REKLAMA NA PORTALU SEGA-SKY

 


Tworzenie Tła w Biosie konsoli Dreamcast

  
Platforma - Sega Dreamcast
Autor -
Rolly
 

 

Dzisiejszy felieton będzie poświęcony modyfikacji i tworzeniu własnego tła pod menu w Biosie konsoli Dreamcast. Nikt z nas pewnie nie wpadł by na pomysł iż jest to możliwe w tak łatwy sposób - dzięki zwykłemu sejwowi.

Wszystko zaczęło się od Sonic Team, którzy w pożegnaniu z DC ich grą Puyo Puyo Fever umieścili kod w stanie gry, dzięki któremu nasze menu w konsoli może zmienić wygląd.

Przejdźmy więc do konkretów i narzędzi ,które będą nam potrzebne podczas pracy.

Zaopatrzcie się więc w :

  • * Program Dreamexploer dla DC (dział Downloads)

  • * Dowolny hexedytor (najlepiej z możliwością kopiuj/wklej)

  • * WinPvr (PVR Tool) (dział Downloads)

  • * Vmi Writer (dział Downloads)

  • * Dowolny program do obróbki/edycji grafiki

Gdy mamy już gotowe narzędzia – musicie wiedzieć że istnieją dwa sposoby na stworzenie nowego tła w biosie DC.

Pierwszy to znacznie trudniejszy ale dający więcej swobody sposób, dzięki któremu bez problemu stworzycie własny obraz i wrzucicie go za pomocą przeglądarki DC, karty Nexus czy nawet do karty pamięci w dowolnym emulatorze makarona.

Drugi sposób ogranicza nas tym jakie obrazy wypalimy na czystym CD i zamienimy je przy pomocy programu DreamExplorer. Tak przygotowany sejw musimy zgrywać jednym ze znanych sposobów aby znalazł się na PC.

Zacznijmy więc od pierwszej opcji.

Dowolnym programem graficznym przygotowujemy obraz o wymiarach 128x128 pikseli (co gwarantuje nam najlepszą jakość tła i zarazem spory sejw zajmujący około 65 bloków) lub mniejszy.

Obracamy go o 180 stopni (bios DC odwraca obrazy oraz rozciąga je na boki) i gotowy plik zapisujemy w formacie .BMP

Następnie uruchamiamy program WinPvr (PVR Tool) i otwieramy stworzony przez nas obraz .BMP, nic nie robiąc zapisujemy go z menu File opcją Save As.. w następujących przykładowych parametrach.

Mamy gotowy plik PVR.

Teraz uruchamiamy dowolny HexEdytor i otwieramy nim nasz plik PVR oraz gotowy sejw z Puyo Puyo – ściągniecie go stąd.

Z naszego pliku PVR zaznaczamy wszystkie dane od początku do końca, natomiast w pliku ze stanem gry z Puyo Puyo Fever odnajdujemy ciąg znaków z charakterystycznymi danymi dla pliku PVR (czyli GBIX / PVRT) i zaznaczamy wszystkie dane począwszy od PVRT (rys. Poniżej) zatrzymując się na samym końcu sejwa.

W to miejsce wstawiamy nasze dane skopiowane ze stworzonego przez nas pliku PVR.

Zapisujemy zmiany w stanie gry.

Pora uruchomić program VMI Writer ,który stworzy nam rozpoznawalny dla DC plik .Vmi. Jak to zrobić opisałem w tym oto felietonie. Ważne ! W oknie Vmu File Name koniecznie musi znajdować się ten tekst EXTRA.BG.PVR (rys. poniżej).

Po stworzeniu pliku .VMI możemy już gotowe tło przetestować np. na emulatorze zanim powędruje na naszą kartę VMU. Powinniśmy otrzymać coś takiego.

Dreamcast Bios

Lub inny przykład :

Dreamcast Bios

Pozostało nam jeszcze pokrótce opisać sposób w którym nie ma potrzeby używania komputera PC.

W tym celu nagrywamy na CD i odpalamy program DreamExplorer na naszym Dreamcascie.

Nagrywamy lub znajdujemy CD na którym znajdują się jakiegoś typu pliki graficzne. Zamieniamy CD z Dreamexplorerem na naszą płytę z grafiką. Wybieramy opcję Open CD i odnajdujemy grafikę (format - png, JPG, BMP,PVR). Klikamy klawiszem A na jednej z nich i opcją Save As BIOS BG zapisujemy gotowe tło na naszej karcie pamięci w wybarnej rozdzielczośći (im większy sejw tym lepsza jakość naszego obrazu w biosie. Z gotowym stanem gry możecie zrobić co chcecie.

Jeśli natomiast ktoś woli wszystko na gotowo, niech spróbuje użyć Internetowego narzędzia, którego autorem jest Speud. Znajdziecie je pod tym adresem.

To wszystko. Proste prawda.



2005-2017 © SEGA-SKY Polska is fan site. All Rights Reserverd.
Sonic the Hedgehog, Dreamcast and all other SEGA, ATLUS, Sammy related trademarks and games © SEGA Sammy Holdings.