Tworzymy własne grafitti w Jet Set Radio (Hack)  |  Autor - Rolly

 

 

Od kiedy oficjalna strona Jet Set Radio została zamknięta oraz nie mogłem łączyć się już z internetem przez DC'kowy modem, szukałem narzędzi, dzięki którym mógłbym stworzyć własny obraz, zgrać go na VMU i następnie malować go gdzie popadnie używając spray’a. Niestety poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem, więc nie pozostało mi nic innego jak wytężyć swój mózg i stworzyć graffiti własną metodą. Krótko mówiąc po nie przespanej nocce – udało się.
Oto Pierwszy tego typu mały felieton, w którym krok po kroku wszystko opiszę.

Na samym początku musimy zaopatrzyć się w kilka prostych narzędzi. Oto one :

-
Hex edytor z opcją Kopiuj/Wklej (najlepiej testowa wersja programu Winhex)
- Dowolny program do prostej
obróbki grafiki (FastStone, Microsoft Photo Editor, Paint)
- Program
Vmi Writer, dzięki któremu stworzymy plik kontrolny dla VMU czyli .Vmi.
- Przygotowane przeze mnie stany gry z JSR (Dostępne poniżej)
-
Dream Explorer lub opcjonalnie połączenie internetowe ew. karta Nexus, dzięki czemu zgramy stworzony przez nas sejw na kartę pamięci (Dostępny w dziale Downloads)

Całą pracę zaczynamy od przygotowania naszych obrazów, które obowiązkowo muszę mieć poniższe wymiary :

-
128 x 128 pikseli dla małego graffiti
-
256 x 128 dla średniego graffiti 
-
512 x 128 dla dużego graffiti

Wszystko powinno wyglądać jak na poniższych przykładowych fotkach (oczywiście zdjęcie możecie dowolnie zmodyfikować).

 

Stworzone przez nas gotowe graffiti zapisujemy koniecznie w formacie .JPG, jakość kompresji nie ma dużego znaczenia, ale musicie wiedzieć, że czym b edzie ona lepsza, tym nasz sejw będzie zwiększał swoją liczbę bloków zajmowanych na VMU.

Kolejną rzeczą jest ściągnięcie zmodyfikowanych przeze mnie stanów gry z JSR. Czyli kolejno :


-
ten plik .VMS dla małego graffiti
-
ten plik .VMS dla średniego graffiti
-
ten plik .VMS dużego graffiti

Spytacie czemu właśnie taki typ sejwu ? Już tłumaczę. Kopiując i edytując plik z graffiti, napotykałem na dziwny błąd. Graffiti było ucięte lub miało dziwne proporcje. Okazało się, iż połowa danych w stanie gry odpowiada za jego kształt (zaczynających się od
This is the graffiti that you created) a druga połowa (zaczynająca się od (C) SEGA ENTERPRISES, LTD 1996-2000) za wygląd. Wypełniłem, więc cały obraz kolorem, dzięki czemu otrzymałem pełnoekranowy rysunek.

Gotowy Obrazek w .JPG i wybrany plik .VMS otwieramy przy pomocy Hex Edytora.
Odnajdujemy w nich dane przedstawione na poniższych rysunkach. 
Kolejno dla pliku .VMS zaznaczając dane od pierwszego
· Ủ.C…

i kończąc na ·

Następnie w otworzonym pliku .JPG odnajdujemy pierwsze w kolejności dane zaczynające się także od · Ủ.C i zaznaczamy je aż do samego końca.

Z pliku .VMS usuwamy zaznaczony obszar i wklejamy ten, który skopiowaliśmy z pliku .JPG.
Tak zmodyfikowany plik .VMS – zapisujemy.

Pora utworzyć plik, dzięki któremu nasza konsola rozpozna nasz sejw – czyli .VMI
Uruchamiamy więc program VMI Writer i postępujemy zgodnie z tym poradnikiem, pamiętając o tym aby w rubryce „
VM file name” znalazł się taki tekst (rysunek poniżej) :

-
JETSET___SMA dla małego graffiti
-
JETSET___LAR dla średniego graffiti
-
JETSET___XLA dla dużego graffiti

Vmi

Gotowe pliki .VMI & .VMS możemy sprawdzić np. na emulatorze.
Aby zgrać je na VMU wypalamy CD i kopiujemy programem
Dream Explorer lub korzystamy z innych możliwości zrzucenia ich na kartę pamięci (np. przez kartę Nexus czy poprzez przeglądarkę internetową).

Gotowe! Nasze wypociny możemy używać już grając w Jet Set Radio! Wygląda to tak :

Jet Set Radio Graffiti

Create Graffiti - Gotowe

Pamiętajcie, że całość działa także w drugą stronę – czyli ze zgranego sejwu z graffiti wyciągnięcie plik .JPG !
Jak widzicie – dla chcącego nic trudnego, a zabawa w hex edytorze może przynieść bardzo ciekawe efekty.