu gry rozegrajcie parę walk na których tylko przetestujecie swoje czary i zrozumiecie ich zastosowanie.Potem załadujecie stan gry i już wszytko jest wiadome.

Ważnym elementem są także symbole które pojawiają się czasami przy posatci podczas walki. Oto objaśnienie.
- Kule róznego koloru : postać jest uodporniona na atakKażdy i żywiołami lub do broni ma dodany atak jakimś żywiołem.
- Strzałka w górę - zwiększona szybkość
- Strzałka w dół - zmniejszona szybkość
- Znak niekończonośći - amunicja nie ubywa podczas walki
- Niby świrek - postać ma pozbawione nie jest kontrolowana przez gracza

Jeśli chodzi o żywioły i związane z nimi kolory to są one następujące:
Czerwona Kula - żywioł ognia ( dodatkowe obrażenia na niebieską kulę )
Żółta kula - żywioł ziemi ( dodatkowe obrażenia na zieloną kulę )
Niebieska kula - żywioł wody ( dodatkowe obrażenia na czeerwoną kulę )
Zielona Kula - żywioł wiatru ( dodatkowe obrażenia na żółtą kulę )
Czarna kula - żywioł ciemności ( dodatkowe obrażenia na wszystkie kule )



5. SPECIAL MOVE

Każdy ze specialnych ciosów ma swój zasięg i oczywiścię siłę,czy wyższy poziom postaci (LV) tym lepszych Special Move może się nauczyć. Aby wykonać Special Move trzeba mieć nabite przynajmniej 50% XP. Żeby wykonać Super Special Move trzeba mieć nabite 99% XP. NIektóre ze Special Move dodawane są przez Specialne Bronie (żółte ikonki) i mogą je używać tylko specyficzne postacie np. Cyrano ma ich najwięcej. Ataki te są przepotężne. Pamiętajcie, że gdy przekroczycie stan 100% XP zabijająć kolejnego wroga lub używając umiejętności stan XP się zeruje.



6. POTWORY

Potwory to integralna część każdego rpg.Na nich opiera się walka.Pewnie zuważyliście,żę wiele z nich posiada kolory.Tak,tak to odpowiedniki żywiołów na jakie są uodpornione (więc jeśli potwór jest czerwony jest uodporniony na ogień,więc najepiej atakować go żywiołem wody itd..) Oprócz tego każdy z nich ma widoczny pasek życia (HP) dzięki czemu zawsze wiemy ile trzeba będzie się z nim męczyć. Niektóre atakują bronią zwyką,inne magią,inne są wyczulone na magię a jeszcze inne są odporne na nią itd... Trzeba się z nimi zapoznać. Za zabicie każdego monstra mamy nabijane punkty XP,a po walce otzrzymujemy pieniądze ELD, puknty doświadczenia EXP i przedmiot za każdego (!) potwora więc nieraz jeśli nie uda wam się go zdobyć za pierwszym razem radzę się trochę pomęczyć bo niektóre przedmioty są bardzo przydatne i unikatowe.Szansa na zdobycie przedmiotu wzrasta jeśli mamy wysoki parametr szczęścia!



7. PRZEDMIOTY
Przedmioty są ważną częścią ekwipunku każdej postaci,są one nam bardzo pomocne.Udporniają postać na ataki,leczą i dają masę rónych efektów. Zapoznajcie się z nimi. Oto one:

================
BRONIE
================
Broń posiada każda postać,bez niej nie masz nic do powiedzenia w walce. Dzielimy je na pięć kategorii:
- różczki,
- miecze,
- pistolety,
- włócznie,
- inne (młotek,książka)

Każdy z przedmiotów ma 4 główne parametry:
|-------------------------------------------------------------|
| HP 1/1 Atak Obrona Critical MagDef |
|-------------------------------------------------------------|

HP - życie broni,posiada je każda broń,za każde uderzenie z charakterystycznym dżwiękiem ze stratą życia postaci ubywa nam jedno oczko z tego parametru. Jesli HP będzie równe 0 wtedy broń pęka i ginie bezpowrotnie. W przypadku gdy postać zasłoni się bronią a obrażnia wyniosą 0 HP nie ubywa nam HP broni!
Atak - siła ataku broni,czy większa liczba tym mocniejsze są ataki
Obrona - obrona danej broni i jej wytrzymałość na zadawane ciosy od wrogów. Im większa liczba tym większe szanse,że wróg zabierze nam 0 HP.
Critical - parametr odpowiedzialny za uderzenia krytyczne broni. Broń wtedy lekko mrygnie.Czym wyższa liczba tego parametru tym prawdopodobieństwo zadania takiego ciosu wzrasta.
MagDef - odpornośc na ataki magią.
Niektóre bronie mają dodatkowo atak oparty o żywioł.Wtedy przy postaci pali się kula. 

Pozatym dzielą się na kolory i ikonki
Zółta ikonka - broń unikatowa o wysokich parametrach,może mieć jakąś specialną właściwość
Niebieska ikonka - broń średnio spotykana,może mieć zwykłą właściwość,ma niskie HP
Czerwona ikonka - broń czesto spotykana,wybalansowana broń

Kolejną kategorią jest AMUNICJA. Bez której nie działa żaden pistolet.
Amunicja działa podobnie jak bronie z tą różnicą,żę mamy jej sporo do wyboru. Są naboje słabe,średnie,duże, oparte na żywiołach czy ze specialnym działąniem. Radzę zapoznać się czym ładujecie pistolety. Z boku każdej nazwy amunicji mamy ilość strzałów jakie możemy oddać zanim trzeba będzie ją przeładować.Gdy ilość strzałów z broni wynosi 0 ,każde uderzenie we wroga spowoduje że nie otrzyma on żądnych obrażeń,więc zawsze miejcie coś w rezerwie.

================
AKCESORIA
================

Jeśli chodzi o akcesoria to mają one klika kategori i w zależności od tego dodają naszej postaci albo parametry,albo czar a nawet Special Move. Oto jakie rzeczy napotakcie w wyprawie:
- kamienie - dodają magię
- naszyjniki - dodają parametry do statystyk postaci
- pierścienie - dodają parametry do statystyk postaci
- amulety - dodają Special Move
- kule - dodają potężne czary
- diamenty - dodają parametry do statystyk postaci
- specialne (np. róg jednorożca) - dodają przepotężne czary
Aby dobrze rozpoznać działanie akcesorii,zwracajcie uwagę na zamiany w parametrach postaci lub czy jakieś czary przybyły w Liście Magi i Liście Special Move !!

===================
PRZEDMIOTY SUPORTUJĄCE
===================
Tu znajdą się wszelkiego rodzaju przedmioty suportujące postać i które możemy użyć niekoniecznie w walce np. odnowa HP,MP,napełniają Licznik XP,przywracają do życia postać,leczą z negatywnych statusów itd. Jest tego sporo więc radze rozegrać walkę bez save'u i sprawdzić działanie każdego przedmiotu. Wtedy szybciej się połapiecie.



8. POSTACIE

- ŻOŁNIERZ 1 - przeciętna postać,używa włóczni,niema Special Move i Magii,dostępny tylko na początku gry,można się pobawić w próbę nabicia mu wysokiego LV.Nie pamiętam imienia wybaczcie.Towarzysz i służba przyboczna Medticha.Średnia ilość HP i 0 MP.
- ŻOŁNIERZ 2 - przeciętna postać,używa karabinu,niema Special Move i Magii,dostępny tylko na początku gry,można się pobawić w próbę nabicia mu wysokiego LV.Nie pamiętam imienia wybaczcie. Towarzysz i służba przyboczna Medticha.Średnia ilość HP i 0 MP.
- CYRANO - doskonała postać,wybalansowane ataki bronią i magią,używa miecza.Do tego dochodzą potężne Special Move i Super Special Move.Wysoka ilość HP i średnia MP. Cyrano to szlachcic z bogatej rodziny.Gdy zostaje uwięziony podstępem ratuje go Medtich.Szuka swojej utraconej miłości z przed lat i dopełnia zemsty za lata spędzone w lochach.Jest także za obaleniem władz Antarii. Ma wielkie serce o czym się przekonacie...
- MEDTICH - b.dobra postać,silne ataki bronią i niezłe Special Move,do tego może używać Magii.Używa miecza. Wysoka ilość HP i średnia MP. Medtich wbrew temu co robi nie jest do końca przyjacielem Cyrano,jego głowe zaprząta przede wszystkim zaprowadzenie pokoju w Antarii.Podkochuje się Kanie mimo,że nie wypada mu to gdyż jest arystokratą.
- SILVERNA - średnia postać.Niezła siła ataków bronią i średnie Special Move.Brak magii.Duża ilość HP i 0 MP. Silverna jest kapitanem pirackiego statku.Po tym jak Cyrano daruje jej życie postanawia zostać jego przyjaciółką. Podkochuje się w nim.Oddana i honorowa.W pewnym momęcie gry oddaje swoje życie...
- KANA - dobra postać.Niezłe ataki bronią i potężne ataki Magią.Średnie Special Move.Średnia ilość HP i wysoka MP.Używa pistoletu. Kana to złodziejka żyjąca w czeluściach lasów.Przyłącza się do Cyrano gdy ten ratuje dzieci. Łączy ją uczucie z Medtichem. Jest poszukiwana w wielu miastach za kradzieże. Stara obalić się władze Antarii.
- ESMERALDA - niezła postać.Ma średią ailość HP i sporą MP,przydatne czary i mające konkretną siłę.Słabe ataki fizyczne bronią.Używa różczki.Brak podstawowych Special Move. Esmeralda jest znachorem w jednym z miast po tym jak pooznaje Cyrano postanawia pomóc mu w obaleniu władców Antarii. 
- HOISTE - świetna postać,bardzo podobna do Cyrano,niema tylko Super Special Move,wybalansowana,duża iloość HP i średnia MP,używa miecza.Hoiste pojawia się bardzo tajemniczych sytuacjach i ukrywa swą twarz pod maską.Kim jest naprawdę...Dowiecie się w odpowiednim czasie...
- CHRIS - dobra postać,duża ilość HP i średnia MP,niestety Special Move są dość przeciętne.Naszczęście w miare dobre ataki bronią i niezłe magią. Używa pistoletu. Chris jest synem jednego z władców Antarii.Dość zagubiony,ale po poznaniu Cyrano staje się pewnym siebie mężyczyzną i staje po stronie buntowników.
- RIHDEL - b.dobra postać dodatkowo w miare dobre ataki bronią i niezłe magią. Special Move także o konkretnej sile. Średnia ilość HP i mała MP.Uzywa włóczni. Najlepszy przyjaciel Medticha i dowódca jego wojsk,przyłącza się do drużyny aby doprowadzić do pokóju w Antarii. Niefuny w stosunku do Cyrano.
- ISABEL - b.dobra postać dodatkowo, dobre ataki bronią i dobra siła Special Move. Nieposiada czarów. Srednia ilość HP i 0 MP. Używa włóczni. Isabel to rzyjaciółka Medticha i Rihdela,pomaga im zaprowadzić pokój w Antarii.Po poznaniu Cyrano zaczyna zmieniać swoje poglądy i staje się bardziej liberalna mimo jej szlachetnych korzeni.
- CLEONEWITZ - b.dobra postać,niezłe ataki bronią i potężne magią,której ma barzo dużo. Wybalansowana postać.Niestety niema Special Move.Nadrabia to dużą ilością HP i MP. Używa książki. Do drużyny przyłącza się pod końcem gry. Cleonewitz to obalony książe Antarii. Doskonały taktyk i strateg. Poznaje Cyrano i mimo początkowej nie ufności prosi go o pomoc w obaleniu władz Anatarii.Jego podwładnymi są MedtIch,Rihdel i Isabel. Bardzo inteligienty i tajemniczy człowiek...



9. MIASTA

Podrużując po świecie Antarii napotkacie wiele lokacji. Jednymi z nich są Miasta. Są ważnym elementem naszej podróży gdyż znajdują się wiele bardzo ważnych budynków. Przed każdym wejściem do nich przeważnie stoi zawsze jakiś bilboard informujący że zaraz wkroczymy do miasta.Bilboard'y znajdują się także w centrum miast i zawierają one rózne miejskie informacje.Oto napotkane budynki:
- Sklep z Bronią - tu możecie kupić lub sprzedać broń,amunicję oraz sprzedać uszkodzone bronie za niestety niższą cenę.Pewnie zauważyliście,że ceny różnią się w zależnośći od miasta. Poznacie ten sklep po wiszącym na budynku znaczku "Miecza".
- Sklep z Akcesoriami - tu możecie kupić wszelkiego rodzaju,pierścienie kamienie itp.Oraz je sprzedacie.Pewnie zauważyliście,że ceny różnią się w zależnośći od miasta. Poznacie ten sklep po wiszącym na budynku znaczku "Pierścienia".
- Sklep z Przedmiotami - tu możecie kupić wszelkiego rodzaju przedmiotu użytkowe nie zakłądane na postać np. odnowy HP,llucze.Możecie je tu także sprzedać. Pewnie zauważyliście,że ceny różnią się w zależnośći od miasta. Poznacie ten sklep po wiszącym na budynku znaczku "Sakiefki".
- Bar - tu możecie poplotkować z miescowymi o różnych rzeczach. Poznacie ten dom po wiszącym na budynku znaczku "Kufla".
- Hotel - tu możecie odnowić swoje HP & MP wszystkich naszych postacii. Oczywiście trzeba za pokoje troszkę wybulić. Trafaiją się też darmowe mieszkanaka.. Poznacie ten dom po wiszącym na budynku znaczku "INN".
- Batltle Arena - tu możecie powalczyć z wrogami jeśli wykupicie wsześniej kartę wstępu.Niesety za walkę nie dostaniecie żadych pieniędzy (ELD),a tylko EXP. Poznacie ten dom po wiszącym na budynku znaczku "Skrzyżowanych Mieczy".



10. OPIS PRZEJŚCIA
Zaczynamy grę.
Na początek parę informacji .Zaczynjać podróż miejcie zakupionych zawsze trochę kluczy gdyż biegając po lokacjach natraficie na skarby.Są ich dwa rodzaje.Drewnianie skrzynie otworzycie bez lucza ale te Metalowe już nie.A właśnie w nich są ciekawe przedmioty. Pewnie zauważyliście też małe Fontanny Życia w różnych miejscach gry. Są to odnowy HP & MP wszystkich postaci. Przeważnie także za nimi mieszczą się akcje ze scenariusza lub walki z bossami. Więc zwrócie na to uwagę. Podczas gry napotkacie także odpowiedzi do wyboru. W opisie przejścia zaznaczyłem,te które wybrałem. Wpływają one znacząco na scenariusz gry,więc możecie wybierać własne typy,ale wtedy uważajcie bo możecie napotkać na akcje nie opisane w tym poradniku. Grę możemy Save'ować możemy w każdym punkcie gry ale pamiętajcie starajcie się nie nagrywać stanu gry w zamkniętych budynkach lub podczas jakieś akcji ze scenariusza bo czasami możecie trafić na małe bug'i lub zwiesić akcję !! 
Pamiętajcie o ikonkach na mapie bo bez nie zorientujecie się w opisie !
Pora przejść do opisu gry.

Grę zaczynamy po skończonym intro i znajdujemy się w lochach więzienia.Drużyna to Medtich i dwóch strażników przybocznych. Rozpoczynamy obok Fontanny Życia.Pędzimy do schodów po prawo.NAstępnie biegniemy na dól do wyścia ze światłem. Zbieramy po drodze pierwsze skarby i udajemy się z powrotem do schodów gdyż wcześniej nie mogliśmy tam wejść.Teraz już możemy. Otwieramy zamknięte drzwi. Jesteśmy już w skalnym więzieniu. Musimy tu odnaleźć tajemniczego więźnia. Jest w jednej z cel. Uwalniamy go i uciekamy w lewo. Tu napotkacie małego bossa. NIe stanowi większego wyzwania. Po wlace idziemy 2 x w dół i na trzecim wyjściu wybieramy to po lewo. Po któtkeij akcji wcielamy się już w
naszego głównego bohatera i tajemniczego więźnia. Jest nim Cyrano. Przez chwilę wróci on do swoich wspomnień z młodości i znajdziemy się na zamku. Możemy się tu pokręcić.Jak skończymy zwiedzać udajemy się do dziewczyny,która stoi przy wielkim wyjściu i wybieramy odpowiedź nr.1. Po krótkiej akcji znajdziemy się w kopalni więc biegniemy na dół i w lewo do końca. Po serii wstrząsów w kopalni Cyrano znajdzie się w lochach i tu trochę pobiega. Biegniemy więc cały czas do góry (uwaga na walki Cyrano ma tylko Toprek! więc może być ciężko z wrogiem) aż do wielkiego skalnego posążku. Po akcji ze scenariuszem lądujemy na pustyni i biegniemy cały czas przed siebie,aż Cyrano upadnie z wyczerpania. Po chwili znajdziemy obudzimy się w łóżku nieznajomej kobiety (to Esmeralda). Któs Cyrano nieprzytomnego tam przywiózł. Wychodzimy na miasto. Tu trzeba troszkę porozmawiać z ludźmi i udać się w prawe skrzydło misateczka,tam gdzie znajduje się port. Zagadnijcie kapitana i marynarzy.Następnie wracajmy do centrum miasta. Schodzimy do niby podmostowych budynków i uderzamy do tego domku przy którym jest bilboard. W środku zagadujemy babeczkę i wybieramy odp. nr.1 i wracamy do portu. Uda się nam wśliżnąc na statek i wyruszyć w podróż. Niestety czeka nas sztorm. Cyrano po potężnej burzy budzi się na plaży na którą wyrzuciły go fale. Znajduje go nieznajoma kobieta i udziela schronienia. Będąc w jej domu podejdź do wszystkich wiszących w domu obrazów. Po krótkiej akcji Nieznajoma poprosi cię o pomoc i zwiedzeniu dźungli i wykonanie paru zadań ( w nagrodę otrzymasz od niej dodatkowe EXP,ELD,czary i przedmioty). Pamiętajcie,że w domku u gospodyni możecie się przespać i odnowić swoje HP&MP!

Za każdym razem gdy będziemy docierali jak najdalej w głąb dżungli,będziemy nagradzani przez Nieznajomą i będziemy wracać do jej domu. Przy plaży uda wam się napotkać gościa,który ma troszkę przedmiotów do sprzedania. Wykupcie Potiony (odowa HP) za cały wasz szmal!!!Później wyjaśnie dlaczego. Na samym końcu dźungli czekał będzie na nas boss. Musicie tu uważać bo koleszka jest silny. Najlepiej wstawcie swój najlepszy miecz i nabijcie XP i odpalicie w niego Special Move (szybko padnie) inaczej pomęczycie się z nim. Po wygranej Nieznajoma podziękuje ci,pożegna się z tobą i wyśle cię na statek podróżny. Na statku razcej się nie bogubicie więc zbierzcie wszystkie skarby (pamiętajcie o kluczach) i gdy znajdziecie się obok Fontanny Życia bądzcie gotowi na walkę. Musicie pokonać jedną kobietę i paru żołnierzy. Walka bardzo łatwa. Potem akcja ze scenariuszem i kolejna mała potyczka ( w drużynie mamy już Silvernę). Potem dotrzecie do do miasta. Tu sprzedajcie Potiony (już wiecie dla czego,ceny są tu wysokie!). Rozejrzyjcie się troche po miasteczku. Po lewo od Battle Areny zacznie dziać się akcja ze scenariuszem. Będziecie milei do wyboru dwie odp. ja wybrałem nr. 2. Potem akcja z palącym się stosem i znów dwie odpowiedzi i tym razem wybrałem nr.2. Potem walka z trzema kolesiami. Dość łatwa. Po krótkiej akcji znajdziecie się w kanałach (powiniscie mieć w drużynie już Kanę). Są nieduże więc łatwo dotrzecie do wyjścia (tylko skupcie się na przejściach do lokacji bo są słabo widoczne). Gdy z nich wyjdziecie traficie do zamku. I tu znów trzeba będzie pobiegać. Jest troche pogmatwany więc ułatwie wam właściwą drogę. Udajcie się cały czas w lewo i potem w górę. Po krótkiej akcji znajdziecie się w rozległym lesie. Jest tam sporo trudnych przeciwników i domyślam się,że nie macie wysokiego LV. więc unikacjie walki. Do wyjścia z lasu należy kierować się w lewą stronę mapy. Gdy znajdziecie się blisko Fontanny Życia rozejrzyjcie się i zbierzcie poukrywane skarby. Już tera czeka was klika kroków do miasta. Idzcie nadal w lewo i potem w dół. Będąc w mieści ezróbcie zakupy itp. Następnie udajcie się do lewego skrzydła miasta i idzcie do domku wysuniętego najbardziej na północ. Po krótkiej rozmowie i kolejnych odpowiedziach do wyboru (ja wybrałem odp. nr. 2) znajdziemy się w dungeonie. Uderzajcie drogami w lewo a potem w dól aż traficie na dziwnego koleszkę stojącego przy drzwiach. Dołączy do drużyny tajemniczy Hoiste. Tutaj możecie nabić sobie sporo EXP więc powalczcie troche. Potem koło Fotanny Życia czeka was walka z żołnierzami z którymi nie powiniście mieć problemów.

 Po akcji ze scenariuszem znajdziecie się w mieście. Biegnijcie do drugiej części miasta w lewo. Tu możecie się zaciąć więc czytajcie uważnie !! Biegnijcie do ostatniego domku na górze ,na jego początku pomiędzy beczkami a drzewem jest niewidoczne przejście (dokładnie po koroną drzewa) idzcie nim w góre pod drzewami. Traficie do kanałów. Znajdziecie się w małym labiryncie,ale dobra wiadomość - byliście już tutaj więc pewnie znacie teren. Udajemy się więc do wyjścia na południu. Po krótkiej akcji przygotujcie się na dobrą walkę. Boss ma 12500HP a wlaczyli będę dwaj kozacy Cyrano i Hoiste więc dacie radę! Po walce znajdziesz się na dziedzińcu. Zrób duże zakupy u żołnierzy bo mają taniutki towar i udaj się do zamku w górę. Czeka cię walka z żółnierzamii i z panem w loczkach. Uważaj na niego gdyż dziad kontruję każdy atak psychiczny Cyrano! Po wygranej walce i krótkiej akcji wylądujemy w podziemnym forcie. Pgadaj ze wszsytkimi i wyjdź z komnaty.Zwiedź okolice. Udaj się na dół a wyjdziesz z fortu. Podpowiem wam mały sekret w forcie jest mały dungeon. WIedzie do niego nie zaznaczona droga na mapie. Udajcie się będąc w forcie cały czas w prawo a napewno tam traficie. Gdy już zdecudjecie się zakończyć przygody w forcie,wyjdzcie na zewnątrz. Możemy teraz zwiedzić trochę świat Antarii. Właściwą drogą ze scenariusza jest ta w prawo i w górę. Gdy znajdziesz się przy Fontannie Zycia przy sklanej jamie,wejdź do lochów. Prawidłowa droga to ta która wiedzie w prawo i potem w dół. Gdy dotrzecie do końca podejdzcie do dzwinego rysuknu na skae (przypomina Feniksa). Po krótkiej rozmowie dostaniecie przedmiot.To potężny czar. Później możecie wrócić się do Fortu i zrobić zakupy. No a potem - odwiedzić dungeon na południe od Fortu (można tam nabić sporo EXP i ELD). Jest tam troszkę skarbów. Gdy już zakończycie wedrówkę ruszajcie cały czas w lewo od Fortu,aż znajdziecie się w pierwszej połowie Głównego Dungeonu (to tam gdzie mamy 3 drogi bez końca),oczywiście radze też zwiedzić drugą częśc Głównego dungenu (to droga w góra,tam w dungeonie znajdziecie potężny Czar oraz masę skarbów!).Wracając do pierwszej częsci dungeonu.. Udajcie się do miasta na dole Mapy. Odwiedzcie wszsytkie domki w mieści i zbierzcie skarby. Potem udajcie się drugą częśc miasta. Pozwiedzajcie trochę i wyjdzcie na Główny Dungeon Mapy.

Idzcie do niedokończonej drogi,która biegnie w prawo. Dojdziecie do skalnego miasta. (Cyrano coś tam powie).Rozejrzyjcie się jak zwykle i pogadajcie z ludźmi. Potem udajcie się w prawo. Tu znajdziecie mały dungeon. Jest prosty więc idzcie do góry aż dotrzecie do wieży. Wchodzimy do niej. Tam po prawo spotkacie Chrisa,który przyłączy się do drużyny. Po krótkiej gadaninie uderzajcie do wyjścia po lewo. Potem prawidłowa droga to ta w górę. Na dolnej drodze są skarby. Gdy znajdziecie się przy końcu wieży,oczywiście napotkacie Fontanne Życia. Bądzcie gotowi bo czeka na was boss! Ogónie nie jest rudny ale ma aż 30000 HP. Najlepiej podejdzcie wszystkimi postaciami jak najbliżej niego. Będzie wykonywał atak na całą drużynę ale jest on słaby. Po bitwie i krótkich scenkach znajdzeimy się z powrotem w Forcie. Gdy zagadniecie Kanę przeteleportuje was w dobre miejsce aby iśc dalej ze scenariuszem (odp. nr.1) a gdy chcecie się tam udać na własną ręke poprostu wyjdzcie z komnaty i wyjśc z fortu. Radzę zrobić trochę zakupów bo tam gdzie podążamy ceny będą dość wygurowane !! Udajemy się do trzeciej cześci Głównego Dungeonu (lub przniesie nas tam Kana). Znajdziemy się blisko niedokończonej drogi prowadzącej w górę.Tam właśnie się udamy. Ten dungeon jest prościutki,więc biegniemy cały czas w prawo. Przechodzimy przez wielki most. Biegniemy dalej. W końcu dotrzecie do miasta . SPrzedajcie co nieco i zwiedzcie miasto,Gdy to zrobicie udajemy się w górną cześci miasta do zamku. Po wszystkich scenariuszowych scenach wyjdziecie z zamku i zarobicie trochę ELD - dokładnie 50000 ! Zapominiał bym w miescie mamy mały quest. W drugiej części miasta na górze po lewej stronie macie domek. Zagadnijcie tam gostka z zielonymi włosami (ma imię) - dostaniecie od niego przedmiot. Potem idzcie do miejskiego Baru. Tam zamienicie ten przedmiot na inny. Wracajcie z powrotem do zielonowłosego gostka. Da wam nowy przedmiot! JEdziemu dalej ze scenariuszem. Wyjdzcie z miasta i uderzajcie w tą drogę gdzie niemogliśmy wejść (była niedokończona). Napotkacie mały dungeon. Udajcie się raz w górę,potem w lewo i w górę,aby dojśc do małego miasta w górach. Zwiedzcie miasto i idzcie w górę a następniew prawo. Opuścicie miasto. Znajdziecie się przy wielkich skałach. Biegnijcie do góry i wejdzcie do domku. Tu będziemy mieli kolejny dungeon. Udajemy się w lewo a potem w dół,aż dotrzecie do końca mapy. Tam Cyrano się zatrzym i coś powie. Wybierzcie odp. nr. 1. Wrócie się do drogi na mapie do której niemogliśmy wejść (teraz jest już to możliwe). Dotrzecie do miejsca, w którym zatrzyma was boss i sporo jego pomocników. Walka bez problemowa. Potem udajcie się do drzwi po prawo. Jest tam gromadak ludzi. Po krótkich rozmowach znów znajdziecie się automatycznie w Forcie i znó możecie użyć Kany (lub nie) do transportu. Radze zaoszczędzić czasu i wybrać Kane. Przeniesie ona was do miasta. Idzcie w lewo do trzeciej częsci zabudowań i wejdzcie do zamku. Tu biegnicie uciętą drogą w prawo. Potem znów w prawo i w dół i zniszczcię małą ekipę bossów.

 Automatycznie znajdziecie się znów w mieście. Teraz udajcie się do uciętej drogi w dolnym Gównym Dungeonie (jest na samym dole - wcześniej jeszcze gdy będzicei tam biegli natraficie na miasto,więc przejdzcie przez nie). Traficie do małego dungeonu. Tu rozwalcie na końcu małą ekipę bossów i wrócie do miasta (przypominam że możecie teraz już biegać po prawej całej mapie Antarii !!). Wyjdzcie z miasta i udajcie się do dungeonu w lewą uciętą drogę. Gdy już w nim będziecie po lewej stronie drogi znajdziecie potężny miecz. Potem rozwalcie grupkę żołnierzy i automatycznie zostaniecie przeniesieni do innej części dungeonu. Idzcie w górę. Wpadnijcie po drodze do miasta i idzcie do góry do zamku, Zwiedzcie zamek i rozwalcie głównego strażnika na rozstaju dróg (jest on wraz z grupką zołnierzy u góry ekranu). POtem krótka akcja. Podejdzcie do gościa. Po rozmowie znajdziecie się w lesie pełnym ognia. Śmigajcie przed siebie,aż dojdziecie do końa lasu. Potem akcja ze scenariusza i znajdziemy się w forcie. DO drużyny przyłączy się Rihdel. Użyjcie szybkiego transportu Kany i udajcie się Głównym dungeonem do pierwszego miasta jakie wam będzie dane spotkać po drodze Potem biegnijcie cały czas w prawo. Natarficie na nieznany dungeon. Uderzajcie cały czas w górę a potem w lewo. Na końcu czeka was pojedynek z grupką kolesi. Po zwycięstwie wróg odlecie na smoku i po krótkiej akcji nastąpi zmiana drużyny !!!!! Więc z poprzedniej możecie zdjąść lepsze przedmiotyi założyć pożniej właśnie tej drużynie. Obecna drużyna to Medtich,Silverna,Isabel i Kana. Pogadajciez e wszystkimi w mieście z każdym przynajmniej 3 razy na osobę !! Wyjdzcie do góry z miasta. Idzcie do miasta po prawo (jest nie podpisane na mapie) i tam porozmawiajcie z ludźmi. Potem dostaniecie parę przedmiotów. Idzcie do sklepu ( do wyboru są 2 odp. ja wybrałen nr. 1) a następnie do domku na górze miasta. Po krótkiej rozmowie idziemy do miasta głównego (tego gdzie zaczeliśmy grać nową ekipą,czyli w dół). Wchodzimy do miasta i biegniemy do dolnego wyjścia. Na mapie zobaczycie dungeon wysunięty na maksa wysunięty w górę. Udajcie się tam. Bedąc w środku walcie do końca w górę i na ostatim rozdrożu w prawo. Tam mała akcja i mała walka. Potem troche akcji i zmiana drużyny !!!! Aktualny team to: Cyrano,Silverna,Chris,Esmeralda. Traficie do dungeonu. Idzcie w lewo a potem w górę (nie pogubicie się). Potem w dół i w lewo. Czeka was walka z żołnierzami. Rozwalcie cieniasów. Po krótkich akcjach z filmikami,znajdziecie się w dungeonie (odejdzie z drużyny Chris). Biegnijcie w prawo a potem w górę. Gdy dotrzecie do lasów będzie tu mały zonk !!!!! Uwaga czytajcie uważnie !!! Biegnijcie cały czas w prawo aż Cyrano coś powie. Udajcie się po tym gadaniu odrazu w górę a na następnej częsci drogi w prawo i na następnej również w prawo !Znajdzecie się w lesie ! Idzcie w dół.Potem w lewo. Znajdziecie się na skrzyżowaniu gdy Cyrano coś wtedy mówił. Idzcie w górę. Napotkacie charakterystyczne drzewo. Idzcie w górę i na następnej kawałku mapy w prawo. Potem w górę i zauważycie Fontanne Życia ! To tu - wreszczie !!! To był bardzo pokopany labirynt ! Ważną wskazówką niech będzie też dla was podczas męczarni w tym dungeonie to,że na właściwych częściach drogi atakują wrogowie więc możecie się też tym sugerować !.Po wyczerpującej tułaczce i dojściu na miejce czeka was walka z małą ekipą. Łatwa walka.

Po zwycięctwie zwiedzcie namioty i ruszajcie w górę. W tym dungeonie uderzcie kawałek w górę a potem w dół. Znajdzecie się w jaskiniach. Tam biegnijcie przed siebie a nie zabłądzicie. PO wyjściu z jaskiń znów znajdziemy się na zewtątrz. Idzcie kawałek przed siebie aż dojdziecie do mostu. Tu czeka was was mała potyczka. Po wygranej EXP,ELD i trochę przedmiotów. Po krótkiej akcji ze scenariuszem Cyrano odejdzie i na wzgórzu pojawią się odpowiedzi do wyboru (proponuje wybrać to co ja czyli kolejno odp. nr. 1,1,2) i czeka już na was walka z Frederichem!! Kolo ma mocne ataki więc uważajcie. P wygranej 20000 EXP,10000 ELD i... miecz Fredericha ! Potem znajdziecie się w dungeonie. Cyrano jest osamontiony więc uważajcie na walki. Udajcię się w prawo a potem w dół. TU UWAGA ZACZNĄ SIĘ ODPOWIEDZI OSTATNIA SERIA POZWOLI WYBRAĆ RÓŻNE DROGI !! NIE WIEM JAK INNE ODPOWIEDZI WYPŁYWAŁY NA GRĘ ALE TE SĄ WAŻNE! ZARAZ WAM JE OPISZE (ODP.1 - droga nr.1 i ODP.2 droga nr.2!! Po krótkiej akcji zaczynamy z pierwszą serią. To dwie odpowiedzi które oznaczają: nr.1 Cyrano biegnie na spotkanie z kobietą swego życia,odp. nr.2 zostaje. Ja wybrałem nr.2 . Druga seria to cztery odpowiedzi w których możemy podziekować danym osobom. Nr.1 to Melinda, Nr.2 to Kana,Nr.3 to Silverna i Nr.4 to Esmerlada. Sami wybierzcie. Ja zdecydowałem się na Nr.3 czyli Silvernę. Potem najważniejsza trzecia seria ! Odpowiedź nr.1 opisze później a teraz opisze co należy zrobić gdy wybierzemy drogę z Odp. nr. 2. Znajdziecie się w forcie. Po pojedynkach idzcie w dół. Znajdziecie się w mieście. Tu możemy isc tylkow jedną stronę do zamku w prawo. W zamku idzcie na w prost cały czas aż dojdziecie do Mównicy yam znajdziecie kolejny Potężny Czar !!! Ziwedzcie zamek. Nie pogubicie się. Potem czekał na was będzie mały boss. Może byc trudno gdyż ma 11000 HP i potężne ataki magią. W tej walce oszczędzajcię Magię (MP) ! Bo po zwycięstwie kolejny boss !! Ma aż 50000 HP. Starajcie się nie stawać w koło niego grupą ma ma potężny atak na wszsytkei postacie. Po wygranej kupa EXP i kasy. Po krótkiej akcji pojawią się dwie opdpowiedzi nr.1 to ta w której drużynę opuści Kana ,odp. nr.2 sprawi że Kana pozostanie (ja wybrałem nr.2). Potem znajdziemy się na pustyni. Ruszajcie cały czas w prawo aż w końcu ją opuścicie. Następnie przydało by się nabić postaciom trochę wyższe LV. i zarobić troche kasy (jeśłi macie mało) bo są tu odpowiedni wrogowie. Następnie ruszajcie do jaskiń i pamiętajcie,żę już nie wrócicie!. Ten dungeon jest dość duży a w dodatku mamy tu też kilka teleportów ale właściwie nei można się w nim pogubić i z łatwością traficie do włąściwego (to ten na obok Fontanny Życia). Teraz znaleźliśmy się w futurystycznym labiryncie. Tu każde dobre zejście niżej to chrakterystyczny pentagram. Gdy zauważycie w końcu Żab (skorzystajcie z żabich usług),musicie być gotowi to już blisko.

 Jesteśmy na miejscu. Czeka na nieoczekiwana walka z Medtichem i Rihdelem (cały ekwipunke i LV. przez nas nabite prawdopodobnie mają wtej wlace). Mimo to walka będzie dość łatwa i nie poszalejsze z nimi. Następnie odrazu kolejna walka z bossem. Ma 45000 HP ale naszczęście nie ma mocnej obrony przed atakami. Po zwycięstwie mamy kolejnego bossa!! Tu nie będzie tak łatwo... Trzeba mieć już coś przygotowane. Sporo odnów HP i MP i niemożna zapomnieć o przedmiocie przywracającym do życia postać która ma 0 HP. Uważajcie na strzały tego bossa. Powinniście dać mu radę. Po walce znajdziesz się w ostatim małym dungeonie... Jako,że zbliżamy się ku końcowi gry nabij tu postacią przynajmniej 71/72 LV. dla Cyrano,kucie u żaby wszystko co najlepsze i niezapomnicie od odnowach HP I MP. Przed wejściem nabijcie też XP do Special Move i ruszajcie na ostatniego bossa !! Walka będzie trudna bo Cyrano walczy sam. Wróg ma 40000 HP. Atakujcie Special Move naprzemian z Potężnym Czarem. Gdy będziecie meli mało HP i MP odawiajcie sobie jak najwięcej HP i MP (bo boss jest stosunkowo wolny) najlepszymi służącymi do tego przedmiotami - nie żałujcie ! Po zwycięstwie niestey już zakończenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pamiętacie od moment gdy wybieraliście trzy serie odpowiedzi. Pora opisać co będzie się dziać gdy w 3 serii odpowiedzi wybierzemy tą pierwszą. Zaznaczam,że jest ona bardzo dramatyczna i zaskakująca. Jedziemy. Po krótkiej akcji ze scenariusza przejmiemy kontrolę nad Silverną (to chyba dlatego,że zazanczyłem ją wtedy we wsześniejszych odpowiedziach). Biegnijcie nią do zachodniego wyjścia z miasta. Później już Kaną (zauważyliści co spotkało Silvernę.....późneij spotka to też ...sami zobaczycie..) podążajcie na północ do wyjścia. Do drużyny przyłączy się Hoiste ! W dungeonie biegnicie na północ. Po krótkiej akcji znajdziemy się w mieście. Aktualna drużyna to Cyrano,Kana,Esmeralda,Isabel.po następnej akcji pojawią się dwie opdpowiedzi nr.1 to ta w której drużynę opuści Kana ,odp. nr.2 sprawi że Kana pozostanie (ja wybrałem nr.2). Ruszycie na pustynię. Jeśłi się dobrze rozejrzycie po niej to znajdziecie tu sklep w małej karawanie. Aby z niej wyjśc biegniemy cały czas w prawo. Poźniej dojdziemy do futurstycznej lokacji. Opuści drużynę Isabel a przyłączyy się Hoiste. W tym labiryncie każde dobre zejście niżej to chrakterystyczny pentagram. Gdy zauważycie w końcu Żaby (skorzystajcie z żabich usług),musicie być gotowi to już blisko silnego bossa.

Walka będzie trudna. Wróg ma 40000 HP. Atakujcie Special Move naprzemian z Potężnymi Czarami. Gdy będziecie meli mało HP i MP odawiajcie postacie. Po wygranej 95000 EXP i kasa. Niestety potem kolejny boss i znów trudno. Przedmioty suportujące to podstawa. Bez nich nie wygracie. Potem niestety zła waidomość kolejny boss !!!! Naszceście jest on już dośc średni bo ma tylko 20000 HP. Po tej koszmarnej przeprawie przez piekło walki jeszce nie skończy gry !!! W drużynie mamy posatcie: Chris,Medtich,Isabel i.. Cleonewitz. Startujemy w ostatnim już dungeonie. Tu możemy jeszce troche powalczyć,podbić LV. i przygotować się do ostatecznej rozgrywki.Z kim i jak walczyć to już zostawiam wam !!! Na koniec przygotujcie się na kopjące tyłki zakończenie gry ,mimo że umarł Cyrano !!!!!!!!!!!!!! Mam nadzieje,żę gra wam się podobała a jeśli coś przegapiłem (choć nie sądzę) to wybaczcie ale gra była długa i wymagająca....



11. TIPSY I PORADY

- Gdy są przychodzi czas zmiany drużyny lub ktoś ją puszcza to zdejmujcie mu dobre przedmioty,bo mogą się wam przydać.
- Zwracajcie uwagę na ceny w sklepach.Trzeba tanio kupować i drogo sprzedawać to klucz do zarobienia kupy szmalu na naprawdę drogie przedmioty !!
- Używajcie podczas walki Czarów, które rażą jak najwięcej przeciwników.
- Nie save'ujcie w miejscach gdzie dzieje się scenariusz lub w pomieszceniach (domki,sklepy) !
- Męczcie po kilka razy walki, za każdego wroga otrzymacie przedmiot !
- Znajdzcie wasze ulubione miejsca gdzie można nabić sporo EXP i ELD w walace bo na nie natraficie!
- Nie wstawiajcie przedmiotów, które dodają Czary do Listy postacią mającym 0 MP.
- Nauczcie się korzystać z mapy
- W grze jest dużo sekretów,więc bądzcie czujni bo każda odpowiedź może dać inny efekt!
- Jeśli macie miejsce na VMU zróbcie sobie na wszelki wypadek drugi save !
- Postaciom wstawiajcie broń o wysokiej Obronie.
- Zapoznajcie się z działaniem Czarów i Przedmiotów (najlepiej rozegrajcie kontrolną walkę i nie save'ujcie).
- Gdy nie możecie zabrać wrogowi większej ilośc HP, uciekajcie z pola walki.
- Miejcie w ekwipunku zawsze jakieś klucze,odowy HP i MP oraz przedmiot przywracający do życia.
- Przed walką z trudnymi bossami nabijajcie XP ze zwykłymi przeciwnikami aby móc potem odpalić Special Move lub Super Special Move.
- Starajcie nie blokować innych postaci podczas walki,bo nie będą mogły zatakować wroga.



12. KONTAKT I INFO

Mam nadzieje,że pierwszy poradnik do tej gry (z czego jestem dumny bo nigdzie nie zanjdziecie takiego opisu) wam pomógł,gdyż gra jest napawdę świetna i klimatyczna a w niektórych momenatch można się zaciąć. Myślę, że The Rhapsody Of Zephyr przypadła wam do gustu i że poświęcicie je czas.Napewno dodatkowo was przekona świetny scenariusz (oparty o powieść Aleksanrda Dumas) ,muzyka i rozbudowanie system gry. Polecam wszystkim fanom prawdziwych old'skoolowych rpg w 2D !!

Stronki w necie:
www.softmax.co.kr 

---------------------
AUTOR:
---------------------
(c) Copyright 2006 ROLLY

 


2005-2017 © SEGA-SKY Polska is fan site. All Rights Reserverd.
Sonic the Hedgehog, Dreamcast and all other SEGA, ATLUS, Sammy related trademarks and games © SEGA Sammy Holdings.