Tworzymy własne graffiti w Jet Set Radio
Od kiedy oficjalna strona Jet Set Radio została zamknięta oraz nie mogłem łączyć się już z internetem przez DC'kowy modem, szukałem narzędzi, dzięki którym mógłbym stworzyć własny obraz, zgrać go na VMU i następnie malować go gdzie popadnie używając spray'a. Niestety poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem, więc nie pozostało mi nic innego jak wytężyć swój mózg i stworzyć graffiti własną metodą. Krótko mówiąc po nie przespanej nocy - udało się.
Oto pierwszy tego typu mały felieton, w którym krok po kroku wszystko opiszę.
Wymagane narzędzia
Na samym początku musimy zaopatrzyć się w kilka prostych narzędzi. Oto one:
- Hex edytor z opcją Kopiuj/Wklej (najlepiej testowa wersja programu Winhex)
- Dowolny program do prostej obróbki grafiki (FastStone, Microsoft Photo Editor, Paint)
- Program Vmi Writer, dzięki któremu stworzymy plik kontrolny dla VMU czyli .Vmi
- Przygotowane przeze mnie stany gry z JSR (Dostępne poniżej)
- Dream Explorer lub opcjonalnie połączenie internetowe ew. karta Nexus, dzięki czemu zgramy stworzony przez nas sejw na kartę pamięci (Dostępny w dziale Downloads)
Przygotowanie obrazów
Całą pracę zaczynamy od przygotowania naszych obrazów, które obowiązkowo muszą mieć poniższe wymiary:
- 128 x 128 pikseli dla małego graffiti
- 256 x 128 pikseli dla średniego graffiti
- 512 x 128 pikseli dla dużego graffiti
Wszystko powinno wyglądać jak na poniższych przykładowych fotkach (oczywiście zdjęcie możecie dowolnie zmodyfikować).



Instrukcja krok po kroku
- Stworzone przez nas gotowe graffiti zapisujemy koniecznie w formacie .JPG, jakość kompresji nie ma dużego znaczenia, ale musicie wiedzieć, że czym będzie ona lepsza, tym nasz sejw będzie zwiększał swoją liczbę bloków zajmowanych na VMU.
- Kolejną rzeczą jest ściągnięcie zmodyfikowanych przeze mnie stanów gry z JSR:
- ten plik .VMS dla małego graffiti
- ten plik .VMS dla średniego graffiti
- ten plik .VMS dla dużego graffiti
- Gotowy obrazek w .JPG i wybrany plik .VMS otwieramy przy pomocy Hex Edytora.
- Odnajdujemy w nich dane przedstawione na poniższych rysunkach. Kolejno dla pliku .VMS zaznaczając dane od pierwszego
·Ò.C…
i kończąc na·Ò
.


Następnie w otworzonym pliku .JPG odnajdujemy pierwsze w kolejności dane zaczynające się także od ·Ò.C
i zaznaczamy je aż do samego końca.

- Z pliku .VMS usuwamy zaznaczony obszar i wklejamy ten, który skopiowaliśmy z pliku .JPG.
- Tak zmodyfikowany plik .VMS - zapisujemy.
- Pora utworzyć plik, dzięki któremu nasza konsola rozpozna nasz sejw - czyli .VMI. Uruchamiamy więc program VMI Writer i postępujemy zgodnie z tym poradnikiem, pamiętając o tym aby w rubryce "VM file name" znalazł się odpowiedni tekst:
JETSET___SMA
dla małego graffitiJETSET___LAR
dla średniego graffitiJETSET___XLA
dla dużego graffiti

- Gotowe pliki .VMI & .VMS możemy sprawdzić np. na emulatorze.
- Aby zgrać je na VMU wypalamy CD i kopiujemy programem Dream Explorer lub korzystamy z innych możliwości zrzucenia ich na kartę pamięci (np. przez kartę Nexus czy poprzez przeglądarkę internetową).
Efekt końcowy
Gotowe! Nasze wypociny możemy używać już grając w Jet Set Radio! Wygląda to tak:

Pamiętajcie, że całość działa także w drugą stronę - czyli ze zgranego sejwu z graffiti można wyciągnąć plik .JPG!
Jak widzicie - dla chcącego nic trudnego, a zabawa w hex edytorze może przynieść bardzo ciekawe efekty.
Kontakt
Masz pytania dotyczące portalu czy kanału na YouTube? Interesuje Cię reklama? Chcesz współtworzyć stronę? Napisz do nas!
• Forum: Zajrzyj i dołącz do naszej społeczności!
• O redakcji portalu: Kliknij po więcej informacji
• E-mail: rolly(@)sega.c0.pl