REKLAMA NA PORTALU SEGA-SKY

 

  WŁASNA IKONA W MENU I EFEKT 3D
Autor - Rolly

 

 

Dziś zajmiemy się kolejną modyfikacją naszego Decekowego Menu. Tym razem czas na Ikony.

Oto co będzie nam potrzebne do pracy (wszystkie programy dostępne w dziale Download) :

  • * Gotowy sejw (VMI + VMS) przygotowany przeze mnie (wraz z Puyo Puyo Fever 3D BIOS Hack)

  • * Program do obróbki grafiki (LView ewentualnie płatne Ulead Photo czy Photoshop)

  • * Program BmpToVmu

  • * Dowolny Hex Edytor z możliwością Kopiuj/Wklej (używałem programu WinHex)

  • * Opcjonalnie połączenie z Internetem.

Pracę zaczniemy na darmowym i przydatnym programie LVIEW (wersja Trial nie ma ograniczeń), w którym stworzymy szybką konwersję wybranego przez nas obrazu.

Otwieramy, więc nasz plik (najlepiej, aby było to BMP) i z menu Image wybieramy opcję Resize. Zmniejszamy go do 32x32 pikseli jeśli nasz obraz jest za duży. Następnie ponownie z menu Image wybieramy opcje Global Pallete i koniecznie wpisujemy ilość kolorów nie większą niż 16. Gotowy plik zapisujemy jak .BMP.

Teraz na nasz Hdd ściągamy program VMUTOBMP, powiedzmy na partycję D:

Z Menu Start naszego komputera wybieramy opcję Uruchom (komenda cmd) aby dostać się do DOS’a. Przechodzimy na partycję komendą D:

Wpisujemy komendę (Zdjęcie poniżej) : BMP2VMU nazwa_pliku.BMP nazwa_pliku_docelowego

Otrzymaliśmy gotowy plik, który otwieramy w Hexedytorze.

Kopiujemy obowiązkow całą jego zawartość (łącznie 544 bajty) i wklejamy do naszego przykładowego stanu gry (czyli Pliku .VMS), który już czeka sobie na edycję również w Hexedytorze.

W nim zaznaczamy 544 bajty (start na linii 11, kończymy na 44 lub według Offsetu – Start na 160, koniec na 688).

Gotowe. Mamy już kolorową ikonę (możemy ją także umieścić w dowolnym sejwie lub np. z naszą grą homebrew itp.).

Jeśli ktoś z was chce mieć także czarno - białą wersja na wyświetlaną na LCD karty pamięci musi wykonać klika poniższych czynności. Oczywiście musicie się liczyć z tym, iż bardziej szczegółowy jest obraz kolorowy, tym bardziej niewyraźny będzie czarno-biały.

Z Menu File w górnym lewym rogu na stronie BlueSwirl wybieramy opcję Open Frame i z dysku zaznaczamy nasz obraz (prawa ramka). Następnie klikamy na LOAD. Następnie ponownie z Menu File zaznaczamy opcję Save Frame i z prawej ramki wybieramy VMS Icon (32x32) i zapisujemy plik na domowym hdd. Następnie otwieramy zapisany plik w Hexedytorze i zaznaczamy całość począwszy od 3 linijki.

Kopiujemy dane i wklejamy je w sejw z Ikoną. Zaczynając także od 3 linijki i kończąc na 8 linii (robiąc zwykła zamianę danych - można potraktować to jako odwrotność rys. nr.1).

Ikona kolorowa (wyświetlana w biosie DC) oraz czano-biała wyświetlana na VMU gotowe !

Teraz ostatnia rzecz, a właściwie dodatek. Chodzi o uzyskanie efektu 3D do menu, który zastosowano w grze Puyo Puyo Fever. W tym celu wykonamy tylko jedną czynność.

W otworzonym w Hexedytorze sejwie z ikoną, odnajdujemy linię danych pokazaną na rysunku poniżej (lub Offset 704). Jeśli chcemy, aby klawisz START na padzie aktywował specjalne Menu, w to samo miejsce w naszym stanie gry z ikoną wklejamy te oto dane z rys. poniżej (zawarłem je w przykładowym pliku z ikoną do ściągnięcia, który znajduje się na początku Felietonu także, jeśli bazujecie na mojej ikonie nie musicie wklejać tej linii).

Gotowy sejw nagrywamy na CD i zgrywamy przy pomocy Dream Explolera, Kartą Nexus lub poprzez przeglądarkę internetową, ewentualnie sprawdzamy na emulatorze i dzielimy się nią ze światem na stronie Blue Swirl.

Puyo Puyo Fever Bios Hack Puyo Puyo Fever Dreamcast Menu Hack

To wszystko – wasz DC znów przybierze ciekawe (świąteczne) barwy.

Autor - ROLLY


2005-2018 © SEGA-SKY Polska is fan site. All Rights Reserverd.
Sonic the Hedgehog, Dreamcast and all other SEGA, ATLUS, Sammy related trademarks and games © SEGA Sammy Holdings.