Shikigami No Shiro II - Poradnik
Developer & Producent: Alfa System
Platforma: SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU: 61
Gra Obsługuje: Pad, VMU, Vibration Pack, Arcade Stick, Modem
Liczba graczy: 1-2
Liczba GD-Rom: 1
SPIS TREŚCI:
1. PAD
Gałka: Nieużywana
Krzyżak: Poruszanie się po menu, poruszanie się postaciami podczas lotu, poruszanie specjalnym atakmi, przeskok w rankingach
A: strzał, przystrzymanie A powoduje specjalny atak, potwierdzenie w menu
A: klepanie A powoduje strzał
B: użycie Bomb, wycofanie się z menu
X: ciagły strzał bez specjalnego ataku
Y: nieużywane
L: nieużywane
R: nieużywane
X+Y+A+B+START: reset gry
START: start i pausa gry
2. POSTACIE
Oto postacie dostępne w grze oraz ich opis przydatności oraz ataków w poszczególnych trybach (przy wyborze postaci przesuwamy w lewo aby zmienić tryb gry postaci):
1. ROHTARU RUGA
Bardzo dobra postać z bardzo przydatnym Special Shoot i Bomb.
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza ducha, który sam likwiduje wrogów, można skupić się na omijaniu pocisków.
Bomb - atak o zasięgu 3/4 planszy na wszystkich wkoło, największe obrażenia są blisko postaci.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza ducha, który sam likwiduje wrogów i wraca do miejsca wypuszczenia, można skupić się na omijaniu pocisków.
Bomb - atak o zasięgu 3/4 planszy na wszystkich wkoło, największe obrażenia są blisko postaci.
2. SAYO YUHKI
Średnia postać, aczkolwiek przydają się osłony oraz niezły Bomb.
-Tryb 1-
Special Shoot - wpuszcza wirującą osłonę od dużym zasięgu ale jest wolna, absorbuje pojedyncze strzały.
Bomb - wypusza wokół siebie kule, dobra siła i niezły zasięg.
-Tryb 2-
Special Shoot - wpuszcza wirującą osłonę, absorbuje dwa typy strzałów i jest szybsza i ma mniejszy zasięg.
Bomb - wypusza wokół siebie kule, dobra siła i niezły zasięg.
3. GENNOJO HYUGA
Średnia postać ze dobrym Special Shoot i trochę za słabym Bomb.
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza kule energii, które rażą wroga oraz absorbują niektóre strzały, niezła siła.
Bomb - atak zbyt chaotycznego wilka, dobra siła, ale za bardzo się mota.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza kule energii ze wszystkich stron, które rażą wroga oraz absorbują niektóre strzały.
Bomb - atak zbyt chaotycznego wilka, dobra siła, ale za bardzo się mota.
4. FUMIRO O.Y
Dobra postać, szczególnie w trybie 1. W połączeniu Special Shoot i Shoot dajemy niezły popis. Niezły Bomb.
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza kulę, którą możemy sterować, bardzo dobry atak i średni czas trwania.
Bomb - atak na całą planszę, średnia siła i średni czas trwania.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza parę kul którymi możemy sterować, średni atak i czas trwania.
Bomb - atak na całą planszę, średnia siła i średni czas trwania.
5. KIM DE JOHN
Chyba moja ulubiona postać. Potrafi razić z dalekiego zasięgu i w dodatku możemy manewrować Special Shoot.
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza 3 noże, którymi można sterować po osi koła, dodatkowo absorbuje niektóre strzały.
Bomb - atak coś na wzór Ikarugi, czyli wystrzeliwuje bomby na wroga dodatkowo także strzela. Dobra siła rażenia.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza 2 noże, którymi można sterować w górę i w dół, dodatkowo absorbuje niektóre strzały.
Bomb - atak coś na wzór Ikarugi, czyli wystrzeliwuje bomby na wroga dodatkowo także strzela. Dobra siła rażenia.
6. NIIGI GB
Dobra postać na masę wypuszczanych strzałów. Trochę zawodzi special.
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza barierę, która absorbuje wszystkie strzały i odbija je na wroga.
Bomb - ciągły atak strzałami na wrogów, długo trwa, ale nie jest zbyt potężny.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza barierę, którą dodatkowo możemy poruszać i absorbuje wszystkie strzały i odbija je na wroga.
Bomb - ciągły atak strzałami na wrogów, możemy nim sterować, długo trwa, ale nie jest zbyt potężny.
7. ROGER SASURE
Niezła postać, aczkolwiek nie używa się dużo Special Shoot. Dużo strzelania. Robi rozwałkę łącząc Special Shoot ze zwykłym strzałem!
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza ducha, który wypuszcza kulki, które lecą w wybranym kierunku. Świetna siła aczkolwiek trochę za długo się ładują. Ale robi potworne zniszczenia bossom.
Bomb - Trochę utrudniony, bo musimy cały czas sterować postacią. Przez pewien czas Roger wiruje i niszczy wszystko. Średnia siła rażenia.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza ducha, który wypuszcza kulki, które rozlatują się na różne strony i wybuchają o dużym zasięgu. Dobra siła aczkolwiek trochę za długo się ładują.
Bomb - Trochę utrudniony, bo musimy cały czas sterować postacią. Przez pewien czas Roger wiruje i niszczy wszystko. Średnia siła rażenia.
8. CHIBI FUMIRU (Bonusowa postać, jak odkryć poniżej)
Dobra postać, szczególnie w trybie 1. W połączeniu Special Shoot i Shoot dajemy niezły popis. Niezła Bomb. Szybka.
-Tryb 1-
Special Shoot - wypuszcza kulę, którą możemy sterować, bardzo dobry atak i średni czas trwania.
Bomb - atak na całą planszę, średnia siła i średni czas trwania.
-Tryb 2-
Special Shoot - wypuszcza parę kul którymi możemy sterować, średni atak i czas trwania.
Bomb - atak na całą planszę, średnia siła i średni czas trwania.
3. TRYBY I OPIS
Oto opis trybów dostępnych w grze:
ARCADE MODE
GAME START
---> Normal Game (Muza Orginalna/Mix) - tu wybieramy normalny tryb gry, który dzieli się na:
- Normal Mode - (ON/OFF) - czyli zaczyna grać, wszystko jest na normalnych zasadach, możemy włączyć lub wyłączyć akcje ze scenariusza, czyli rysunki i dialogi.
- Easy Mode - (ON/OFF) - to tryb, w którym mamy łatwiejszą przeprawę, słabszych bossów, automatycznie załączaną BOMB w ciężkich sytuacjach oraz niestety tryb ten kończy się na planszy STAGE 3-2. Możemy włączyć lub wyłączyć akcje ze scenariusza czyli rysunki i dialogi.
---> Extreme Game (Muza Orginalna/Mix)
To tryb dla wytrawniejszych graczy, mnóstwo strzałów od wroga, silniejsi wrogowie i bossowie. Ciężki tryb. Wszystko dzieje się manualnie. Jeśli ktoś przejdzie ten tryb według mnie jest świetnym graczem :)
---> Main Menu
Powrót do głównego menu.
IR PASSWORD
--> To tryb dzięki któremu dostajemy hasło za nasze punkty i możemy je wykorzystać na stronie developera ALFA SYSTEM. Aby dostać hasło należy grać na normalnych ustawieniach, więc nic nie zmieniajcie w opcjach!!!
EXIT
Wyjście do głównego menu.
PRACTICE MODE
Jest to tryb, w którym możemy wystartować od dowolnej planszy i pobijać na nich rekordy. Oto opis:
STAGE x-x - czyli aktualnie męczona plansza
SCORE RECORD - aktualny rekord punktów
LAST SCORE - ostatnio wymęczony wynik
1-1 2-1 3-1 4-1 5-1 - wybór planszy
1-2 2-2 3-2 4-2 5-2
CHARA SELECT - wybór postaci
EXIT - wyjście
STORY RECOLLECT
Jest to tryb w którym możemy prześledzić wszystkie dialogi ze scenariusza postaci podczas gdy graliśmy. Zarówno dla jednego jak i dwóch graczy. Oczywiście, aby opcja START była aktywna musicie najpierw zagrać danymi postaciami. Jest tego całkiem sporo..
GALLERY MODE
Tu możemy obejrzeć wszystkie obrazki z gry poświęcone postaciom. Aby je odkrywać należy grać różnymi postaciami oraz ukończyć nimi grę w trybach Normal i Extreme na dowolnym poziomie trudności.
OPTIONS
Tu mamy:
Screen Mode: Horizontal 1, Horizontal 2, Horizontal 3, Vertical 1, Vertical 2 - czyli wybór ustawienia ekranu.
Game Difficulty: Very Easy, Easy, Normal, Hard, Very Hard - czyli wybór poziomu trudności
Live Recovery: 250000000/500000000, 300000000/600000000, 400000000/700000000, 500000000/800000000, 600000000/900000000 every - czyli wybór punktów po ilu przybędzie nam jedno oczko do życia.
Auto Save - wybór opcji automatycznego zapisu stanu gry
Vibration - czyli włączenie wibracji. POLECAM!
Button Assign - ustawienia pada
System Load - załadowanie stanu gry
System Save - zapis stanu gry
Sound - wybór pomiędzy trybem Stereo/Mono
BGM Test - przesłuchanie wszystkich utworów z gry (mogłyby być trochę lepsze)
BGM Volume - głośność muzyki
SE Volume - głośność wszystkich dźwięków
Voice Volume - głośność głosów postaci
EXTRA MENU - tak tak! tu możecie sobie jeszcze bardziej urozmaicić grę! Jeśli kilka razy przejdziecie grę to ujrzycie tę opcję. Możecie tu ustawić nowy tryb gry a także wielkość i ilość strzałów!
Exit - wyjście i zapamiętanie ustawień
4. JAK GRAĆ I TIPSY
Sama gra jest naprawdę prosta i daje niezłą satysfakcję. Zabawa polega na eliminowaniu wrogów, unikaniu strzałów, zbieraniu przedmiotów (to te złote monety), odpaleniu jak największych kombosów (x8) oraz niszczeniu jak najszybciej bossów.
Każda z postaci ma swój odrębny scenariusz zarówno dla jednego jak i dwóch graczy w ten sposób będziecie odkrywać masę rzeczy do Gallery Mode i Story Recollect.
Aby dostać się do rankingów nie można używać Continue.
Bomb i życie odnawiają się po jednym oczku po przekroczeniu ilości punktów ustawionych w opcjach. Bomb także się odnawia po naszej śmierci (jedno oczko), niestety nie działa w trybie Easy Mode.
Używajcie BOMB, jeśli macie już ostatnie życie albo czujecie, że nie dacie rady ominąć strzałów wroga.
Aby gracz drugi włączył się do gry wciśnijcie Start na padzie nr.2. Kontynuacje, punkty itp. są wspólne.
Najlepiej przechodzić grę na najłatwiejszych ustawieniach oraz w dwóch graczy.
Wraz z coraz większymi osiągnięciami oraz z coraz dłuższym czasem gry dostaniecie bonusowe kredyty (ja mam już NO LIMIT).
Aby zdobyć jak najwięcej punktów musicie robić dużo kombosów x 8, szybko niszczyć wroga i bossa oraz zbierać jak najwięcej przedmiotów (monet).
Aby grać drugim strojem postaci, po prostu zagraj jako Gracz nr.2.
Aby zagrać jako CHIBI FUMIRU po prostu przesuwaj podczas wyboru postaci będąc na FUMIRO O.Y w prawo aż pojawi się ta mała wiedźma :-).
Aby odkryć plansze do PRACTICE MODE musicie dojść do nich w normalnym trybie gry bez używania kontynuacji inaczej nie będą aktywne!
Aby zdobyć jak najwięcej przedmiotów (Monet) używajcie Special Shoot.
Po naszej śmierci pojawia się tyle przedmiotów (Monet) jakie uzbieraliśmy do tej pory.
OPIS STRZAŁÓW
RAPID - mamy go pod klawiszem X, jest to nieustanny zwykły SHOOT, bez włączania SPECIAL SHOOT.
SHOOT - zwykły strzał, jest pod klawiszem X lub A
RED SHOOT - strzał silniejszy x 1.2 i nabijający kombo x 8, pojawia się gdy przelatujemy blisko strzałów.
SPECIAL SHOOT - specjalny strzał danej postaci z danego trybu, włączamy go przez trzymanie klawisza A
BOMB - potężny atak na dużą ilość wrogów. W zależności od postaci o różnych właściwościach. Podczas jego użycia jesteśmy niezniszczalni oraz niszczymy wszelkiego rodzaju strzały wroga. Maksymalnie możemy mieć 5 BOMB.
KOMBA X 1,2,3,4,5,6,7,8
Aby zrobić kombo, należy przelatywać jak najbliżej wroga i strzałów (postać wtedy mruga na różne kolory). W zależności od odległości dostajemy kombo od 1 do 8 (kolor czerwony postaci to najpotężniejszy kombo x 8) i to cały sekret kombosów...
OMIJANIE STRZAŁÓW
Powoduje wykonanie komba oraz włączenie RED SHOOT.
Wrogie strzały są podzielone na następujące typy:
Zielone - nie można zniszczyć, ale może absorbować NIIGI GB
Czerwone - można zniszczyć zwykłym Shoot, może absorbować NIIGI GB, SAYO YUHKI, KIM DE JOHN, GENNOJO HYUGA
Żółte - nie można zniszczyć, ale może absorbować NIIGI GB, SAYO YUHKI
Różowe - nie można zniszczyć, ale może absorbować NIIGI GB
Inne - nie można zniszczyć, ale może absorbować NIIGI GB
A TO JAK WYGLĄDA NASZ EKRAN GŁÓWNY
PLAYER 1,2 SCORE - czyli ilość zdobytych punktów
TIME - czas pozostały do wykończenia bossa
BOMB - O O O O O - ilość bomb maksymalnie 5, odnawia się po zabiciu i po wybranej ilości punktów
LIFE - [][][] - ilość życia, maksymalnie 3, odnawia się po wybranej ilości punktów
x 8 - ilość kombosów x8
5. STRATEGIA WALKI
-== BOSSOWIE SHIKIGAMI NO SHIRO II ==-
Oto mały opis taktyk na bossów - ich poziom walki wzrasta wraz z trybem i poziomem ustawionym przez nas w opcjach:
GARUM
Cienias jakich mało - załatwiam go w 4s. Trochę sobie strzela.
ARALA CRAN
Kobieta z potencjałem. Trochę lepsza i wypuszczająca dużo strzałów. Ogólnie niegroźna. Trzeba ją załatwić szybko, bo później robi się nachalna.
NORNEN
Boss podzielony na części. Ogólnie druga i trzecia forma jest trochę upierdliwa. Ogólnie prosty boss.
ANOLEGOS DUNDEON
Ten pan robi już ładną zadymkę. Wypuszcza dużo strzałów. Na szczęście ma nie tak dużo życia. Ratujcie się podczas ostrego strzelania Bomb.
FREYE
Te spadające bryły mogą okazać się trudne. A to ze względu, że szare zbijamy zwykłym strzałem (SHOOT) a czerwone tylko SPECIAL SHOOT więc trochę się namęczycie. Nie używajcie Bomb bo to nic nie da. W dodatku masa strzałów do omijania..
FAI AJN & SAY AJN
Dwóch rycerzy robi sieczkę jak mało kto. W dodatku wypuszczają masę strzałów. Trzeba więc wykończyć ich szybko i najlepiej Bomb. Gdy już będą mieli mało życia złączą się razem, uważajcie i wykończcie ich wtedy.
MIMIR
Dość ciężki boss. W dodatku ściany się zwężają poprzez używane przez niego kule, więc radzę je niszczyć. Ma dużo życia ale z przynajmniej dwoma Bombami dacie radę. Ma dużo życia i na szczęście nie kosi bardzo strzałami.
YUKARI HORIGUCHI
Zaczyna się jazda... Dziewczyna używa kart, które strzelają na lewo i prawo - możecie je zbijać, w dodatku napiera wielkimi meteorami... Ma dużo życia więc bez Bomb nie wygracie... Trudna walka.
SHINTARO KUGA
Totalny hardcore. Gość smiga strzałami, że nie daje się ich omijać i w dodatku ciężko go trafić... Bez bomby odłóżcie od razu pada.. W dodatku ma kupę życia.. Dobry trening przed ostatnim bossem.
WORLD ORDER
Koszmar! Piekło! Ten ostatni boss to naprawdę wyższa szkoła jazdy... Aczkolwiek fajnie zrobiony i fajne głosy z siebie wydaje :) Bez przynajmniej 3 Bomb nie wygracie. Boss ten zapełnia cały ekran strzałami, nie ma gdzie się nawet przecisnąć.. I robi to coraz szybciej a strzałów jest coraz więcej.. Po pokonaniu Brawo !! Zakończenie... Uff ja grałem na poziomie Very Easy....
6. RANKINGI
Oto opis rankingów i o co w nich chodzi:
PAMIĘTAJCIE ŻE WASZE REKORDY MOŻECIE ZAREJESTROWAĆ W RANKINGU NA OFICJALNEJ STRONIE ALFA SYSTEM !!!!!!!!
--- Ranking po przejściu planszy ---
TIME BONUS - bonus punktowy za szybkie rozwalenie bossa.
->Twój obecny wynik
->Top - wynik najlepszego gracza
GET ITEMS - zebrane przedmioty (monety)
->Twój obecny wynik
->Top - wynik najlepszego gracza
X 8 ACTION - ilość kombosów x 8
->Twój obecny wynik
->Top - wynik najlepszego gracza
STAGE TOTAL - punkty zdobyte na obecnej planszy
->Twój obecny wynik
->Top - wynik najlepszego gracza
->Top Player - najlepszy gracz
CLASS & POSITION - czyli klasa i pozycja w rankingu oceniana podług najlepszego wyniku najlepszego gracza
--- Ranking po skończonej walce ---
DAMAGE TIMES - czyli ilość straconych żyć
CONTINUE - ilość użytych kontynuacji
GOT ITEMS - ilość zebranych przedmiotów (monet)
REACHED STAGE - plansza na której zostaliśmy zabici
X 8 ACTION - ilość kombosów x 8
X 8 BOSS KILLED - ilość kombosów x 8, którymi zabiliśmy bossa
BOMB USED - ilość użytych Bomb
SCORE - wynik punktowy
YOUR CLASS - klasa GRACZA. W sumie z klasami no nie wiem jak jest, wiem że podzielone są na kolory.
--- Total Ranking ---
Tryb Gry (Easy, Normal, Extreme, 2-Players, Characters Ranking)
1TH 2ND... (pozycja) Imię Score (Punkty) Postać Tryb Postaci
Klasa Stage (Plansza) X8 (komba)
--- Practice Ranking ---
Tutaj tylko nabijamy punkty (SCORE) do rekordów bez innych podsumowań. Plansze to tylko te odkryte przez nas bez używania kontynuacji.
KONTAKT I INFO
Mam nadzieję że poradnik się przyda bo według mnie jest to bez wątpienia najlepszy i najbardziej wciągający shooter w jakiego grałem. Shikigami no Shiro II na pewno was bardzo miło zaskoczy a reszta shooter'ów pójdzie w odstawkę. Jeśli nadal będą wychodzić na Dreamcasta takie tytuły to ja już zacieram ręce!. No to padziki w dłoń!!!!:)
Pamiętajcie o rankingu na stronie www Alfa System!
Stronki w necie:
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl