REKLAMA NA PORTALU SEGA-SKY

 


EKSKLUZYWNY WYWIAD Z PROJECT FIRESTORM

Przeprowadził - Rolly

 

 

Pytanie : Jak wpadłeś na idee aby stworzyć grę na Dreamcast'a ? Czy może dlatego, że jesteś wielkim fanem Segi ?

PFS : Ten pomysł powstał jakby po drodze. Miałem całkiem sporo wolnego czasu, znalazłem narzędzia, kiedyś wykonałem całą oś programu i kompilatory więc zabrałem się do działania. Padło na DC ,właśnie ze względu na moją sympatię do tej firmy.

PYTANIE : Nie było problemów z programowaniem dla DC ?

 PFS : Ogólnie wszystko było by prostsze gdyby ktoś sprawił mi prezent w postaci dokumentacji, posiadam dość szczupłe opisy w dodatku po angielsku więc za większość zabrałem się sam.

PYTANIE : Czy dużo czasu czasu zajmuję zbudowanie płynnej i dobrej gry dla Dreamcast'a ? 

PFS : Dobre pytanie, aby gra była szybka i płynna musi zawierać sporo kodu. Wcześniej pisałem dość małe programy ,więc musiałemsię przystosować, a wtedy wszystko poszło z górki. 

PYTANIE : Czy pracujesz zupełnie sam ?

PFS : Częściowo. Jestem odpowiedzialny za programowanie, design poziomów (planowanie i koncepcja). Grafiką i rysowanieM zajmuję się ktoś inny w zespole. Natomiast nie mamy mocnego punktu jeśli chodzi o muzykę.

PYTANIE : Więc, czy możliwa jest współpraca z wami ?

PFS : to zależy od naszych potrzeb. Mamy dużo grafików znających się dobrze na 2D , lecz brakuje nam typowych artystów. Jak wspomniałem mamy problemy z dźwiękowcami ,więc są mile widzianI gdyż mamy nie dobory kadrowe w tej dziedzinie.

PYTANIE : Kto jest szefem Project FireStorm ?

PFS : Hehe, dobre pytanie. Ogólnie nie ma takowego u nas. Każdy ma swoje zadanie i je wykonuje. Gdy ktoś chce coś skonsultować , obejrzeć jakieś PLANY, rysunki poprOstu robi to z resztą ekipy. Mamy wolność w działaniu i jak do tej pory nie było żadnych spięć I negatywnych opinii co do naszej pracy.

PYTANIE : Jak było z projektem Blue Sabers ?

PSF : Ten shooter z PC (nie jest autorstwa Project Firestrom) został wyprodukowany przez nas na WYKUPIONEJ licencji, na potrzeby zachodniego rynku.

PYTANIE : A co z tym krótkim wideo pokazującym odrzutowiec z Blue Sabers ?

PFS : To był krótki program testowy modelU 3D, aby zapoznać się z wydajnością konsoli.

PYTANIE : I jak udały się testy ?

PFS : Są na dobrej drodze.

PYTANIE : Czy można więc liczyć na konwersję Blue Sabers w przyszłości na DC ?

PFS : Nie miałem już od dłuższego czasu kontaktu z producentem BLUE SABERS, ale podczas ostatniej dyskusji - zgodził się na ten projekt. Jednakże zamiana kodu nie jest aż taka prosta i chwilowo nie mam na to czasu. Obecnie nie ma sensu zapowiadać tego projektu skoro reszta jest jeszcze nie skończona.

PYTANIE : No tak, a co stało się z Karugamo ?

PFS : Wszystko na temat tego projektu było już właściwe zdecydowane, podpisany został nawet kontrakt. Ale wtedy nagle STRONA WWW i adres e-mail właściciela i pomysłodawcy przestały być dostępne. Nie otrzymałem także żadnej informacji z urzędu pocztowego. Dlatego zdecydowałem się wziąć za nowy silnik do nowej gry, a ten projekt zamrozić.

PYTANIE : Myślisz o TimeHunter - tak ? 

PFS : Zgadza się. To był pomysł niezbyt komercyjny i bałem się trochę o jego przyszłość, ponieważ Sprite'y były w niskiej rozdzielczości.

PYTANIE : Jeden z filmów daje już pewien obraz gry, czy będą jakieś zmiany ?

PFS : Zmiany będą głownie w otoczeniu i wewnętrznym polu widzenia gracza. Mam teraz znów więcej czasu więc czasem pracuję nawet cały dzień.

PYTANIE : Czy twoje hobby wpłynęło na twoją rzeczywistą pracę ?

PFS : Tak, I otworzyłem sklep z grami wideo i salon Arcade w Monachium.

PYTANIE : Czy nowa gra PT. Feur Frei została wystawiona do testów w twoim sklepie ?

PFS : Kiedyś wystawiłem ją klika razy i kilku kupujących miało już możliwość w nią zagrać nawet w opcji dla 4 graczy.

PYTANIE : A projekt Boo Battle [albo Boo Adventure] ? 

PFS : Właściwie chciałem od razu zabrać się za Boo Battle po zatrzymaniu Karugamo , ale jak wspomniałem chciałem wtedy mieć więcej czasu dla siebie.

PYTANIE : To dodaje otuchy, że jest jeszcze sporo nowych projektów w produkcji ,ale co się stało z tytułami takimi jak Dragon Country, Dragon Country Saga, czy gra typu Jump n' run ?

PFS : Ktoś cię dobrze poinformował. Dragon Country Saga była moim pierwszym małym odważnym silnikiem, ponieważ nawiązywał on głownie do PC'towych strategii. Jednakże w tamtym czasie nie miałem jakiejś wielkiej dokumentacji, więc moje umiejętności rozwijały się z czasem. Dragon Country to jakby "szkic". Projekt zamknął się w wewnętrznej technicznej demonstracji i wyglądał podobnie jak REZ. Co do gry typu Jump n' Run to także był swoisty test kolizji Z przedmiotami ,który miał się sprawdzić przy klonie Metal Slug.

PYTANIE : Wróćmy do aktualnych projektów. Po Blue Sabers raczej nic nie działo się u was w team'ie. Kiedy znów uderzycie do sklepów ?

PFS : Mała wersja Demo Feur Frei będzie niedługo dostępna na naszej stronie. Wersja CD jest nadal w produkcji i będzie skończona za około 6-8 tygodni , a W praktyce aż prace się zakończą.

PYTANIE : Mało wiemy na temat Feur Frei ,co nas spotka w tym tyle a co będzie zmienione, dopracowane - aby mogło nas pozytywnie zaskoczyć ?

PFS : DiagramY wyników są cały czas zmieniane, chwilowo jest w nich straszny bałagan. Następnie zostaną wygładzone pociski i staną się bardziej widoczne. Zobaczymy może zmienimy też nieznacznie Sprite'Y strzałów.

PYTANIE : A co z dźwiękiem ? 

PFS :  Bardzo się nie zmieni , A z czasem staje się coraz lepszy.

PYTANIE : Krótki pokaz dźwiękowy był raczej dość ponury czy reszta będzie podobna ? 

PFS : Nie . To był krótki sampel. Finalna wersja będzie zdecydowanie lepsza, wszystko jest na dobrej drodze ale jak wspomniałem mamy dźwiękowe braki ,więc sam się tym zajmuję.

PYTANIE : Cena wersji CD została ogłoszona na 24.95 Euro.

PFS : Tak, ale mamy jeszcze trochę czasu więc cena może wahać się od 20 do 25 euro. 

PYTANIE : Jaki jest spodziewany nakład Feur Frei ? 2000 kopii ? 

PFS : Hmm... Myślałem raczej o 200. 

PYTANIE : To nie jest za dużo... 

PFS : Można złożyć Preorder. Dostosowaliśmy ilość sztuk do ludzi zainteresowanych grami typu Bomberman i shmupI posiadaczy DeCe, jest ich całkiem sporo. Naturalnie jeśli będzie zapotrzebowanie zwiększymy nakład hehe. 200 sztuk do dobry punkt odniesienia. 

PYTANIE : Czy planujecie uderzyć z grami PFS na światowy rynek ? vide projekt Last Hope ,który cieszy się ogromnym zainteresowaniem .

PFS : Chciałbym ale mamy spory problem z wydawaniem gier na tą skalę. Skontaktowaliśmy się z osobą odpowiedzialną za marketing Last Hope. Zobaczymy co z tego wyniknie.

PYTANIE : Czy można wzbogacić się na grach z DC ?

 PFS : Można , wczoraj kupiłem swoje drugie Porsche... 

PYTANIE : Ale na poważnie. Można żyć z takich projektów ?

PFS : Z takich małych jak nasze - nie sądzę. Zwykła praca którą wykonujemy na codzień  dodatkowo je stopuje - a tak pchałoby się je do przodu. Wszyscy pracujący w Project Firestorm tworzą w wolnym czasie. Robimy gry ,ponieważ to lubimy i przy okazji udaje się coś na tym zarobić.

PYTANIE : dlaczego nie oferujecie gier bezpłatnie ?

PFS : Powód jest prosty. To w pewien sposób wyzwanie i szacunek dla naszej pracy. Zakupiony produkt budzi większe reakcje graczy. 50 sprzedanych CD znaczy dla nas więcej niż 5000 ściągnięć. To ryzyko, w które wlicza się koszty produkcyjne CD oraz własny wkład pracy i finansów.

 PYTANIE : Czas na szybkie pytania. 

PYTANIE : Czy TimeHunter ukaże się 2007 roku ? 

PFS : Tak. 

PYTANIE : Czy Karugamo kiedykolwiek ukaże się na rynku ? 

PFS : Tak, ale prawdopodobnie przyjmie inną nazwę oraz będzie opierać się o inne diagramy i schematy.

 PYTANIE : Twój ulubiony Projekt ?

PFS : Boo Adventure i Boo Battle.

PYTANIE : Dlaczego ? 

PFS : Uwielbiam ten styl. 

PYTANIE : Jak wysoce oceniasz szanse na konwersję Blue Sabers na DC ?

 PFS : Aktualnie jakieś 70 %. z czasem podejmiemy oficjalną decyzję. 

PYTANIE : Czy możemy liczyć na jakiś inny projekt ? Np. Beat'em up ?

 PFS : A czemu pytasz ? 

PYTANIE : Wywnioskowałem to z losów Dragon Country. 

PFS : Kiedyś napewno.

PYTANIE : Więc co to będzie ? 

PFS : Strategia albo klon Metal Slug. 

PYTANIE : Kiedy możemy się go spodziewać ?

 PFS : Dobre pytanie, więc poproszę następne.

 PYTANIE : Kiedy zacząłeś swoją przygodę z grami wideo ?

 PFS : od czasów Atari 2600 czyli około.. 1985 roku.

 PYTANIE : Kto według Ciebie tworzy najlepsze Shooter'y ?

 PFS : Cave

 PYTANIE : Ulubiony tytuł z tego gatunku ?

 PFS : Ketsui / Guwange

 PYTANIE : Najlepsza gra na konsolę Dreamcast ubiegłych lat ?

 PFS : Radilgy

PYTANIE : Ostatnie już pytanie ,które zainteresuje osoby nie mające w domu DC.
Czy któryś z projektów był testowany na jednym z dostępnych emulatorów DC i jak działa ?

PFS : Szczerze - nie wiem. Nigdy tego nie sprawdzałem. Używam przystawki łączącej DC z PC do transferu danych, więc nie mam pojęcia.

ROLLY : Dziękuje za ten obszerny wywiad dla SEGA Support Site. Życzę powodzenia i owocnych prac.

PFS : Również dziękuje.

PS. W dzial Downloads znajdziecie eksluzywne FIlmy, udostępnione tylko naszej stronie. Zapraszam także na stronę PF - www.project-firestorm.com

 

(c) Copyright 2007 PROJECT FIRESTORM & ROLLY



2005-2017 © SEGA-SKY Polska is fan site. All Rights Reserverd.
Sonic the Hedgehog, Dreamcast and all other SEGA, ATLUS, Sammy related trademarks and games © SEGA Sammy Holdings.